Κυριακή, 15 Απριλίου 2012


Ερωτήσεις Και Απαντήσεις Στην Ανάσταση (Α' Μέρος)


 1.Εφ’όσον ο Απ.Παύλος δεν υπήρξε αυτόπτης της Ανάστασης, πόση αξία μπορεί να έχει η μαρτυρία του;
1.Εφ’όσον ο Απ.Παύλος δεν υπήρξε αυτόπτης της Ανάστασης, πόση αξία μπορεί να έχει η μαρτυρία του;
2.Μπορεί να ψεύδονται οι μάρτυρες της Αναστάσεως;
3.Υπάρχουν αντιφάσεις στη θεωρία αυτή;
4.Μπορεί να έκλεψαν το σώμα του Χριστού οι Απόστολοι;







Αν και ο Απ. Παύλος δεν υπήρξε αυτόπτης της Αναστάσεως, είδε εν τούτοις τον Αναστάντα Κύριο, ο οποίος του απεκαλύφθη με μοναδικό τρόπο, όπως ο ίδιος εξομολογείται, δις (Β’ Κορ.ιβ΄, 1-10, Πρξ.κβ΄, 1-21). Γι’ αυτό και ομιλεί περί της Ανάστασης ως φορέας της παραδόσεως της αρχεγόνου, δηλαδή της πρώτης χριστιανικής κοινότητος. <<Παρέδωκα γαρ υμιν εν πρωτοις ο και παρελαβον…>>(Α΄Κορ.ιε΄,3). Ενώ οι ίδιοι οι αρνητές της Αναστάσεως παραδέχονται ότι όσα γράφει ο Παύλος απηχούν τις αντιλήψεις της εποχής του, που, άλλωστε, δεν απέχει παρά μόνο 20 χρόνια από το έτος της Ανάστασης. Ζουν ακόμη τότε οι αυτόπτες μάρτυρες, που θα μπορούσαν να διαμφισβητήσουν κάποιαν ανακρίβεια  ή υπερβολή. Γι’ αυτό και ο E.Reuss, καίτοι σφοδρός πολέμιος της Αναστάσεως, δέχεται ότι η μαρτυρία του Παύλου αποτελεί <<επανάληψη των βεβαιώσεων των προσώπων τα οποία κατονομάζει>>. Ο Παύλος, άλλωστε, πίστευε επιπλέον και στη δική του προσωπική ανάσταση, χάρις στην Ανάσταση του Χριστού(Β΄Κορ.δ,13-14).
2.Μπορεί να ψεύδονται οι μάρτυρες της Αναστάσεως;
   Την άποψη αυτή διατύπωσε ο Reimarus, υποστηρίζοντας ότι η Ανάσταση υπήρξε επινόηση των Μαθητών του Χριστού, προς αναστήλωση του καταρρεύσαντος οικοδομήματος των ελπίδων των. Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, όταν οι άγιοι Απόστολοι είδαν τον Διδάσκαλο τους, στον οποίο είχαν πιστεύσει επί ολόκληρη τριετία, να πεθαίνει ατιμωτικά επί του Σταυρού, συνέλαβαν το σχέδιο να παραπλανήσουν τον κόσμο. Προς τούτο, έκλεψαν οι ίδιοι το νεκρό σώμα του Κυρίου από τον τάφο, το έθαψαν σε κρυφό μέρος και διέδωσαν ότι ανέστη.
3.Υπάρχουν αντιφάσεις στη θεωρία αυτή;
    Πλείστες όσες. Ιδού μερικές: Πώς μπορεί να ταιριάσει στον έντιμο χαρακτήρα των Μαθητών του Χριστού η σύλληψη και εκτέλεση ενός τόσο απεχθούς σχεδίου εξαπάτησης όλου του κόσμου; Διερωτάται κανείς γιατί να πουν ένα τέτοιο ψέμα οι απλοϊκοί Απόστολοι. Αυτό το ψέμα ,στη συνέχεια τους κόστισε ταλαιπωρίες, διωγμούς , φυλακίσεις, ξυλοδαρμούς και, τέλος, τον θάνατο. Ποιος απατεών προτιμά να θανατωθεί, παρά να ομολογήσει την απάτην του; Και δεν ευρέθη ούτε ένας να διαχωρίσει τη θέση του και να καταδώσει και όλους τους άλλους; Εξάλλου, εάν εξηπατήθησαν, θα έπρεπε να καταγγείλουν τον Κύριον ως απατεώνα, ο οποίος τους είχε υποσχεθεί τη βασιλεία Του χωρίς μέχρις εκείνης της ώρας να μπορεί να τους την χαρίσει.
4.Μπορεί να έκλεψαν το σώμα του Χριστού οι Απόστολοι;
 Οι Απόστολοι, σύμφωνα με τα Ευαγγέλια, έχουν, μετά την καταδίκη και θανάτωση του Ιησού, καταληφθεί από πανικό. Τον εγκαταλείπουν και κλείνονται στο υπερώον <<δια τον φόβο των Ιουδαίων>>. Πού βρήκαν αιφνιδίως την τόλμη να πάνε στον τάφο, να αψηφήσουν τη ρωμαϊκή φρουρά και να διαπράξουν κλοπή, παραβιάζοντες τις σφραγίδες; Και εάν εκλάπη το σώμα του Ιησού, τότε γιατί δεν ετιμωρήθη η φρουρά; Και πώς εξηγείται η ψυχολογική μεταστροφή των Μαθητών, που από δειλοί και τρομοκρατημένοι, μεταβάλλονται σε σθεναρούς και θαρραλέους κήρυκες της Αναστάσεως; Προηγουμένως δίδουν την εικόνα εμπόρου τοποθετήσαντος τα κεφάλαιά του σε πτωχεύσασα εταιρίαν. Τώρα αψηφούν τις απειλές των Φαρισαίων και γίνονται ήρωες. Τι εμεσολάβησε; Ασφαλώς όχι το δήθεν ψέμα περί της Αναστάσεως. Ο Baur, αρνητής και αυτός, δήλωσε: <<Δια την πίστιν των Μαθητών η Ανάσταση του Ιησού Χριστού ήτο αλήθεια βέβαία και αδιάσειστος>>. Κατά τον ιερό Χρυσόστομο: <<Πόθεν αυτοίς (τοις Μαθηταίς) επήλθε προσδικήσαι της οικουμένης περιγενεσθαι, ει μη ειδον τον Χριστον αναστάντα>>(ΕΠΕ τ.18,σελ129 και εξής).Τη θεωρία της κλοπής απέρριψαν ως ανόητον οι πλείστοι των άλλων αρνητών, όπως οι Schmiedel, Meyer, Strauss, Devivier κ.α.



ΠΗΓΗ: <<ΑΝΑΣΤΑΣΙΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΘΕΑΣΑΜΕΝΟΙ>>