Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΡΝΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Ε.Ο.Μ. ( Ἐθνικός Ὀργανισμός Μεταμοσχεύσεων ) ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΥΜΕ ΔΩΡΗΤΕΣ ΟΡΓΑΝΩΝ.





( Ἔτσι ξεκινᾶ τό τυποποιημένο κείμενο τῆς δήλωσης πού κυκλοφορεῖ για συμπλήρωση ):

Μέ τομική μου εθύνη καί γνωρίζοντας τίς κυρώσεις πού προβλέπονται πό τίς διατάξεις τς παρ. 6 το ρθρου 22 το Ν. 1599/1986, δηλώνω τι: σέ περίπτωση θανάτου δέν πιθυμ νά ληφθον τά ργανά μου πρός μεταμόσχευση.
(
Τήν τυποποιημένη δήλωση, θα βρεῖτε ἐδῶ: https://www.box.com/shared/04xh1frol5uk59d75b6d )
                           
( Ἀλλά πρέπει νά γίνουν δικές μας διασαφηνίσεις,

                                  διότι δέν μς καλύπτει κφραση:

                                            "σέ περίπτωση θανάτου",

ὁπότε συνεχίζουμε μέ τό παρακάτω δικό μας κείμενο ):


πίσης, δηλώνω τι: ετε εμαι νεκρός/ή, ετε σέ κμα, ετε μέ χαρακτηρισμένο "γκεφαλικό θάνατο" τόν ποον δέν δέχομαι πως καί πάρα πολλοί ξαίρετοι πιστήμονες, ετε εμαι μέ ποιονδήποτε τρόπο ναίσθητος/η, ετε γιής, ετε χω τίς ασθήσεις μου μερικς πλήρως καί γιά νά μήν ναφέρω ξεχωριστά λες τίς πιθανές περιπτώσεις, δέν πιθυμ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝ  ΜΟΥ Ή ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ, ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΤΕ.

πικυρωμένα φωτοαντίγραφα τς παρούσης δήλωσής μου θά διατεθον σέ δικηγόρους μου, συγγενες καί φίλους μου, προκειμένου νά εναι γνστες τς πιθυμίας μου καί γιά νά προστατευθον σέ περίπτωση θανάτου μου καί γιά πν νδεχόμενον τά δικαιώματά μου.



Καί τά λοιπά στοιχεα τς δήλωσης....





ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Καλό θά ἦταν νά ἀποσταλεῖ μέ συστημένη πιστολή καί νά φυλάξει κάθε ποστολέας τό ποδεικτικό πληρωμς-ποστολς ἀπό τό κατάστημα τῶν ΕΛΤΑ στό ὁποῖο ἐξυπηρετήθηκε, ὥστε νά εἶναι κατοχυρωμένος πώς ἔστειλε στό Κράτος τήν δήλωσή του!





Ὁ Θεός μαζί μας.

Ἐστάλη μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομίου.

Δέν θά πάρουμε μόνο τήν Πόλη, Γιῶργο, ἀλλά καί…



Παναγούδα, Ιούνιος 1990

Καθώς ο π. Παΐσιος μιλούσε απευθυνόμενος προς όλους τους παρευρισκόμενους, προσφώνησε κάποιον με τ’ όνομά του, λέγοντας:
“Γιώργο, παιδί μου, έλα ‘δώ!”
Ο περί ου ο λόγος Γιώργος, επίσης λοχαγός και συνάδελφος του φίλου μου, δεν απάντησε καν, υποθέτοντας ότι ο Γέροντας απευθυνόταν σε κάποιον άλλο.
Τότε, ο π. Παΐσιος επανέλαβε, λέγοντας συγκεκριμένα:
“Εσένα, λέω, κύριε λοχαγέ, έλα ‘δώ”, αφήνοντάς τους όλους έκπληκτους, καθώς οι δύο λοχαγοί επισκέπτονταν για πρώτη φορά την Παναγούδα (και, επιπλέον, φορούσαν πολιτικά, μην έχοντας κάποιο διακριτικό της ιδιότητάς τους).
Ο Γιώργος, λοιπόν, πλησίασε διστακτικά τον π. Παΐσιο, του φίλησε το χέρι και στάθηκε δίπλα του, οπότε ο π. Παΐσιος ξεκίνησε αμέσως να συζητά μαζί του:
“Πως είναι ο στρατός μας, Γιώργο;”
“Πιστεύω πως είναι καλά, πάτερ”, απάντησε ο λοχαγός.
“Δεν είναι καλά ο στρατός μας, Γιώργο, αλλά, ευτυχώς, υπάρχουν ακόμη πολλοί καλοί αξιωματικοί και, κυρίως, στρατηγοί, και για αυτό στέκεται ακόμη ο στρατός μας”, σχολίασε ο π. Παΐσιος.
Κι αμέσως συνέχισε: “Πότε θα πάρουμε την Πόλη Γιώργο;
“Δεν ξέρω πάτερ”, απάντησε ο λοχαγός.
“Θα την πάρουμε την Πόλη, Γιώργο, αλλά θα γίνει μεγάλος πόλεμος! Και δε θα πάρουμε μόνο την Πόλη, Γιώργο, αλλά και όλα τα μέρη της Μ. Ασίας που μας ανήκαν, και μάλιστα από τον Εύξεινο Πόντο μέχρι την Σμύρνη. Όλα τα χαμένα μέρη μας, της χαμένες Πατρίδες… Κι ο πόλεμος, Γιώργο, θα αρχίσει από τα εξαμίλια.”
Τότε, ο λοχαγός Γιώργος, που θυμήθηκε το χωριό Εξαμίλια της Κορινθίας, ρώτησε τον Γέροντα:
“Δηλαδή, από την Κόρινθο θ’ αρχίσει ο πόλεμος, πάτερ;”
“Όχι, Γιώργο, ο πόλεμος δε θ’ αρχίσει από την Κόρινθο, αλλά από τα 6 μίλια της θάλασσας, τα οποία ζητάνε οι τούρκοι. Ενώ εμείς (οι Έλληνες δηλαδή) ζητάμε τα 12 μίλια, τα οποία είναι και κατοχυρωμένα.”
Και συνέχισε: “Θα γίνει μεγάλος πόλεμος, και την Ελλάδα θα τη βοηθήσει η ξανθή φυλή…” (εννοώντας, προφανώς, τους Ρώσους).
Περισσότερα… στο Μαρτυρίες Προσκυνητών, Β’ τόμος, εκδόσεις Αγιοτόκος Καππαδοκία.
yiorgosthalassis.blogspot.com
Μαρτυρίες Προσκυνητών, Β’ τόμος, σελ 372.

Κατάργηση και της Κυριακής αργίας

Για άλλη μια φορά η τρικομματική κυβέρνηση παρουσιάζει το υποκριτικό και ύπουλο σχέδιό της να καταργήσει κάθε ηθική και πνευματική αξία στη Χώρα μας.
Με δηλώσεις του ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, προσπάθησε να δικαιολογήσει την απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει την αργία της Κυριακής για τα μικρά καταστήματα, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Με τον αγορανομικό κώδικα θέλουμε να εκσυγχρονίσουμε τη λειτουργία της αγοράς προς όφελος της εθνικής οικονομίας των επιχειρήσεων και του καταναλωτή, όπως αρμόζει σ' ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Διότι δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες. Η Ελλάδα πέρα από το τεράστιο δημόσιο χρέος, αντιμετωπίζει κι ένα πρόβλημα ανταγωνιστικότητας.
Πρέπει λοιπόν να γίνουν όλες οι παρεμβάσεις που πρέπει στην αγορά, για να καταργηθούν αναχρονιστικές ρυθμίσεις, ν' αντιμετωπισθούν γραφειοκρατικά προβλήματα και να απαλλαγεί η οικονομία επιτέλους από το βρόχο που την πνίγει. Σ' αυτό το πλαίσιο εμείς πιστεύουμε εντάσσονται και οι αλλαγές που παρουσιάζουμε σήμερα. Και είναι ένα ακόμα βήμα μπροστά. θα πει κάποιος, μα με τον αγορανομικό κώδικα θ' αλλάξετε την Ελλάδα; Ναι, και με τον αγορανομικό κώδικα. Πρέπει να γίνουν πολλά μικρά βήματα που θα συμπληρώσουν το μεγάλο βήμα έτσι ώστε η Ελλάδα να καλύψει το χάσμα που τη χωρίζει από άλλες πιο προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες. Δε μπορεί να γίνει αυτό μ' ένα μαγικό ραβδί, πρέπει να γίνει με πολλές επιμέρους παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα.»
Κατά την πολιτική της κυβέρνησης λοιπόν, πρέπει η Ελλάδα να εξομοιωθεί με τα λοιπά Ευρωπαϊκά κράτη και να αποβάλει όλα τα στοιχεία που την διαφοροποιούν από αυτήν, να χάσει την ταυτότητά της, να χάσει κάθε όσιο και ιερό που διατήρησε μέχρι σήμερα και που αποτελούσε το συστατικό του Γένους μας! Αν δεν συμβαδίζουμε με την αθεϊα της Ευρώπης είμαστε αναχρονιστικοί! Αυτοί οι πολιτικοί εκπροσωπούν τον Ελληνικό λαό σήμερα; Αυτούς θέλαμε να μας ορίσουν το μέλλον της Πατρίδος μας και το μέλλον των παιδιών μας;
Αφού καταργήθηκε το θρήσκευμα από την ταυτότητα των Ελλήνων, αφού αφανίστηκε κάθε διακριτικό της Πίστεώς μας που ήταν συνυφασμένη με την καθημερινή μας ζωή, ήρθε τώρα να καταργηθεί και η αργία της Κυριακής!
Συγχαρητήρια κ. Σαμαρά για την υποκριτική σας ικανότητα! Συγχαρητήρια κ. Υπουργέ που έχετε ύπουλο και δόλιο λόγο για να πείσετε την ελληνική κοινωνία ότι είναι υποχρεωτική κατάληξη να καταργηθεί η αργία της Κυριακής. Αυτό που μένει τώρα είναι να βγείτε δημόσια και να ομολογήσετε σε ποιόν Θεό πιστεύετε; Αυτόν της Ευρώπης; Σε ποιο κράτος είστε κυβερνήτες; Της Ευρώπης; Γιατί μέχρι σήμερα υποτίθεται ότι υπηρετούσατε τους Έλληνες!
Καλούμε όλους τους καταστηματάρχες και τους εμπορικούς συλλόγους να αγνοήσουν αυτό το δικαίωμα που τους δίνει το κράτος να καταλύσουν την ημέρα της Κυριακής και να διατηρήσουμε με κάθε τρόπο ό,τι μας χαρακτηρίζει ακόμη σαν Έθνος. Δεν είναι αναχρονιστικό αυτό. Αναχρονιστικός είναι ο φασισμός και η υποκρισία με την οποία κινείται η κυβέρνηση για να καταντήσει την Ελλάδα σκουπιδότοπο της Ευρώπης!
Έμποροι αντισταθείτε στις προκλήσεις και τότε θα δείτε τα αποτελέσματα! Θα δείτε ότι δεν θα λείψουν τα έσοδά σας. Εμείς οι καταναλωτές δεν πρόκειται να πάμε για ψώνια την ημέρα της Κυριακής. Η Κυριακή είναι ημέρα γιορτής, ανάπαυσης, ξεκούρασης και κανένας δεν μπορεί να μας την στερήσει.


Ἡ αὐτοθυσία τοῦ 15χρονου Τηλέμαχου ὡς ἀφύπνιση τῶν πνευματικῶν μας ριζωμάτων



Συγκινημένη ὅλη ἡ Ἑλλάδα γιὰ τὴν θυσία τοῦ 15χρονου Τηλεμάχου

ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: «Ἐν τούτῳ ἐγνώκαμεν τὴν ἀγάπην, ὅτι ἐκεῖνος ὑπὲρ ἡμῶν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἔθηκε· καὶ ἡμεῖς ὀφείλομεν ὑπὲρ τῶν ἀδελφῶν τὰς ψυχὰς τιθέναι». (Α´ Ἰω. γ´ 16)

.        Γιατί εἶναι συγκινημένη ἡ Ἑλλάδα; Μὰ γιὰ τὴν ἡρωικὴ αὐτοθυσία ἑνὸς 15χρονου. Σὲ ποιό ἆραγε σχολεῖο διδάσκεται ἡ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ; Σέ ποιό πολυπολιτισμικό διδασκαλεῖο τονίζεται ἡ χριστιανικὴ ρίζα καὶ προέλευση τῆς ΑΓΑΠΗΣ ὡς αὐτοθυσίας; Σὲ ποιό διδακτήριο ἔμαθε ὁ ἡρωικὸς ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ τὴν ἀγάπη ΩΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ; Τὸ πιθανότερο: στὸ διδακτήριο τῆς ἑλληνικῆς οἰκογενείας, τὴν ὁποία ἔχουν βαλθεῖ ΤΑ ΘΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΣ ΝΑ ΞΕΚΑΝΟΥΝ!
.          Τὸ έρώτημα βεβαίως γιὰ τὴν αὐτοσυνειδησία τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας παραμένει: Συγκινεῖται πραγματικὰ ἀπὸ τὸ εὐαγγελικὸ μήνυμα τῆς αὐτοθυσίας; Τότε γιατί ἀνέχεται τὴν πνευματική της ἐκρίζωση ἀπὸ τὶς εὐαγγελικὲς ἀρχές καὶ τὴν γενική της ἀλλοτρίωση;

.         Ἔχει συγκλονίσει τὸ πανελλήνιο ἡ αὐτοθυσία τοῦ 15χρονου Τηλεμάχου Τσιμιρίκα ποὺ ὅρμησε στὸ φλεγόμενο σπίτι νὰ σώσει τὰ ἀδέρφια τοῦ βρίσκοντας τραγικὸ θάνατο… Ἕνα φλεγόμενο δοκάρι ἔπεσε καὶ καταπλάκωσε τὸν 15χρονο Τηλέμαχο Τσιμιρίκα, ποὺ ἔπεσε στὶς φλόγες γιὰ νὰ σώσει τὰ δύο μικρότερα ἀδελφάκια του, ποὺ εἶχαν ἐγκλωβιστεῖ στὸ σπίτι τῶν παππούδων τους, στὸ ὁποῖο ξέσπασε πυρκαγιά, στὴ Μεσορόπη Καβάλας.Λίγο ἀργότερα οἱ πυροσβέστες ἀνέσυραν ἀπανθρακωμένα καὶ τὰ δύο ἀδέρφια του, τὸν 5χρονο Ἀνδρέα καὶ τὸν 7χρονο Γεράσιμο.
.         Ἡ τραγωδία χτύπησε τὴν πολύτεκνη οἰκογένεια τοῦ Γιώργου Τσιμιρίκα, ὑπαλλήλου τῆς ΔΕΗ στὴν Καβάλα καὶ τῆς συζύγου του, Εἰρήνης Αὐγερινοῦ, καθηγήτριας γαλλικῶν στὸ 5ο λύκειο καὶ στὸ 7ο γυμνάσιο τῆς πόλης. Ὁ Γ. Τσιμιρίκας κατάγεται ἀπὸ τὴ Μεσορόπη καὶ κάθε Σαββατοκύριακο ἡ οἰκογένεια ἐπισκεπτόταν τοὺς γονεῖς του. Ὅπως ἔγινε καὶ αὐτὸ τὸ Σαββατοκύριακο καὶ μαζί τους πῆραν τὰ 6 ἀπὸ τὰ 10 τοὺς παιδιά. Ἀπὸ ἄγνωστη αἰτία μία σπίθα ἔφερε τὴν καταστροφὴ στὶς 5 τὰ ξημερώματα τοῦ Σαββάτου. Ἡ πυρκαγιὰ ποὺ ἐκδηλώθηκε -πιθανὸν ἀπὸ τὴν ξυλόσομπα ποὺ πολλοὶ ἀγοράζουν λόγῳ τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως-, ἔλαβε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις.
.         Συγκλονισμένοι οἱ κάτοικοι τῆς Μεσορόπης στὸ Παγγαῖο εἶδαν καὶ τὸν ἄλλο γιὸ τῆς οἰκογένειας, τὸν 19χρονο Θανάση, φοιτητὴ τῆς Ἰατρικῆς στὴν Ἀλεξανδρούπολη, νὰ ρίχνεται στὴ μάχη μὲ τὶς πύρινες φλόγες καὶ νὰ βγάζει ἔξω ἀπὸ τὸ σπίτι τὶς ἀδελφές του, ἡλικίας 4 καὶ 5 χρόνων.Οἱ γονεῖς καὶ τὸ ἡλικιωμένο ζευγάρι βγῆκαν ἔντρομοι ἔξω μὲ ἐλαφρὰ ἐγκαύματα. Λίγο ἀργότερα βγῆκε ὁ 19χρονος Θανάσης μὲ τὰ δύο κορίτσια στὴν ἀγκαλιά του, ἀλλὰ καὶ ὁ 15χρονος Τηλέμαχος. Σὲ κατάσταση ἀλλοφροσύνης ἡ μητέρα φώναζε ὅτι τὰ δύο της ἀγόρια, 5 καὶ 7 χρόνων, κοιμόταν στὸν πρῶτο ὄροφο καὶ δὲν εἶχαν βγεῖ. Κάποιοι κάτοικοι ἐπιχείρησαν νὰ μποῦν στὸ σπίτι, τὸ ὁποῖο ὅμως εἶχε λαμπαδιάσει καὶ ἀπὸ παντοῦ ξεπηδοῦσαν τεράστιες φλόγες. Σὲ μία πρωτοφανῆ κίνηση αὐτοθυσίας, ὁ Τηλεμαχος ὅρμησε στὸ σπίτι, ἐνῶ ὅλοι τοῦ φώναζαν πὼς εἶναι παράτολμο νὰ μπεῖ μέσα στὴ φωτιά. Δὲν πρόλαβε νὰ κάνει μερικὰ βήματα, ὅταν ἕνα δοκάρι ἀπὸ τὴν ξύλινη σκεπὴ ἔπεσε καὶ τὸν τραυμάτισε θανάσιμα.

ΠΗΓΗ: epikaira.gr [Ἡμερησία, newsit.gr]

Βολές Πειραιώς Σεραφείμ κατά Κ.Χατζηδάκη για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής


γραφείο ειδήσεων Amen.gr, με πληροφορίες από δελτίο τύπου Ι.Μ.Πειραιώς

Βολές κατά του υπουργού Ανάπτυξης εξαπέλυσε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ με αφορμή την πρωτοβουλία του για το άνοιγμα της αγοράς κατά την αργία της Κυριακής. "Υπενθυμίζομε στον φερέλπιδα Υπουργό κ. Χατζηδάκη την πολιτική τύχη της ομόφρονός του κας. Μ. Γιαννάκου", αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο μητροπολίτης Σεραφείμ ο οποίος συμπαραστέκεται στις Ενώσεις Επαγγελματιών και Καταστηματαρχών του Πειραιά  που αντιδρούν στην προωθούμενη ρύθμιση.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ:
Με αφορμή το υπ’ αριθμ. 457/12.12.2012 έγγραφο του Προέδρου της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών και Βιομηχανικών Σωματείων Πειραιά και Προέδρου Καταστηματαρχών Πειραιά κ. Ιωάννου Τσάκου και την προφορική παράκληση του Προέδρου κ. Βασιλείου Κροκίδη δια των οποίων ζητείται συμπαράστασι και τον δικαιολογημένο θόρυβο σχετικά με την νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη για το άνοιγμα της αγοράς κατά την αργία της Κυριακής και τις προκλητικές δηλώσεις του: «Η Κυβέρνηση ... δεν θα αφήσει εκείνους που απλά και μόνο φοβούνται το καινούργιο πολλές φορές χωρίς κανένα λόγο να κρατήσουν τη χώρα στο παρελθόν. Η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει μπροστά...» έχω να παρατηρήσω:
1. Ο εορτασμός μιας ημέρας αναπαύσεως της εβδομάδος όπως απαιτεί η ανθρώπινη φύση βασίζεται στο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης «Γένεση» (β ,2-3), έτσι το Σάββατο δια του Νόμου της ΠΔ εισήλθε ως «ημέρα Κυρίου» στην Καινή Διαθήκη με τα δύο βασικά στοιχεία, δηλ. αποχή από τις εργασίες και ιδιαίτερη λατρεία του Θεού. Τη θέση του Σαββάτου στον Χριστιανισμό κατέλαβε η Κυριακή ( Αποκαλ. α ,10) σαν πρώτη ημέρα της εβδομάδος κατά την οποία ανεστήθη ο Κύριος εκ του Τάφου, δημιούργησε το αναστάσιμο φως και απέστειλε το Πανάγιο Πνεύμα να επιφοιτήση στους Αποστόλους. Η Κυριακή σαν κατ’ εξοχήν «ημέρα του Κυρίου» υπενθυμίζει τον ερχόμενο Χριστό σαν ανατέλλοντα ήλιο, ο Οποίος θα έλθη να αποκαταστήση την χειμαζομένη δικαιοσύνη και να καταργήση την αφόρητη υποκρισία. Η Ανάσταση του Κυρίου λέγει ο Ι. Αυγουστίνος υπόσχεται σε όλους μας την αιώνια ημέρα και της δικής μας Αναστάσεως (Serm 15 de verb apost). Η Κυριακή είναι η αρχαιοτάτη εορτή του Χριστιανισμού, η οποία αποκαλείται στο Ευαγγέλιο, ως η «μία των Σαββάτων» (Ματθ. κη 1, Μαρκ. ιστ 2, Α Κορ. ιστ 2, Πραξ. κ 7), στην δε Αποκάλυψη του Ιωάννου ονομάζεται Κυριακή ημέρα (Αποκαλ. α 10).
Οι μαρτυρίες για τον εορτασμό της Κυριακής συνεχίζονται και μετά την Καινή Διαθήκη. Στην επιστολή Βαρνάβα ονομάζεται «8η ημέρα», ο δε άγιος Ιγνάτιος Αντιοχείας καταδικάζει τους σαββατίζοντες και μη συμμορφουμένους στην καθολική πράξη της Εκκλησίας γράφοντας: «Κατά Κυριακήν Κυρίου ζώντες εν η και η ζωή ημών ανέτειλε δι  Αὐτοῦ» (Μαγν. κεφ. 9). Κατά τα μέσα του 2ου αι. ο άγιος Ιουστίνος ο φιλόσοφος και μάρτυς γράφει στην Απολογία του προς τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα (Κεφ. 67) «Την δε του ηλίου ημέραν κοινήν την συνέλευσιν ποιούμεθα» χρησιμοποιών για την Κυριακή τον όρο «ηλίου ημέρα», ο οποίος παρέμεινε σε ορισμένες Ευρωπαϊκές γλώσσες όπως στην Αγγλική Sunday, στην Γερμανική Sonntag κλπ. Μετά την ειρήνη του Μ. Κων/νου με το διάταγμα των Μεδιολάνων (313) καθορίζεται με τον πρώτο νόμο του στος 7/3/321 ως ημέρα αναπαύσεως, αγαλλιάσεως, θείας λατρείας και αγαθοεργίας η αργία της Κυριακής, η «σεβαστή ημέρα του ηλίου» όπως την αποκαλούσε, η δε εν Λαοδικεία Σύνοδος με τον 29ο Κανόνα της ώρισε «ου δει χριστιανούς ιουδαΐζειν, την δε Κυριακήν προτιμώντες σχολάζειν ως χριστιανοί». Το νόμο του Μ. Κων/νου «Omnes judices urbanaeque pledes et atrium officia cunctarum venerabili die solis quiescant» επεκύρωσε και ο διάδοχός του Μ. Θεοδόσιος, με τον κωδ. VIII 8, 3 και XV 5, 2.
2. Όλη αυτή η τόσο ιερά υπόθεση, κατά τον εκσυγχρονιστή Υπουργό κ. Χατζηδάκη «κρατά την χώρα στο παρελθόν» και έρχεται ο κ. Χατζηδάκης για να την εισαγάγη στο μέλλον, υπενθυμίζων δυστυχώς δι’ αυτόν με τις ενέργειες και τα λόγια του αναποδράστως το μαρτυρικό τέλος δι’ απαγχονισμού του διδάχου του Γένους Αγίου Κοσμά του Αιτωλού (1714-1779) ο οποίος υπερασπιζόμενος πέραν των άλλων την αργία της Κυριακής εμισήθη θανασίμως υπό των τότε Εβραίων των Ιωαννίνων. Έγραψε προς τον αδελφό του Χρύσανθο το αποκαλυπτικό: «χιλιάδες εβραίοι θέλουν τον θάνατό μου και ένας όχι» και ήταν τραγική αλήθεια γιατί χρηματίσαντες με ικανά αργύρια τον Τουρκαλβανό Κουρτ Πασά του Βερατίου επέτυχαν το μαρτυρικό τέλος του μεγάλου εθνεγέρτου και ισαποστόλου ο οποίος ετελειώθη «κρεμασθείς εκ δένδρου» την 24/8/1779. Αυτοί οι συνειρμοί προκαλούνται εκ των θέσεων του κ. Υπουργού και βέβαια οι ισχυρισμοί του καταρρίπτονται εκ του γεγονότος ότι η αγορά δεν πάσχει από ώρες λειτουργίας αλλά από έλλειψη ρευστότητος!!! Αυτό τουλάχιστον θα έπρεπε να το γνωρίζει ο πολυτάλαντος κ. Χατζηδάκης.
3. Από διαφορετικές βέβαια αφετηρίες εκκινούν τα κόμματα που άντιτίθενται στην ρύθμιση του κ. Χατζηδάκη. Ωστόσο υπερασπίζονται ένα ιερό δικαίωμα των μικρεμπόρων και των εργαζομένων γιατί είναι βέβαιο ότι σύντομα θα «ευρεθή» ο τρόπος να εισέλθουν στην «μηχανή» και οι πολυεθνικές και τα πολυκαταστήματα των χιλιάδων τετραγωνικών παρά τον σημερινό περιορισμό που τίθεται ασφαλώς για να αμβλυθούν σε πρώτη φάση οι αντιθέσεις.
4. Συγχαίρομε εκ βαθέων τον Μακ. Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο τον Β  καί τον ευχαριστούμε για την πολλαπλή υπεράσπιση της ιδιοπροσωπείας του Γένους μας και για την σοφή κατάρριψη των σχετικών φλυναφημάτων του δήθεν εκσυγχρονισμού όπως και σήμερα απέδειξε.
5. Τελος υπενθυμίζομε στον φερέλπιδα Υπουργό κ. Χατζηδάκη την πολιτική τύχη της ομόφρονός του κας. Μ. Γιαννάκου την οποίαν ασφαλώς συμπαθούμε δια το θέμα της υγείας της, αλλά αδυνατούμε να λησμονήσουμε ότι ήταν εκείνη η οποία δια του υφυπουργού της κ. Γ. Καλού «εξεδίωξε» εκ της μαθητικής κοινότητος του Κληρικούς πνευματικούς συμβούλους όταν επί 20ετια δεν είχαν διαννοηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και όταν στις αγγλόφωνες χώρες υφίσταται μετ’ επιτυχίας και τιμής ο θεσμός του chaplain και στις γαλλόφωνες ο θεσμός του omonie  σήμερα που οι μαθητές λυποθυμούν από υποσιττισμό και δεν υπάρχει πνευματικός βοηθός στα σχολεία για να συνδράμει και υλικώς.
Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Ὁ Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικολάος γιά τήν κατάργηση τῆς Κυριακῆς ἀργίας


Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικολάος για την κατάργηση της Κυριακής αργίας (10.12.2012)


Στο γενικό πλαίσιο της αποχριστιανοποιήσεως της Ελληνικής κοινωνίας εντάσσεται και το νέο μέτρο που έλαβε το Υπουργείο Ανάπτυξης για την κατάργηση της Κυριακής αργίας, με πρόσχημα την ανάπτυξη των μικρών καταστημάτων.

Ένας ιερός θεσμός που επί αιώνες περιφρουρήθηκε, ακόμα και σε περιόδους σκλαβιάς, τώρα καταλύεται από χριστιανούς πολιτικούς, οι οποίοι τάχα χάριν οικονομικής ανάπτυξης όχι μόνο αποποιούνται την χριστιανική τους ιδιότητα, αλλά υποχρεώνουν και τους πολίτες να καταργήσουν την αργία της Κυριακής, να την αντικαταστήσουν με την αργία της Δευτέρας και να κόψουν κάθε σχέση με τον εκκλησιασμό και την ιερότητα της ημέρας του Κυρίου.
Θέλουν να απελευθερώσουν την αγορά, όπως διαμηνύουν. Στην ουσία όμως περιορίζουν την άσκηση του θρησκευτικού συναισθήματος και την ενίσχυση των οικογενειακών δεσμών. Η Κυριακή είναι ημέρα σχόλης από αρχαιοτάτων χρόνων. Είναι ημέρα για τον Θεό και την οικογένεια. Με την κατάργησή της δεν βοηθείται ο εργαζόμενος αλλά τα σχέδια εκείνων που σιγά-σιγά καθιερώνουν και στην Ορθόδοξη Ελλάδα το άθρησκο Κράτος.

Συντάσσομαι με τους εμπόρους και εμποροϋπαλλήλους της Φθιώτιδος που αγωνίζονται κατά της καταργήσεως της Κυριακής αργίας και εντόνως διαμαρτύρομαι για το αντιχριστιανικό και αντικοινωνικό αυτό μέτρο.
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως
http://anavaseis.blogspot.gr
About these ads