Σάββατο, 12 Μαΐου 2012

Ψάθα - Δυτική Αττική 7-5-2012

Μακριά ἀπό μέντιουμ καί μάγους (μέρος β΄)


  Μακριά από μέντιουμ και μάγους (μέρος β’)

Δείτε εδώ: α’ μέρος
του  Νικολάου Βοϊνέσκου
Κάποιος αρχιμανδρίτης συνάντησε προ ολίγων ετών σε λεωφορείο των Αθηνών ένα μεσήλικα, σοβαρό κύριο, ο οποίος άρχισε πνευματική συζήτηση λέγοντας ότι κάνει κηρύγματα σε σπίτια και ότι στο σπίτι του έχει ένα δωμάτιο γεμάτο εικόνες, μεταξύ των οποίων μια ολόσωμη εικόνα του Αγίου Γρηγορίου του Ε΄. Ο αρχιμανδρίτης τον ρώτησε σε ποιον ιερέα εξομολογείται και αν κοινωνεί. Εκείνος τότε απάντησε ότι ο Άγιος Γρηγόριος βγαίνει από την εικόνα, τον εξομολογεί και τον κοινωνεί. Σε παρατήρηση του αρχιμανδρίτη μήπως δεν είναι ο Άγιος Γρηγόριος, εκείνος επέμενε πως είναι. Κατέβηκαν μαζί από το λεωφορείο και πήγαν σε συγγενικό σπίτι του αρχιμανδρίτη, ο οποίος πρότεινε να κάνουν μια μικρή προσευχή. Στο τέλος έβγαλε ένα σταυρό που προσκύνησε πρώτα ο ξένος και έπειτα ο αρχιμανδρίτης. Όταν προσκύνησε ο αρχιμανδρίτης, εκείνος έτρεμε. Ήταν πλανεμένος και δαιμονόπληκτος ο δυστυχής.
Αυτόκλητος «θαυματουργός» παρουσιάστηκε παραμονή της Ζωοδόχου Πηγής σε μια οικογένεια, που έχει ένα άρρωστο παιδί. Μπαίνοντας στο σπίτι είπε: «Για να μη σας καθυστερώ, μπαίνω κατευθείαν στο θέμα. Είπαν τα καλά πνεύματα ο άρρωστος θα γίνει καλά. Εγώ επικοινωνώ με τα καλά πνεύματα και θα διαβάσω κάτι ευχές στο παιδί και θα γίνει καλά». Η αδερφή του αρρώστου απάντησε: «Σας ευχαριστούμε πολύ. Δεν χρειάζεται». Τότε εμφανίστηκε ο άρρωστος, ο οποίος ρώτησε το μέντιουμ: «Ποιον έχετε πνευματικό;». στην αόριστη απάντηση του μέντιουμ ότι εξομολογείται και κοινωνεί, ο άρρωστος επέμεινε να του πει σε ποιον ιερέα εξομολογείται και σε ποιο ναό. Το μέντιουμ αναψοκοκκινισμένο είπε ότι δεν ήξερε το όνομα του ιερέα και δε θυμόταν το ναό. Τότε ο άρρωστος του είπε: «Δυστυχώς δεν επικοινωνείτε με καλά πνεύματα, αλλά με δαίμονες». Τελικά εξεδιώχθη κακήν κακώς.
Ένα μέντιουμ, που έχει ανακατέψει χριστιανικά με δαιμονικά βιβλία και κομποσκοίνια με επικλήσεις δαιμόνων,-κατά τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη αυτή είναι η χειρότερη μορφή μαγείας-, επισκέφτηκε το Άγιο Όρος. Εκεί συνάντησε το μακαριστό π. Παϊσιο, ο οποίος είπε κατόπιν σε άλλους μοναχούς: «πρώτη φορά είδα άνθρωπο να τον γυροφέρνουν τόσοι πολλοί δαίμονες».
Ένας φίλος φιλόλογος, που εργάστηκε σε Ελληνικό σχολείο στην πρωτεύουσα του Μπουρούντι, μου είπε ότι οι μαύροι πεθαίνουν σωρηδόν από aids. Όταν με έκπληξη τον ρώτησα γιατί, απάντησε: «Διότι οι μάγοι τους ωθούν στην ανηθικότητα».
Τελειώνοντας θα ήθελα να τονίσω τα εξής:
1.Τα μέντιουμ και οι μάγοι δεν γνωρίζουν το μέλλον. Αν το γνώριζαν θα έπαιζαν προ-πο και λόττο και θα ήταν δισεκατομμυριούχοι.
2.Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάμε σε μάγους, ούτε για να λύσουν τα μάγια άλλου μάγου, γιατί οι δαίμονες δεν χτυπιούνται μεταξύ τους. τα μάγια λύνονται και εκμηδενίζονται μόνο με τη δύναμη του Τιμίου Σταυρού και με τα Μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
3. Το χριστιανό, που δεν βλασφημεί και δεν πορνεύει, που εξομολογείται και κοινωνεί τακτικά, όλοι οι μάγοι του κόσμου να μαζευτούν, δεν μπορούν σε τίποτε να τον βλάψουν.
4. Όποιος κάνει μάγια και όποιος πηγαίνει στα μάγια τιμωρείται από την εκκλησία όπως ο φονιάς, δηλαδή, με έξι χρόνια αποχή από τη Θεία Κοινωνία.
5. Το έλεος του Θεού είναι άπειρο. Γι’ αυτό όσο κι αν πλανηθεί και όσο κι αν αμαρτήσει ο άνθρωπος ποτέ δεν πρέπει να απελπιστεί. Υπάρχουν πρώην μάγοι που μετανόησαν και αγίασαν, όπως ο Άγιος Κυπριανός και ο Άγιος Θεόκλητος. Είθε με τις άγιες ευχές τους να μετανοήσουν και να σωθούν όσοι έμπλεξαν στα δίχτυα της μαγείας.
http://agiabarbarapatras.blogspot.com

ΚΥΠΡΟΣ: Σύντομα θά δοθεῖ ἡλεκτρονική ταυτότητα (Κάρτα τοῦ Πολίτη) στούς Κύπριους.

Σχόλιο Ο.Π.: Στην χώρα μας έχει γίνει χαμός με τις αντιδράσεις κατά της Κάρτας του Πολίτη. Όλοι πιστεύουν πως είναι ένα βήμα πριν την ενσωμάτωση του τσίπ στο χέρι ή στο μέτωπο. Δεκάδες Μητροπολίτες, ιερείς και μοναχοί μιλάνε για προ-χάραγμα. Ο π.Παϊσιος ήταν κάθετα αντίθετος και αυτήν του την αντίθεση, μας την άφησε παρακαταθήκη, μέσω του χειρογράφου κειμένου του.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον την θέση της Εκκλησίας της Κύπρου, μιας και σε αυτήν έλαχε να λάβει απόφαση για την Κάρτα του Πολίτη πριν την Εκκλησία της Ελλάδος, καθότι στην Ελλάδα το θέμα μετατέθηκε για ευθετότερο χρόνο (μετά τις εκλογές; θα δούμε). Βεβαίως με παλαιότερες αποφάσεις της η Εκκλησία της Ελλάδος είχε εκφράσει την αντίθεσή της σε ηλεκτρονικές ταυτότητες χωρίς τσιπάκι, πόσο μάλλον για τις ηλεκτρονικές ταυτότητες με τσιπάκι !
sigmalive: Ηλεκτρονικές ταυτότητες οι οποίες θα μας επιτρέπουν να κάνουμε ακόμα και τις τραπεζικές μας συναλλαγές, θα γίνουν σύντομα μέρος της ζωής μας.
Το θέμα αυτό εμπίπτει και στην Κυπριακή Προεδρία η οποία θα κληθεί να χειριστεί σημαντικά θέματα που αφορούν την προώθηση της Ψηφιακής Ατζέντας της Ευρώπης όπως τη νομοθετική πρωτοβουλία για την ηλεκτρονική ταυτότητα, επαλήθευση και υπογραφή.
Μέσα στο εξάμηνο της Προεδρίας μας θα έχουμε νέες ταυτότητες με τσιπ, δακτυλικά αποτυπώματα και ηλεκτρονική υπογραφή η οποία θα προστεθεί ως στοιχείο στην ηλεκτρονική πλέον ταυτότητα του κάθε πολίτη.
Το Τμήμα Αρχείου Πληθυσμού θα είναι σε θέση να αρχίσει να εκδίδει ηλεκτρονικές ταυτότητες, που θα φέρουν microchip στο οποίο θα υπάρχει το δακτυλικό αποτύπωμα του πολίτη και η ηλεκτρονική υπογραφή του.
Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία έχει ως στόχο την αύξηση της εμπιστοσύνης των πολιτών, των επιχειρήσεων και των διοικήσεων στις ηλεκτρονικές συναλλαγές ενώ θα μπορούν να γίνονται ακόμη και τραπεζικές συναλλαγές.
Εκτός από τις ηλεκτρονικές ταυτότητες παράλληλα θα δημιουργηθεί και μια Κυβερνητική Αποθήκη Πληροφοριών στην οποία θα ενταχθούν τα αρχεία των Κοινωνικών Ασφαλίσεων, του Τμ. Τελωνείων, του Αρχείου Πληθυσμού, του Εφόρου Εταιρειών, του Τμ. Εσωτερικών Προσόδων, του Κτηματολογίου, και του ΦΠΑ, καθώς επίσης του Γεν. Λογιστηρίου.
Σε μεταγενέστερο στάδιο θα μπουν και τα αρχεία των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και η Στατιστική Υπηρεσία.
 http://orthodox-watch.blogspot.com

Πνευματισμός (ἤ μεντιουμισμός)


Επτά Ομιλίες (mp3) του μακαριστού π. Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:

Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΣΜΟΣ
Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
Πνευματισμός (ή μεντιουμισμός):  πνευματικό κίνημα «αποκαλύψεων» που συνίσταται στην επικοινωνία των  ανθρώπων με «πνεύματα», τα οποία υποτίθεται ότι είναι ψυχές προ-αποθανόντων ανθρώπων,  επιτυγχάνεται  δε η επικοινωνία αυτή μέσῳ ειδικευμένων προς τούτο «διαμέσων» ή «μεσαζόντων» (τα γνωστά “medium”). Προσεκτικότερη μελέτη της διδασκαλίας του Πνευματισμού αποδεικνύει, ότι πέραν μιας απλής φιλοσοφικής και ηθικής διδασκαλίας, η οποία βασίζεται στην «παραφυσική» ή «ψυχική» δραστηριότητα και τις αποκαλύψεις και διδασκαλίες «πνευμάτων», ο Πνευματισμός είναι ουσιαστικώς πίστη, «αποκάλυψη» και θρησκεία, αναγόμενη έως τα αρχαία ειδωλολατρικά μαντεία, πίστη συγγενής της μαγείας και της νεκυομαντείας (νεκρομαντείας).
Ο νεότερος Πνευματισμός αναπτύχθηκε από το β΄ ήμισυ του 19ου αι. και εξής, πρώτα μέν στίς  Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, απ’ όπου σύντομα διαδόθηκε παντού (Σκωτία και Αγγλία, Γερμανία, Ρωσία, Γαλλία, Ιταλία κ.α.). Το έναυσμα για τη διάδοσή του δόθηκε από τις εμπειρίες της δραστηριότητος «πνευμάτων» που «έπαιζαν» με τις τρεις νεαρές θυγατέρες  της αμερικανικής οικογενείας Φόξ στην οικία τους, στο Hydesville του Wayne N.Y. (1847 και εξής).
Όσοι έχουν διαβάσει το συγκεκριμένο άρθρο συνήθως διαβάζουν επίσης τα παρακάτω:
  π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Περί Πνευματισμού Α’ – Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα Ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: Ο Πνευματισμός – Εκφ. (1/2/87) Ηχητικό αρχείο mp3- Διάρκεια 00:29:39-Μέγεθος 20,3 MB (14/7/2010)
  π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Περί Πνευματισμού Β’ – Μορφές του Πνευματισμού Ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: Ο Πνευματισμός – Εκφ. (8/2/87) Ηχητικό αρχείο mp3- Διάρκεια 00:30:11-Μέγεθος 20,7 MB (14/7/2010)
  π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Περί Πνευματισμού Γ’ – Μορφές του Πνευματισμού Β’ Ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: Ο Πνευματισμός – Εκφ. (15/2/87) Ηχητικό αρχείο mp3- Διάρκεια 00:30:05-Μέγεθος 20,6 MB (14/7/2010)
  π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Περί Πνευματισμού Δ’ – Ταχυδακτυλουργία Ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: Ο Πνευματισμός – Εκφ. (22/2/87) Ηχητικό αρχείο mp3- Διάρκεια 00:29:27-Μέγεθος 20,2 MB (14/7/2010)
  π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Περί Πνευματισμού Ε’- Πώς εξαπατάει ο Πνευματισμός του θύματά του; Ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: Ο Πνευματισμός – Εκφ. (8/3/87) Ηχητικό αρχείο mp3- Διάρκεια 00:28:31-Μέγεθος 19,5 MB (14/7/2010)
  π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Περί Πνευματισμού ΣΤ’- Διδασκαλία (δόγματα) του Πνευματισμού Ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: Ο Πνευματισμός – Εκφ. (15/3/87) Ηχητικό αρχείο mp3- Διάρκεια 00:30:27-Μέγεθος 20,9 MB (14/7/2010)
  π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Περί Πνευματισμού Ζ’- Ο Πνευματιμσός είναι Θρησκεία! Ομιλία π. Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα: Ο Πνευματισμός – Εκφ. (22/3/87) Ηχητικό αρχείο mp3- Διάρκεια 00:27:36-Μέγεθος 18,9 MB (14/7/2010)


Γέρων Εφραίμ Φιλοθεΐτης: «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με»


Περί προσευχής
«Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με»
  • α' Σκοπός της ευχής είναι να ενώση τον Θεό με τον άνθρωπο· να φέρει τον Χριστό εις την καρδιά του ανθρώπου.
  • β'  Όπου η ενέργεια της ευχής, εκεί ο Χριστός συν τω Πατρί και τω Αγίω Πνεύματι, η ομοούσιος και αδιαίρετος Αγία Τριάς.
  • γ' Όπου ο Χριστός, το Φως του κόσμου, εκεί φως αΐδιο του άλλου κόσμου· εκεί ειρήνη και χαρά· εκεί οι Άγγελοι και οι Άγιοι· εκεί η φαιδρότης της Βασιλείας.
  • δ' Μακάριοι, εκείνοι όπου ενδύθηκαν το Φως του κόσμου, τον Χριστό εις την παρούσα ζωή· διότι αυτοί εφόρεσαν ήδη το ένδυμα της αφθαρσίας.
  • ε' Και όταν ακούης Χριστό, λέγει ο Θεολόγος Συμεών, μη προσέχης εις την σμικρότητα της λέξεως, αλλά στοχάσου την δόξα της Θεότητος Αυτού, όπου υπερβαίνει κάθε νου και διάνοια. Στοχάσου την ωραιότητα την ανεκλάλητη, τον πλούτο τον ακατάληπτο όπου δίδει εις τους αγαπώντας Αυτόν. Διότι εκείνος όπου ηξιώθη να ιδή τον Χριστό, δεν επεθύμησε ύστερα κανένα άλλο πράγμα του κόσμου τούτου, και εκείνος όπου εχόρτασε από την αγάπη του Θεού, δεν ηθέλησε πλέον να αγαπήση άλλο τίποτες εδώ εις την γην. Επειδή εις εκείνον όπου άφησε τα πάντα διά τον Χριστόν, Αυτός ο Χριστός θέλει γένει εις αυτόν όλα τα πάντα, αντί διά όλα εκείνα όπου χάριν Αυτού κατεφρόνησε.
  • ς' Λοιπόν σκοπό έχει η νοερά προσευχή να φέρη τον Χριστό εις την καρδιά του ανθρώπου, εξορίζοντας εκείθεν τον διάβολο και χαλώντας όλο το έργο του όπου είχε καμωμένο εκεί διά της αμαρτίας. Διότι «εις τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, ίνα λύση τα έργα του διαβόλου», λέγει ο ηγαπημένος Μαθητής. Όθεν μόνον ο διάβολος γνωρίζει την ανέκφραστη δύναμη αυτών των πέντε λέξεων και διά τούτο με λυσσώδη μανία, αντιστρατεύεται, πολεμεί την ευχή.
  • ζ'  Άπειρες φορές οι δαίμονες διά στόματος δαιμονιζομένων ωμολόγησαν ότι καίονται από την ενέργεια της ευχής.
  • η'  Ήταν ένας μοναχός και είχε πέσει εις αμέλεια πολλή, τόσον ότι και τον κανόνα του άφησε και εστρέφετο προς τον κόσμο. Επήγε εις την πατρίδα του Κεφαλληνία όπου ως γνωστόν προστρέχουν οι δαιμονιζόμενοι χάριν θεραπείας εις τον Άγιο Γεράσιμο. Και λοιπόν, πηγαίνοντας και αυτός να προσκυνήση τον Άγιο, αφού ευρέθη εις την πατρίδα του, τον συναντά μία δαιμονισμένη εις τον δρόμο και του λέγει·
    -Ξέρεις τι κρατάς στο χέρι σου; Αχ, να ήξερες ταλαίπωρε, τι κρατάς στο χέρι σου! Να ήξερες πόσο με καίει εμένα αυτό το κομποσχοίνι σου· και συ το κρατάς έτσι από συνήθεια, για τον τύπο! Εμβρόντητος έμεινεν ο μοναχός. Από Θεού ήταν να ομιλήση έτσι το δαιμόνιο. Συνήλθε. Τον εφώτισε ο Θεός και λέγει εις τον εαυτό του: -Για ιδές τι κάνω ο ανόητος! Κρατώ στο χέρι μου το δυνατώτερο όπλο και δεν ημπορώ να χτυπήσω ένα διάβολο. Και όχι μόνο να τον χτυπήσω δεν ημπορώ, αλλά με σύρει και αιχμάλωτο όπου θέλει. Ήμαρτον, Θεέ μου! Και την ιδία εκείνη στιγμή αναχωρεί μετανοημένος διά το Μοναστήρι του. Και ερχόμενος έβαλε πάλι καλή αρχή. Και τόσον επρόκοψε εις την ευχή και την άλλη μοναχική πολιτεία, όπου έγινεν υπόδειγμα ωφελείας εις πολλούς. Τον επρόλαβε και η ταπεινότης μου αυτόν τον Γέροντα. Δεν άκουγες από το στόμα του άλλο παρά το· Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με! Ακατάπαυστα. Του έλεγες κάτι, σου έλεγε δύο λέξεις και η γλώσσα του εγύριζεν ευθύς εις την ευχή. Τόσο την είχε συνηθίσει. Τόσο τον είχε αλλοιώσει. Και να σκεφθή κανείς ότι την αξία της ευχής και του κομποσχοινίου του την απεκάλυψε -χωρίς βέβαια να θέλη- ο διάβολος, κατά τα κρίματα και τις ανεξιχνίαστες βουλές του Υψίστου.
  • θ' Άκουσε και άλλη διήγησι παρόμοια. Όταν είμεθα εις την Νέα Σκήτη, ζώντος του Γέροντος μου Ιωσήφ, μας ήλθε ένας νεαρός δαιμονισμένος. Ο Γέροντας από εύσπλαγχνία τους εδέχετο αυτούς τους δυστυχείς. Έμεναν όσον ήθελαν και κατόπιν έφευγαν μόνοι τους. Αυτοί δεν ημπορούν να μείνουν επί πολύ εις ένα τόπο. Όλοι όσοι δεν έχουν από Θεού παράκληση μέσα τους την αναζητούν αλλάσσοντας τόπους και ανθρώπους. Ο νέος αυτός είχε δαιμόνιον γυναικός του δρόμου. Όταν τον έπιανε άλλαζε η φωνή του ως φωνή «κοινής» γυναικός και έλεγε περί ων «αισχρόν έστι και λέγειν» κατά τον Απόστολο. Ήταν την τέχνη βαρελοποιός. Αφήνομε το όνομα του. Έμεινε λοιπόν εις την Συνοδεία μας αρκετό καιρό και τις ώρες εργασίας ήρχετο εις το εργόχειρο να βοηθή ό,τι ημπορούσε. Την τρίτη ημέρα μού λέγει: -Πάτερ, δεν με μαθαίνεις και εμένα να κάμω σφραγίδια; Αυτά τα βαρέλια που κάνω είναι βαρειά δουλειά. Και έχω και αυτόν εδώ μέσα μου, συνεχώς με καταρρακώνει. -Να σε μάθω, αδελφέ μου, νάναι ευλογημένο! -Να, έτσι και έτσι θα κάνης. Τα εργαλεία είναι εδώ· τα ξύλα εκεί· τα δείγματα μπροστά σου· σ' αυτόν τον πάγκο θα εργάζεσαι. Μόνον που, καθώς βλέπεις εδώ στην Συνοδεία όλοι οι πατέρες δεν ομιλούν, λέγουν πάντοτε την «ευχή». Λέγοντας αυτά ήθελα να αποφύγω όσον το δυνατόν την αργολογία και τον μετεωρισμό μου εις την προσευχή. Αλλά και κάτι άλλο μου εγεννήθηκε εκείνη την στιγμή: Άραγε, συλλογίσθηκα, οι δαιμονιζόμενοι ημπορούν να λέγουν την «ευχήν»; Λοιπόν επιάσαμε το εργόχειρο και την ευχή. Δεν επέρασαν λίγα λεπτά και άναψε ο δαίμονας μέσα του. Άλλαξε την λαλιά του και άρχισε να φωνάζει, να αισχρολογεί, να απειλεί, να υβρίζει. -Σκάσε κασίδη! Έλεγε από μέσα. Σκάσε! Παύσε αυτό το μουρμουρητό! Τι λες και λες τα ίδια λόγια συνέχεια. Παράτα αυτές τις λέξεις. Με ζάλισες. Καλά είμαι μέσα σου. Τι θέλεις και με αναστατώνεις;

    Είπε κάμποσα έτσι. Τον επαίδευσε. Τον άφησε. -Είδες τι μου κάνει; μου λέγει ο κακόμοιρος. Να, αυτά τραβώ συνέχεια. -Υπομονή, αδελφέ μου, του λέγω· υπομονή! Μην του δίνεις σημασία. Δεν είναι ιδικά σου αυτά, να στεναχωρήσαι. Εσύ φρόντισε την ευχή.

    Σχολάσαμε το εργόχειρο και πηγαίναμε προς τον Γέροντα. Και πηγαίνοντας μου λέγει· -Πάτερ, να κάμω καμιά ευχή και γι' αυτόν που έχω εδώ μέσα μου, να τον ελεήσει και αυτόν ο Θεός; Ε, τι ήταν να το πει αυτό ο ταλαίπωρος! Παρευθύς τον πιάνει το δαιμόνιο, τον σηκώνει επάνω, και τον βροντάει κάτω· εταράχθηκε ο τόπος. Αλλάσσει την γλώσσα του και τον αρχίζει: -Σκάσε κασίδηηηη! Σκάσε, σου είπα. Τι είναι αυτά που λες; Τι έλεος; Όχι έλεος! Δεν θέλω έλεος! Οχι! Τι έκανα να ζητώ έλεος; Είναι άδικος ο Θεός! Για μια μικρή αμαρτία, για μια υπερηφάνεια, με εξώρισε από την δόξα μου. Δεν φταίμε εμείς. Αυτός φταίει! Αυτός να μετανοήσει! Όχι εμείς! Μακρυά από έλεος!

    Τον επαίδευσε πολύ· τον άφησε ράκος. Εγώ έφριξα εις τα λεγόμενα του δαίμονος. Και εκατάλαβα διά πείρας εις ολίγα λεπτά, όσα θα ήταν αδύνατον να καταλάβω, διαβάζοντας περί δαιμόνων μύρια βιβλία. Συνεχίσαμε τον δρόμο μας προς τον Γέροντα. Ο Γέροντας τον εδέχετο και τον ωμιλούσε πάντοτε με πολλή αγάπη. Και ήταν πάντα ήρεμος μαζί του. Προσηύχετο πολύ δι' αυτούς, γνωρίζοντας τι μαρτύριο έπερνούσαν με τους δαίμονας. Και μας έλεγεν· -Εάν εμείς, που τους έχωμε απ’ έξω, τόσον μας παιδεύουν με τους λογισμούς και τα πάθη, τι μαρτύριο υποφέρουν αυτοί οι δυστυχείς που τους έχουν μερόνυχτα μέσα τους! Και κουνώντας το κεφάλι του λυπηρά συμπλήρωνε: Ίσως αυτοί περνούν την κόλασή τους εδώ. Όμως αλλοίμονο εις εκείνους, που δεν θα μετανοήσουν διά να τους παιδεύσει εύσπλαχνα ο Θεός, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εις την παρούσα ζωή. Και ανέφερε τον λόγον ενός Αγίου όπου λέγει: Εάν βλέπεις άνθρωπο να αμαρτάνει φανερά και να μη μετανοεί, και να μην του συμβαίνει κανένα λυπηρό εις την παρούσα ζωή έως την ώρα του θανάτου του, να γνωρίζεις ότι η εξέτασις του ανθρώπου αυτού θα είναι χωρίς έλεος κατά την ώρα της Κρίσεως. Και λέγοντας αυτά του Γέροντος, εμείς εβλέπαμε όλο και συμπαθέστερα τον πειραζόμενο αδελφό.


    Εις τις Ακολουθίες αυτός δεν επήγαινε μέσα με τους πατέρας, παρά εγύριζε έξω με το κομποσχοίνι εις τα βράχια· και εφώναζε συνεχώς την ευχή: Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με! Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με! Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με! Αντιβοούσε ο τόπος. Είχε λάβει πείρα πόσον η ευχή καίει τον δαίμονα. Και εκεί που τριγυρίζοντας τα βράχια έλεγε ασταμάτητα την ευχή, αίφνης άλλαζε η φωνή του και άρχιζε ο δαίμων -Σκάσε, σου είπα, σκάσε! Μ' έσκασες! Τι κάθεσαι εδώ έξω και γυρίζεις τα βράχια και μουρμουρίζεις; Πήγαινε μέσα με τους άλλους και άφησε αυτό το μουρμουρητό. Τι λες και ξαναλές τα ίδια και τα ίδια μέρα - νύχτα, και δεν μ' αφήνεις στιγμή να ησυχάσω; Με ζάλισες, με ζεμάτισες, με καις· δεν το καταλαβαίνεις; Και όταν επερνούσε η ώρα του πειρασμού εκείνος πάλι την ευχή με το κομποσχοίνι: Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με! Είχε καταλάβει πολύ καλά αυτό που ο διάβολος ενόμιζε ότι δεν ημπορούσε να καταλάβη. Και ήταν ένας πόνος ψυχής και μία ελπίδα να τον βλέπης να υποφέρη, να αγωνίζεται, να υπομένη. Τέλος έμεινε καιρό μαζί μας και αρκετά βελτιωμένος έφυγε. Και δεν τον ξαναείδαμε. Ο Θεός γνωρίζει τι απέγινε.
  • ι' Είδες την δύναμι της ευχής και το αμετανόητο των δαιμόνων; Κατακαίονται και φωνάζουν όχι έλεος! Και κατακρίνουν ακατάπαυστα τον Θεό. Ω της εωσφορικής υπερηφανίας! Και συ θαυμάζεσαι, πώς δεν ημπορείς να συνεννοηθείς με κάποιους ανθρώπους· να τους εννοήσεις. Αλλά συλλογίσου κατά τι διαφέρει ένας εγωιστής, ένας αμετανόητος έως τέλους άνθρωπος από ένα δαίμονα; Ένας όπου δεν καταδέχεται να ομολογήση τον Χριστό Θεό και άνθρωπο, και να ζητήσει, ενόσω ζη, το έλεος και την ευσπλαχνία Του;
  • ια'  Κατανοείς τώρα το βαθύτερο νόημα της ευχής; πώς φανερώνει τους ανθρώπους, πόσον είναι ο κάθε εις πλησίον ή μακράν του Χριστού;
  • ιβ' Αν, ίσως, ο Χριστός είναι το Φως του κόσμου, εκείνοι όπου δεν τον βλέπουν, όπου δεν τον πιστεύουν, όλοι βεβαιότατα, είναι τυφλοί. Καθώς το εναντίον πορεύονται εις το φως όλοι εκείνοι όπου αγωνίζονται να κάμουν τις εντολές του Χριστού· αυτοί τον Χριστό ομολογούν και ως Θεό προσκυνούν και λατρεύουν. Και εκείνος όπου ομολογεί και έχει τον Χριστό Κύριο και Θεό του, ενδυναμώνεται με την δύναμι της επικλήσεως του ονόματος Του, εις το να κάμνη και το θέλημα Του. Ει δε και δεν δυναμώνεται, φανερό είναι ότι ομολογεί τον Χριστό με μόνον το στόμα, και με την καρδιά του είναι μακράν από Αυτόν.
  • ιγ' Λοιπόν η ευχή, όσον μας ενώνει με τον Χριστό, τόσον μας ξεχωρίζει από τον διάβολο. Και όχι μόνον από τον διάβολο, αλλά και από το φρόνημα του κόσμου όπου γεννά και συντηρεί τα πάθη.
  • ιδ' Ο σατανάς της ευχής είναι η ακηδία· ο σατανάς του σατανά είναι ο πόθος της ευχής, η ζέσις της καρδιάς. «Τω πνεύματι ζέοντες», λέγει ο Απόστολος, «τω Κυρίω δουλεύοντες». Αυτή η ζέσις τραβά και κρατεί την χάρι εις τον ευχόμενο· και γίνεται εις αυτόν φως και χαρά και παραμυθία ανεκδιήγητος, εις δε τους δαίμονας πυρ και πικρία, και φεύγουν. Αυτή η χάρις, όταν έλθη, περιμαζεύει τον νου από όλους τους πονηρούς και ακάθαρτους λογισμούς.ιε' Εις τα χείλη η ευχή; Εκεί και η χάρις. Πλήν από τα χείλη πρέπει να περάση εις τον νου, να κατεβή εις την καρδιά. Και τούτο θέλει κόπο και χρόνο πολύ.

    Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου
    ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ
    ΜΕ ΠΑΤΡΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
    ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"