Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2011



σχόλιο ID-ont: Επειδή από την Δευτέρα 3 Οκτ 2011 έρχεται στην ζωή μας η "Φοροκάρτα", ας ξαναθυμηθούμε ένα κείμενο που ετοιμάσαμε τον περασμένο Ιούνιο σχετικά με αυτή την Κάρτα:
Λέω ΝΑΙ στις ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ
Λέω ΟΧΙ στην "ΚΑΡΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ"
- Η καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης είναι ζητούμενο από όλους τους Έλληνες πολίτες.
- Η φοροκλοπή, η φοροδιαφυγή, η φοροαποφυγή συνιστούν οικονομικό έγκλημα με σοβαρές επιπτώσεις στο κοινωνικό σύνολο.
- Συνέπεια της παράνομης πρακτικής της μη έκδοσης ή/και μη λήψης αποδείξεων, είναι να αδυνατεί το κράτος να εισπράξει τα έσοδα που έχει ανάγκη προκειμένου να ασκήσει δίκαιη κοινωνική και φορολογική πολιτική.
Συνεπώς στις ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ λέμε ΝΑΙ.
- Η ηλεκτρονική όμως καταγραφή των αποδείξεων που γίνεται με την "Κάρτα Αποδείξεων" στις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Οικονομικών, συνιστά ηλεκτρονικό φακέλωμα υπό την εποπτεία του κράτους (αρχικά, γιατί αργότερα μπορεί να εκχωρηθεί σε ιδιώτες).
- Πιο συγκεκριμένα καταγράφεται η καταναλωτική συμπεριφορά του κατόχου της Κάρτας σε βάσεις δεδομένων που ελέγχουν και διαχειρίζονται δημόσιοι υπάλληλοι (αύριο ιδιωτικοί υπάλληλοι;).
- Οι πληροφορίες που συλλέγονται αφορούν κάθε πτυχή της ανθρώπινης ζωής:

  • πόσες φορές και από που αγόρασες φάρμακα,
  • πόσες φορές και σε ποιο ιατρικό κέντρο έκανες εξετάσεις υγείας,
  • σε ποιο Super Market και ποιο ποσό έδωσες κάθε φορά για να κάνεις τις αγορές σου,
  • από ποιο κρεοπωλείο και πόσες φορές την εβδομάδα αγοράζεις κρέας,
  • πόσες φορές, σε ποιο εστιατόριο και τι ποσό πλήρωσες κατά τις εξόδους σου,
  • πότε, με ποιόν και σε ποιο σινεμά είδες ταινία της αρεσκείας σου,
  • πόσα χρήματα ξόδεψες και που πήγες διακοπές,
  • από ποιο κατάστημα και πόσες φορές αγόρασες ρούχα,
  • σε ποιο βενζινάδικο βάζεις βενζίνη,
  • από ποιο βιβλιοπωλείο αγοράζεις τα βιβλία που σε ενδιαφέρουν,
  • πότε πήγες στο γήπεδο για να δεις την αγαπημένη σου ομάδα,
  • σε ποιόν φιλανθρωπικό σύλλογο και τι ποσό κάνεις δωρεές,
  • σε ποιο πολιτικό κόμμα δίνεις την συνδρομή σου,
και δεκάδες άλλες πληροφορίες που προκύπτουν από την καθημερινή χρήση της Κάρτας Αποδείξεων συνεπεία των οικονομικών συναλλαγών των πολιτών.
- Η δικαιολογία ότι δεν δημιουργείται καταναλωτικό προφίλ, καθότι η καταγραφή αφορά συνολικά ποσά και όχι για αναλυτικές αγορές, καταρρίπτεται εξαιτίας των δύο κατωτέρω στοιχείων:


α) και με συνολικά ποσά, μόνο και μόνο από το είδος του καταστήματος, αποκαλύπτονται πολλές πληροφορίες για την καταναλωτική συμπεριφορά του κατόχου της κάρτας (αποκαλύπτονται ακόμη και τα θρησκευτικά του πιστεύω) και 


β) τα αναλυτικά στοιχεία φυλάσσονται σε άλλες παράλληλα λειτουργούσες - δημόσιες ή ιδιωτικές - βάσεις δεδομένων:


       - τα συγκεκριμένα φάρμακα που αγοράζονται, οι συγκεκριμένες ιατρικές εξετάσεις στις οποίες υποβάλλεται ο πολίτης, οι ιαθείσες και μη ασθένειες των πολιτών, τα σωματικά αλλά και τα ψυχικά του προβλήματα, καταγράφονται μέσω της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης τόσο στις ιδιωτικές βάσεις δεδομένων των φαρμακοποιών και των ιατρικών κέντρων, όσο πλέον και στις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Υγείας.
    - οι αναλυτικές αγορές των πολιτών καταγράφονται ήδη; (σίγουρα πάντως δύνανται να καταγράφονται) στις βάσεις δεδομένων των Super Markets μέσω των γνωστών σε όλους μας εκπτωτικών καρτών: "Καλημέρα σας, έχετε κάρτα;" ρωτάει ευγενικά η ταμίας του Super Market κάθε φορά που φτάνουμε στο ταμείο. 
 
Συνδυαζόμενες όλες αυτές οι πληροφορίες που οδηγούν; Αποτελούν ή όχι την υλοποίηση των πιο εφιαλτικών σεναρίων του George Orwell; Δημιουργείται ή όχι, σιγά-σιγά, το Κράτος-Παντεπότης της ζωής των πολιτών; Σε ποιόν χρησιμεύουν όλες αυτές οι πληροφορίες; Πως μπορούν να αξιοποιηθούν εις βάρος των πολιτών στο μέλλον; Η αποκάλυψη των διατροφικών συνηθειών δεκαετιών, του ιατρικού ιστορικού, των θρησκευτικών πεποιθήσεων, μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για ρατσιστική συμπεριφορά; Άρνηση πρόσληψης, άρνηση ασφάλισης, κοινωνικός στιγματισμός, ακόμη και κοινωνικός διωγμός;
Ο κόπος και ο χρόνος που απαιτείται για την άθροιση των αποδείξεων μια φορά το χρόνο, δεν μπορεί να συγκριθεί με τον εφιάλτη, την οδύνη της απώλειας της ηλεκτρονικά καταγεγραμμένης προσωπικής ζωής των πολιτών.
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) με την απόφασή της 4/13-12-2010 γνωμοδότησε αρνητικά ως προς την Κάρτα Αποδείξεων. Το Υπουργείο Οικονομικών όμως προχώρησε στην έκδοση της Κάρτας Αποδείξεων. Έχει λάβει υπόψη του τις ενστάσεις της ΑΠΔΠΧ; Εάν όχι, τι έχει να σχολιάσει επ'αυτού η ΑΠΔΠΧ;
Τέλος η Κάρτα Αποδείξεων θα ενσωματωθεί στην Κάρτα του Πολίτη όταν η δεύτερη κυκλοφορήσει. Άρα η Κάρτα Αποδείξεων αποτελεί τμήμα της Κάρτας του Πολίτη.
Ήρθε η ώρα να βάλουμε τις δικές μας κόκκινες γραμμές σε αυτά τα σχέδια.
Πείτε ΟΧΙ στην Κάρτα Αποδείξεων.
Πείτε ΟΧΙ στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση.
Πετάξτε τις εκπτωτικές κάρτες των Super Markets.
Κλειδώστε τον Big Brother έξω από τα σπίτια σας.

ναρκωμανής
Προχθές, γυρίζοντας ἀπὸ ἕναν Ἑσπερινὸ πέρασα ἀπὸ τὴν Ὁμόνοια. Πλῆθος νέων ἦταν μαζεμένοι γύρω ἀπὸ ἕνα παιδί. Στὸ χέρι του κρατοῦσε τὴν τελευταία σύριγγα τοῦ θανάτου. Τὸν πλησίασα καὶ μὲ δακρυσμένα μάτια φώναξε: “ Βοήθεια, πεθαίνω…”. Ἔτρεξα κοντά του τὸν ἀγκάλιασα. Μὲ σπασμένη φωνὴ μοῦ εἶπε: “ Παππούλη, πεθαίνω διάβασέ μου μιὰ εὐχή“ . Γονάτισα, τοῦ διάβασα μία εὐχή. Ψέλλισε δύο λέξεις: “ πὲς τοῦ Χριστούλη νὰ μὲ δεχτεῖ” καὶ ξεψύχησε μέσα στὴν ἀγκάλη μου, ἄγνωστος μεταξὺ ἀγνώστων. Φεύγοντας, ψιθύριζα μία προσευχή. ”Χριστέ μου, μία λέξη εἶπε ὁ ληστὴς καὶ τὸν δέχτηκες στὴν βασιλεία Σου, δέξου καὶ τὴν ψυχὴ αὐτοῦ τοῦ παιδιοῦ σου”.
Πηγή: Περιοδικὸ «Ἐρῶ», Ἀπρίλιος-Ἰούνιος 2011 -  ἀπό τὸν Πρόλογο τοῦ βιβλίου «Λουλούδια ἀπὸ τοὺς κήπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας» τοῦ μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Πατάρων Εἰρηναῖου

Η ΧΩΡΑ ΣΕ «ΚΑΤΟΧΗ»

Κατοχή! Μι παίσια περίοδος κατ τν ποία χώρα στέναζε φριχτ κάτω π τ σιδερένιο πέλμα δίστακτου βάρβαρου κατακτητ. Γι τος μεγαλύτερους στν λικία ποτελε ναν φιάλτη.

Δν ταν πρώτη οτε μόνη. τόπος πέρασε π πολλς κατοχές. φρικιαστικότερη ταν ναμφιβόλως ατ τν 400 χρόνων σκλαβις.
Κάθε μία π ατς τς πίστευτα τραγικς κατοχς προξένησε μέτρητες καταστροφς στν τόπο, καμία μως δν μπόρεσε ν ποδουλώσει τν ψυχ κα τ φρόνημα το λαο. Γιατί;
Διότι ψυχ κα τ φρόνημα το λαο βρισκόταν πάντοτε κάτω π λλου ε­δους κατοχή, εεργετικ κατοχή. Πά­νω π 3.000 χρόνια διαρκε ατ κατοχ κα δν πιτρέπει στος πίδοξους κατακτητς ν κυριεύσουν δαφος πνευματικ σ᾿ ατν τν τόπο.
Γι᾿ ατ τν παράδοξη κατοχ θ κάνουμε λόγο στ κείμενό μας τοτο.
Κατ τν πλέον τέλειο τρόπο παρουσιάστηκε ατ «κατοχ» σ’ να λόγο το κορυφαίου ρήτορα λων τν αώνων, το Δημοσθένη, 4 αἰῶνες πρ Χριστο. Επε:
«...δεδόχθαι τ βουλ κα τ δήμ τ θηναίων, εξαμένους κα θύσαντας τος θεος κα ρωσι τος κατέχουσι τν πόλιν κα τν χώραν τν θηναίων... δι­ακοσίας νας καθέλκειν ες τν θάλατταν...»· χει ποφασισθε, επε Δημοσθένης, π τ βουλ κα τ συνέλευση τν πολιτν τς θήνας, φο πρτα προσευχηθον κα θυσιάσουν στος θεος κα τος ρωες πο κατέχουν τν πόλη κα τν περιοχ τν θηναίων, ν ναυπηγηθον κα ν βγον στ θάλασσα 200 πλοα... (προκειμένου ν πολεμήσουν).
Εναι φανερ τι τ βάρος το κειμένου ατο βρίσκεται στς λέξεις «τος θεος κα ρωσι τος κατέχουσι τν πόλιν κα τν χώραν τν θηναίων». Μ τ φράση ατ Δημοσθένης ­περιγράφει τ πέροχο βίωμα τν πολιτν τς ρχαίας θήνας: τ βίωμα τι πόλη κα τ κράτος τους βρίσκεται κάτω π τν ξουσία τν ρώων τους κα τν θεν πο λάτρευαν ς προστάτες τους· προκειμένου μάλιστα γι τν θήνα τ θε θηνά, φο βρισκόμαστε πρ Χριστο κα ο πρόγονοί μας ταν εδωλολάτρες.
Ατ τ καίριο λλ τελς τότε βίωμα βρκε τν τέλεια πραγμάτωσή του, ταν λλάδα μας γνώρισε τ χριστιανικ πίστη. Τότε, ατ πο ταν πρν μιχλδες κα προπαρασκευαστικό, γινε μέσα στν κκλησία οσιαστικ κα ψηλαφητό: Κάθε πόλη κα περιοχ βρέθηκε κάτω π τν κατοχ τν ρώων της κα τν κατ χάριν θεν, τν γίων της!
Τν λήθεια ατ τ διατυπώνει κ­φραστικότατα σ να λαμπρ κείμενό του γιος Νικόδημος γιορείτης: «Τί ν πολυλογ; Ο γιοι πάντες δι μέσου τν χαρισμάτων το γίου Πνεύματος που ξιώθησαν ν τ κόσμ τούτ, γιναν θεο κατ χάριν κα υο το Θεο... Κα λλοι μν ξουσιάζουν να μέρος το κόσμου, λλοι δ λλο· νας μίαν νσον κα παρχίαν κα λλος λλην: Σπυρίδων τν Κέρκυραν· Γεράσιμος τν Κεφαλληνίαν· Διονύσιος τν Ζάκυνθον· Δημήτριος τν Θεσσαλονίκην· Γεώργιος τν Καισάρειαν τς Παλαιστίνης· Νικόλαος τ Μρα τς Λυκίας κα ο λοιπο καθεξς ξουσίασαν τος τόπους κείνους, ες τος ποίους μαρτύρησαν κοιμήθησαν, μ τ λείψανά των γίασαν» (Γυμνάσματα Πνευματικά, Μελέτη ΛΔ΄).
Συγκλονιστικ λήθεια! χώρα μας βρίσκεται λόκληρη κάτω π καθεστς κατοχς! Τν κατέχουν ο γιοί μας κα ο ρωές μας! χώρα μας δν εναι δική μας! νήκει στος γίους της κα τος ρωές της, σ᾿ ατος πο γωνίστηκαν, θυσιάστηκαν, μαρτύρησαν! λες ο πόλεις κα τ χωριά της βρίσκονται κάτω π τν κατοχ νς γίου, το πολιούχου τους, κα μπνέονται π τ ρωικ παράδειγμα τν ρώων πο σ κάποια φάση τς στορίας πότισαν μ τ αμα τους τ χμα τους φυλάσσοντας τς Θερμοπύλες τς λευθερίας.
Τί εδους μως εναι ατ κατοχή; Εναι φανερ πς πρόκειται γι πνευματικς φύσεως κατοχή. Κατοχ τς καρ­­­δις τν πολιτν, δηλαδ στν ­γάπη το λαο πρς τος γίους κα τος ­­­­­ρωες.
Κι ατ πρακτικότερα σημαίνει τι, σο περισσότερο τν καρδιά μας τν κατέχει γάπη, ελάβεια κα τιμ πρς τος γίους κα τος ρωές μας, τόσο περισσότερο κενοι ελογον κα προστατεύουν τν τόπο μας.
Κι ταν ατ συμβαίνει, τότε λλου εδους κατοχ δν μπορε ν πειλήσει τν τόπο. Μπορε κάποτε χθρο ν περάσουν τ σύνορά του, μπορε ν πιβάλουν καθεστς τυραννικό, μπορε ν βασανίσουν, ν φυλακίσουν, ν ξορίσουν, ν θανατώσουν... μως...
μως τν ψυχ το τόπου δν θ τν κατακτήσουν ποτέ! ψυχ το τόπου, τ πνεμα του, τ φρόνημά του νήκει στος ληθινος κατόχους του, τος ­­γίους, δηλαδ τος νέους κατ χάριν θεούς, κα τος ρωες.
Εναι συγκλονιστικό: Μς κρατνε ο νεκροί! Ο π τος στοιχείωτους θεωρούμενοι νεκροί, πο στν πραγματικότητα εναι λοζώντανοι. Μς κρατνε ο «νεκροί», γι᾿ ατ εμαστε νίκητοι, λεύθεροι, δούλωτοι. Ατο κρατον δούλωτη τν λλάδα, πο χει τ μεγαλύτερη «παραγωγ» παγκοσμίως γίων κα ρώων.
Κα θ συνεχίσουν ν τν κρατον κα στ μέλλον. ρκε βέβαια ν τος κατέχουμε κα μες μ γάπη στ βάθη τς καρδις μας.
Κι ατ εναι ναμφιβόλως τ χρέος κα εθύνη λων μας.