Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2011

Παντελής Τζωρτζάκης: Πρώτα τα Μητρώα και μετά μάλλον προαιρετική η Κάρτα του Πολίτη.


Κοινή συνέντευξη τύπου έδωσαν η πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, για τη δημοπράτηση του έργου του «Εθνικού Ληξιαρχείου».

Στο πλαίσιο αυτής της συνέντευξης έγινε αναφορά και στην Κάρτα του Πολίτη.  Ας δούμε τις αναφορές τους:

ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών):
...............................
Και το επόμενο βήμα βέβαια δεν είναι άλλο από την κάρτα του πολίτη. Έχουμε χάσει πάρα πολύ χρόνο στην Ελλάδα συζητώντας περί του αν πρόκειται για ηλεκτρονικό φακέλωμα ή οτιδήποτε άλλο και χάνουμε πολύτιμο χρόνο και εξακολουθούμε να δίνουμε συντάξεις σε αποθανόντες, να μην μπορούμε να συνενώσουμε αρχεία, να μην ξέρουμε καν τον πραγματικό πληθυσμό της χώρας τη δομή και τη σύνθεσή του, θεμελιώδη εργαλεία για να παρθούν σοβαρές πολιτικές αποφάσεις για την ανάπτυξη της χώρας.
..............................
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΩΡΤΖΑΚΗΣ (Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης):
...............................
Το δεύτερο ερώτημα όσον αφορά την κάρτα του πολίτη:
Κοιτάξτε, είναι κάτι που ουσιαστικά αφορά όλη την Ευρώπη και είναι κάτι που συζητιέται σε όλες τις χώρες. Άλλες χώρες είναι πάρα πολύ προχωρημένες, άλλες χώρες είναι αρκετά πίσω πάνω σε αυτό. Εμείς νομίζουμε το εξής: Ότι ουσιαστικά όσοι θέλουν να έχουν πρόσβαση στα ηλεκτρονικά Μέσα, δηλαδή να μπορώ ηλεκτρονικά να κατεβάζω τα πιστοποιητικά μου, να μπορώ ηλεκτρονικά να υποβάλλω όλα αυτά τα θέματα, αυτοίς θα πρέπει να έχεουν έναν τέτοιο κωδικό πρόσβασης που θα έχει και την ψηφιακή τους υπογραφή, για να διευκολύνεται η ζωή τους, για να μπορούν να το κάνουν. Αν η γιαγιά μου στο χωριό θέλει να έχει την παλιά της ταυτότητα για να πάει να κάνει τις συναλλαγές της, πιθανό θα μπορεί να την έχει. 
Άρα ουσιαστικά δεν πάμε μ’ αυτό τον τρόπο να επιβάλλουμε κάτι, ειδικά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας. Τα πρώτα χρόνια λειτουργίας, θα προσπαθήσουμε να βρούμε έναν τρόπο. Ουσιαστικά το internet το επέβαλλε κανείς? Το internet ήρθε στο σπίτι μας γιατί αποδείχθηκε ότι είναι φοβερά χρήσιμο και χρηστικό. Άρα η δική μου αρχή είναι όχι μέσα από νόμο να προσπαθείς να επιβάλλεις, αλλά να είναι τόσο χρηστικό που το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας να το χρησιμοποιήσει.    
Όσον αφορά τώρα το κομμάτι του 666 σε όλα αυτά είναι απόλυτα σεβαστό, σε στενή συνεργασία με την Εκκλησία δεν πρόκειται να υπάρξει κάποιο τέτοιο θέμα γι’ αυτό το κομμάτι, και γι’ αυτό θα υπάρξει και η έννοια της προαιρετικότητας με την έννοια ότι αν κάποιος δε θέλει να το κάνει μπορεί να παραμείνει στην κλασική του ταυτότητα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μπορείτε να μας δώσετε ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα υπάρξει η κάρτα του πολίτη μιας και αποτελεί το επόμενο βήμα μετά το Μητρώο Πολιτών και το ρωτώ αυτό γιατί υποτίθεται, με βάση όσα είχαν ακουστεί και από την προηγούμενη ηγεσία και ό,τι ενημέρωση υπήρχε, μέσα στο 2012 θα υπήρχε η Κάρτα του Πολίτη. Τώρα φαίνεται ότι πάει τουλάχιστον 2,5 χρόνια μετά. Αυτό είναι το ένα.
    Και το δεύτερο, όσον αφορά τον εθελοντικό χαρακτήρα της, πάλι με βάση τα όσα είχαν γίνει γνωστά, η κάρτα του πολίτη θ’ αντικαθιστούσε βασικά έγγραφα μεταξύ των οποίων και την αστυνομική ταυτότητα. Δε θα είναι έτσι όταν λειτουργήσει; 
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΩΡΤΖΑΚΗΣ: Μάλλον η προηγούμενη πολιτική ηγεσία εννοούσε την κάρτα του πολίτη με την έννοια αυτή που είπα, της ψηφιακής πρόσβασης στην πληροφορία. Για να μπορέσεις να έχεις όμως όλο αυτό το πράγμα, και σας μιλάω τεχνοκρατικά, αυτό που πρέπει να γίνει, πρέπει να υπάρξουν αυτά τα μητρώα και να λειτουργήσουν. Μα βλέπουμε τώρα εδώ ότι αυτό το εθνικό μητρώο του Ληξιαρχείου δεν υπάρχει.
    Ξέρουμε ότι στο ΑΜΚΑ υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό που είναι επικάλυψη γιατί είχαμε μέχρι πριν λίγο καιρό, ήταν παγκόσμια πρωτοτυπία, είχαμε στην Ελλάδα 40 Ασφαλιστικά Ταμεία. Το κάθε Ασφαλιστικό Ταμείο έκανε τα δικά του. Αυτή τη στιγμή συγκεντρώνονται, αλλά υπάρχουν ακόμα προβλήματα εκεί. Δεν είμαι εδώ για να σας πω ότι είναι κάτι εύκολο και θα πατήσουμε το κουμπί και θα βγει η χοντρή ας πούμε. Δε γίνεται αυτό. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ουσιαστικά πού τοποθετείται;
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΩΡΤΖΑΚΗΣ: Άρα ουσιαστικά αυτό που λέω, τα βήματα είναι τα εξής: Βήμα πρώτο, ο εκκαθαρισμός και η πλήρης λειτουργική ενοποίηση των μητρώων. Αυτό θα πάρει τον επόμενο ενάμισι με δυο χρόνια για να φτάσουμε σ’ ένα τέτοιο επίπεδο. Βήμα δεύτερο: Η ψηφιακή υπογραφή να πει σε όλα τα βασικά επαγγέλματα και σε όλους τους Έλληνες πολίτες και επίσης σαν κινητήριο μοχλό, να χρησιμοποιήσουμε και να μπορεί να μπει σε κάθε κινητό τηλέφωνο. Άρα η ψηφιακή υπογραφή να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
   Αυτά τα δυο θα έρθουν να συγκλίνουν και θα φτάσουμε σ’ ένα επίπεδο της ψηφιακής κάρτας ή της Κάρτας Πολίτη. Δε θεωρώ ότι θα μπορούμε να έχουμε κάποιες εκδόσεις μέσα στο 2012, ίσως κάτι απλό για να έχει κάποιος πρόσβαση στον ψηφιακό κόσμο, αλλά δε θεωρώ ότι θα είναι θεαματική παραγωγή και θ’ αντικαταστήσει τα πάντα. Τουλάχιστον δεν είμαστε έτοιμοι σ’ αυτή τη φάση.
    Αυτό που μπορώ να δεσμευτώ είναι ότι αρκετά σύντομα, όπως είπε ο Υπουργός, θα κάνουμε μια παρουσίαση που θα βάλουμε όλα αυτά και θα βάλουμε κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Αλλά νομίζω είναι σημαντικό να πούμε την αλήθεια, ότι ουσιαστικά αυτή τη στιγμή για να μπορέσει να γίνει αυτό, πρέπει να υπάρξουν και να λειτουργήσουν τα Μητρώα. Για μένα πολιτικά θα ήταν εύκολο να επιμείνω στην Κάρτα Πολίτη γιατί πολιτικά είναι πιο πιασάρικο. Τα μητρώα είναι όμως δουλειά υποδομής. Άρα, αν δεν κάνουμε τα μητρώα, μη συζητάμε για κάρτα.

ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή ρωτάνε πολλοί για την κάρτα πάντως, πρέπει να επαναλάβω το εξής: Στην Ελλάδα σήμερα πας με την ταυτότητά σου και σου λένε «φέρε και το πιστοποιητικό γέννησης». Είναι έτσι; Δεύτερον, πληρώνουμε σε θανόντες σύνταξη και σε 30άρηδες σύνταξη, μου είπαν νωρίτερα ότι σε άνθρωπο 35 χρόνων του ήρθε σύνταξη και το αντίστροφο.. Δηλαδή σε σφύζοντα υγείας, του ήρθε σύνταξη, ακριβώς γιατί υπάρχει θέμα, οι ληξιαρχικές πράξεις είναι χειρόγραφες αν δεν καταλάβατε, όπως είπε ο κ. Τζωρτζάκης, πολλάκις και δυσανάγνωστες.
 
   Και έχουν στα ΚΕΠ, που πραγματικά είναι μια δικαιωμένη πρωτοβουλία στη Δημόσια Διοίκηση, έναν τρομακτικό όγκο περιττών από κάθε άποψη πιστοποιητικών που εκδίδονται, ακριβώς γιατί δε λειτουργούν τα συστήματα. Όλο αυτό έρχεται ν’ αντιμετωπισθεί με την υλοποίηση αυτού του έργου που μας επιτρέπει να έχουμε μητρώα πλέον σοβαρά και ενιαία. 
Και χρειάζεται συνέργεια και συνεργασία από πάρα πολλούς, πρέπει το κάθε Ληξιαρχείο του Δήμου να συνεργαστεί και αυτό που σας είπα εγώ στο τέλος είναι ότι επειδή θα έχουμε τα 325 με τον "Καλλικράτη" Ληξιαρχεία, γιατί μέχρι τώρα έχουμε 1.034 εκ των οποίων στους 1.034 Δήμους δεν είχαν όλοι λειτουργικά συστήματα, είχαμε στο 90% του πληθυσμού περίπου αλλά όλο τον πληθυσμό πάντως, αυτό συνεχίζουμε, μετά την ηλεκτρονική προσαρμογή που έχει γίνει στους καλλικρατικούς Δήμους, αυτό συνεχίζουμε τώρα.
    Θα έχουμε σε λίγο 325 Δημοτολόγια και Ληξιαρχεία, γι’ αυτό ακριβώς και θα μπορούμε να προχωρήσουμε άμεσα από το Μάρτη μήνα στην κατάργηση διαφόρων πιστοποιητικών. 
Και μετά είναι το βαρύ έργο όπως είδατε και τα πολλά λεφτά, γιατί είναι ακριβώς δουλειά θα τολμούσα να πω σχεδόν χειρωνακτική που λέμε, δηλαδή πρώτα πρέπει να σκανάρεις ό,τι υπάρχει και να έχεις μια ολόκληρη ομάδα πίσω σου να τα υποστηρίζει, να τα ξαναγράφει, να ελέγχει τυχόν λάθη γιατί αλίμονο αν γίνουν λάθη σε αυτή τη διαδικασία, τότε θα κάνουμε τη ζωή μας πολύ δυσκολότερη απ’ ό,τι σήμερα. Η κάρτα είναι επόμενο στάδιο, όπως και να τη δει κανείς.

Εκτός από φωτιές οι φίλοι μας οι τούρκοι έβαζαν και βόμβες


Πριν μερικές ημέρες όλοι μας μάθαμε για την αποδόμηση, τις καταστροφές, τους θανάτους που προκάλεσαν οι φίλοι μας οι τούρκοι ως εμπρηστές.
Σήμερα μαθαίνουμε με στοιχεία ότι είχαν και άλλη ασχολία για να μην πλήττουν.
Πέρα από εμπρηστές περνούσαν  την ώρα τους και ως "βομβιστές"!
Προχτές σφαγείς του ελληνικού λαού, χτες εμπρηστές, σήμερα βομβιστές, αύριο κάτι άλλο, κατά τα άλλα ακόμη κάθονται μερικοί και μερικές και απολαμβάνουν τους "φίλους" μας, απολαυστικά μπροστά στις 60 ίντζες οθόνες τους.
Για πιο λόγο να μην περάσουμε αυτά που περνάμε σήμερα;

Αποκαλυπτική έρευνα τούρκων δημοσιογράφων φέρνει στο φως απόρρητη έκθεση του 1997
Εκτός από φωτιές έβαζαν και βόμβες

Απόρρητη έκθεση, η οποία ετοιμάστηκε από το πρωθυπουργικό γραφείο του Μεσούτ Γιλμάζ το 1997, αποκάλυπτε ότι μυστικές υπηρεσίες της Τουρκίας κρύβονταν πίσω όχι μόνο από τους εμπρησμούς δασών στην Ελλάδα, αλλά και από την τοποθέτηση βομβών στη Ρόδο και την επίθεση σε στρατόπεδο μελών του PKK στη Λαμία. Για το περιεχόμενο της έκθεσης υπήρχαν μόνο φήμες, ώσπου επιβεβαιώθηκαν αργότερα από την έρευνα των δημοσιογράφων Τζαν Ντουντάρ και Ριτβάν Ακάρ.
Για την έρευνα των δύο δημοσιογράφων έγραψε χθες στο άρθρο του στη «Μιλιέτ» ο Τζαν Ντουντάρ, επισημαίνοντας ότι η «υπόθεση των δασών» δεν είναι πια μυστικό, αλλά το γεγονός ότι «ξέφυγε από το στόμα» ενός πρώην πρωθυπουργού αποκτά διπλωματική αξία.
Σύμφωνα με τον Τζαν Ντουντάρ, η απόρρητη αυτή έκθεση ετοιμάστηκε μετά το σκάνδαλο Σουσουρλούκ το 1996 που είχε συγκλονίσει ολόκληρη την Τουρκία. Ο Μεσούτ Γιλμάζ είχε ζητήσει τότε από τον διευθυντή του πρωθυπουργικού του γραφείου Κουτλού Σαβάς να την ετοιμάσει, αλλά δεν δόθηκε ποτέ στη δημοσιότητα επειδή αποκάλυπτε κρατικά μυστικά.
Ολοι ήταν περίεργοι για το περιεχόμενο αυτής της έκθεσης, η οποία αποτελούνταν από 12 σελίδες, και ο Μεσούτ Γιλμάζ είχε πει τότε: «Αν την ανακοινώσουμε, το κράτος δεν θα μπορέσει να κάνει ποτέ ξανά τίποτα». Οι φήμες έλεγαν ότι η έκθεση περιείχε πληροφορίες και για τους εμπρησμούς των δασών στην Ελλάδα. Τελικά, πολύ αργότερα οι δύο δημοσιογράφοι ανακάλυψαν στοιχεία που επιβεβαίωναν αυτές τις φήμες. Κατά την έρευνά τους στα αρχεία του Ετζεβίτ βρήκαν την απάντηση της ΜΙΤ για την έκθεση, στην οποία γίνονταν σαφείς αναφορές: «Αν και δεν είναι γνωστό από ποιους έχουν γίνει οι επιθέσεις στη Λαμία και στα δάση της Ελλάδας ή οι βομβιστικές επιθέσεις στην Κρήτη και στη Ρόδο, η αναφορά (στην έκθεση) των θεμάτων αυτών, που αποτελούν κρατικά απόρρητα, θα μπορούσε να προκαλέσει την εκμετάλλευσή τους από άλλα κράτη».

Αντίποινα. Σύμφωνα με τον αρθρογράφο της «Μιλιέτ», τη δεκαετία του '90 η Αγκυρα ήταν οργισμένη με την Αθήνα, η οποία φιλοξενούσε μέλη του PKK. «Αφού εκείνοι μας πονάνε, θα κάνουμε κι εμείς το ίδιο», είχαν πει τότε κάποιοι. Ετοίμασαν δύο ομάδες, μία από τις ειδικές δυνάμεις και μία από τις μυστικές υπηρεσίες της Τουρκίας: η πρώτη ανέλαβε τις πυρκαγιές στα δάση της Ελλάδας και η δεύτερη τις βόμβες. 
Μετά τις πυρκαγιές και τις βόμβες στην Ελλάδα, άρχισαν και οι πυρκαγιές στην Τουρκία. Αργότερα έλληνες αξιωματούχοι ζήτησαν από τούρκους αρμοδίους «κατάπαυση του πυρός». Το μήνυμα ελήφθη και οι πυρκαγιές σταμάτησαν, ενώ για ένα διάστημα δεν φιλοξενούνταν μέλη του PKK στην Αθήνα, σύμφωνα με τον Τζαν Ντουντάρ. 

Μέγας Βασίλειος, Αρχιεπίσκοπος Καισαρείας


.
«…τα των ανθρώπων ήθη κατεκόσμησας»
Με τη φράση αυτή, το απολυτίκιο, απόλυτα επιτυχημένα, τονίζει την κοινωνική προσφορά του Αγίου Βασιλείου, που με τη θεία διδασκαλία του στόλισε με αρετές τα ήθη και τη ζωή των ανθρώπων.
Ο Μέγας αυτός πατέρας και διδάσκαλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας γεννήθηκε το 329 στη Νεοκαισάρεια του Πόντου στο χωριό Άννησα και μεγάλωσε στην Καισάρεια της Καππαδοκίας. Είχε 8 αδέρφια, 3 αγόρια και πέντε κορίτσια. Από τα 4 αγόρια τα 3 έγιναν επίσκοποι (ο Βασίλειος Καισαρείας, ο Γρηγόριος Νύσσης και ο Πέτρος Σεβάστειας) και το ένα μοναχός (ο Ναυκράτιος). Από τις 5 αδερφές του η πρώτη, και συγχρόνως το πιο μεγάλο παιδί της οικογένειας, η Μακρίνα, έγινε μοναχή...

Οι γονείς του Βασίλειος (και αυτός), που καταγόταν από τη Νεοκαισάρεια του Πόντου και Εμμέλεια, που καταγόταν από τη Καππαδοκία, αν και κατά κόσμον ευγενείς και πλούσιοι, είχαν συγχρόνως και ακμαιότατο χριστιανικό φρόνημα. Αυτοί μάλιστα έθεσαν και τις πρώτες - καθοριστικής σημασίας - πνευματικές βάσεις του Αγίου.
Με εφόδιο αυτή τη χριστιανική ανατροφή, ο Βασίλειος αρχίζει μια καταπληκτική πνευματική ανοδική πορεία. Έχοντας τα χαρίσματα της ευστροφίας και της μνήμης, κατακτά σχεδόν όλες τις επιστήμες της εποχής του. Και το σπουδαιότερο, κατακτά τη θεία θεωρεία του Ευαγγελίου, που την κάνει αμέσως πράξη με την αυστηρή ασκητική ζωή του.
Μετά τις πρώτες του σπουδές στην Καισάρεια και κατόπιν στο Βυζάντιο, επισκέφθηκε, νεαρός ακόμα, την Αθήνα, όπου επί τέσσερα χρόνια συμπλήρωσε τις σπουδές του, σπουδάζοντας φιλοσοφία, ρητορική, γραμματική, αστρονομία και ιατρική. Από την Αθήνα επέστρεψε στη Καισάρεια και επιδόθηκε στη δικηγορία και στη διδασκαλία της ρητορικής τέχνης.
Αποφάσισε όμως, να ακολουθήσει τη μοναχική ζωή και γι’ αυτό πήγε στα κέντρα του ασκητισμού, για να διδαχθεί τα της μοναχικής πολιτείας στην Αίγυπτο, Παλαιστίνη, Συρία και Μεσοποταμία. Όταν επέστρεψε, αποσύρθηκε σε μια Μονή του Πόντου, αφού έγινε μοναχός, και ασκήθηκε εκεί με κάθε αυστηρότητα για πέντε χρόνια (357-362 μ.Χ.).
Ήδη τέλεια καταρτισμένος στην Ορθόδοξη Πίστη, χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος από τον Επίσκοπο Καισαρείας Ευσέβιο. Ο υποδειγματικός τρόπος της πνευματικής εργασίας του δεν αργεί να τον ανεβάσει στο θρόνο της αρχιερωσύνης, διαδεχόμενος τον Ευσέβιο στην επισκοπή της Καισαρείας (370 μ.Χ.).
Με σταθερότητα και γενναίο φρόνημα, ως αρχιερέας έκανε πολλούς αγώνες για την Ορθόδοξη Πίστη. Με τους ορθόδοξους λόγους που συνέγραψε, κατακεραύνωσε τα φρονήματα των κακοδόξων. Στους αγώνες του κατά του Αρειανισμού αναδείχτηκε αδαμάντινος, ούτε οι βασιλικές κολακείες του Ουάλεντα (364-378 μ.Χ.), που πήγε αυτοπροσώπως στην Καισάρεια για να τον μετατρέψει στον Αρειανισμό, ούτε οι απειλές του Μοδέστου μπόρεσαν να κάμψουν το ορθόδοξο φρόνημα του Αγίου. Υπεράσπισε με θάρρος την Ορθοδοξία, καταπλήσσοντας τον βασιλιά και τους Αρειανούς. Ακόμα, αγωνίστηκε κατά της ηθικής σήψεως και επέφερε σοφές μεταρρυθμίσεις στο μοναχισμό.
Η δε υπόλοιπη ποιμαντορική δράση του, υπήρξε απαράμιλλη, κτίζοντας την περίφημη «Βασιλειάδα», συγκρότημα με ευαγή ιδρύματα, όπου βρήκαν τροφή και περίθαλψη χιλιάδες πάσχοντες κάθε ηλικίας, γένους και φυλής. Ήταν μια «νέα πόλη» έξω από τη Καισάρεια και περιελάμβανε πτωχοτροφείο, ορφανοτροφείο, γηροκομείο, ξενοδοχείο και νοσοκομείο.
Ο Μέγας Βασίλειος έχει πλούσιο και σημαντικό συγγραφικό έργο. Τα κυριότερα έργα του είναι οι 9 ομιλίες στην Εξαήμερο, ομιλίες στους Ψαλμούς, πολλές και διάφορες άλλες ομιλίες, ασκητικά έργα και επιστολές. Εκτός των άλλων έργων του, έγραψε και τη Θεία Λειτουργία, που, μετά την επικράτηση αυτής της συντομότερης του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, τελείται 10 φορές το χρόνο: την 1η Ιανουαρίου (γιορτάζεται και η μνήμη του), τις πρώτες πέντε Κυριακές της Μ. Τεσσαρακοστής, τις παραμονές των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων, την Μ. Πέμπτη και το Μ. Σάββατο.
Στα πενήντα του χρόνια ο Μέγας Βασίλειος, εξαιτίας της ασθενικής κράσεώς του και της αυστηρής ασκητικής ζωής του (ορισμένες πηγές λένε από βαριά αρρώστια του ύπατος ή των νεφρών), την 1η Ιανουαρίου του 379 μ.Χ., εγκαταλείπει το φθαρτό και μάταιο αυτό κόσμο, αφήνοντας παρακαταθήκη και ιερή κληρονομιά στην ανθρωπότητα ένα τεράστιο πνευματικό έργο.
Η Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του στις 1 Ιανουαρίου.

Απολυτίκιο, Ήχος α΄«Εἰς πᾶσαν τήν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος σου, ὡς δεξαμένην τόν λόγον σου• δι’ οὗ θεοπρεπῶς ἐδογμάτισας, τήν φύσιν τῶν ὄντων ἐτράνωσας, τά ταῶν ἀνθρώπων ἤθη κατεκόσμησας, Βασίλειον ἱεράτευμα, Πάτερ ὅσιε, Χριστόν τον Θεόν ἱκέτευε, δωρήσθαι ἡμῖν το μέγα ἔλεος.»