Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012

Σημαντική ἀπόφαση Διοικητικοῦ Ἐφετείου Χανίων γιά τίς ἀπαλλαγές μαθητῶν ἀπό τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν

hristospanagia4
Σημαντική απόφαση Διοικητικού Εφετείου Χανίων για τις απαλλαγές μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών

Από το ιστολόγιο “Θρησκευτικά” πληροφορούμαστε ότι το Διοικητικό Εφετείο Χανίων έλαβε  βαρυσήμαντη Απόφαση σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών αλλά και γενικότερα το χαρακτήρα που θα πρέπει να έχει το μάθημα βάσει των επιταγών του Συντάγματος και των Νόμων της Ελληνικής Πολιτείας.
Η Απόφαση ελήφθη μετά από Αίτηση εννέα Θεολόγων καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων που αφορούσε στη σιωπηρή απόρριψη από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Χανίων Αίτησής τους με την οποία ζητούνταν παρέμβαση του για να μην χορηγηθεί απαλλαγή από τα Θρησκευτικά σε Ορθόδοξους μαθητές. Η Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων ξεκαθαρίζει ότι δικαίωμα στην απαλλαγή από τα Θρησκευτικά έχουν μόνο οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές καθώς και ότι το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να έχει ορθόδοξο χριστιανικό χαρακτήρα.
Δείτε την Απόφαση

ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
 http://anavaseis.blogspot.gr

ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ... Ο ΜΙΚΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΗΤΑΕΙ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ

tro-ma-ktiko.blogspot.gr/
. Ο μικρός Δημήτρης Λοτσάρης περίπου 3 ετών σήμερα έχει περάσει πολλά. Του διαγνώστηκε μυελοβλάστωμα ένας πολύ επιθετικός όγκος υψηλής κακοήθειας.

Ο γενναίος ήρωας έχει... υποβληθεί συνολικά σε 4 χειρουργεία εντός Ελλάδος (2 στην αρχή της ασθένειας και 2 μετά από υποτροπή που παρουσίασε) και σε τεραστία θεραπεία πλέον των 7 μηνών σε εξειδικευμένο εργαστήριο της Γαλλίας με πολλαπλές μεταμοσχεύσεις μυελού των οστών, χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες.

Κι ενώ γύρισε στην Ελλάδα στον καθιερωμένο ελέγχο αρχές Νοέμβρη είχε αναπτυχθεί και πάλι όγκος στον εγκέφαλο.

Νέος αγώνας για την οικογένεια και τον μικρό που από τα πρώτα χρόνια της ζωής του με ηρωισμό προσπαθεί να κρατηθεί στη ζωή. Μετάβαση και πάλι στην Γαλλία για νέα θεραπεία πριν λίγες εβδομάδες. Δυστυχώς η θεραπεία που είχαν επιλέξει πριν τη μαγνητική οι γονείς δεν είναι πλέον εφικτή λόγω της ανάπτυξης του όγκου.

Ένα νέο φάρμακο για μυελοβλάστωμα σε παιδιά τέτοιας ηλικίας με καλά αποτελέσματα ίσως δώσει λύση στο πρόβλημα. Στην Γαλλία όμως ζητούν το έγγραφο Ε 112 όχι για τα έξοδα αλλά για την έγκριση του κράτους για συμμετοχή του Δημήτρη σε κλινική μελέτη.

Η γιατρός υπεύθυνη  του ογκολογικού νοσοκομείου παίδων ΕΛΠΙΔΑ απάντησε αρνητικά στο αίτημα της οικογένειας για χορήγηση του εγγράφου. Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη και λόγω της ηλικίας του Δημήτρη αλλά κυρίως λόγω της αναλγησίας του κράτους όσον αφορά τη ζωή ενός μικρού παιδιού.

Αναρωτιέμαι σε ποια χώρα ζούμε και τι κοινωνία φτιάχνουμε με τέτοιες συμπεριφορές γιατρών-μεγαλοτσιφλικάδων που αποφασίζουν με τέτοιο τρόπο για τη ζωή ενός αγγέλου που καθημερινά περιμένει το θαύμα.

Όποιος μπορεί και θέλει να βοηθήσει ας το κάνει...με οποιονδήποτε τρόπο. Σκοπός μου είναι να ευαισθητοποιήσω ανθρώπους για την περίπτωση αυτή. Πάνω απ' όλα είναι η ζωή του παιδιού αυτού και καλώ όλους να διαμαρτυρηθούμε δυνατά γιατί αν δεν είναι σήμερα κάποιο από τα παιδιά μας σε αυτή την κατάσταση ίσως είναι αύριο, Κάνω έκκληση στον υπουργό να μεσολαβήσει προκειμένου να σωθεί μία αθώα παιδική ψυχή που δεν φταίει σε τίποτα.

Η ομάδα για τον Δημήτρη στο facebook: facebook.com/groups/193278634081044

ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΟΤΣΑΡΗΣ THΛ: 6932339138(μπαμπάς)
ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΦΕΡΑΔΟΥΡΟΥ THΛ: 6977415440(μαμά)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΕΡΑΔΟΥΡΟΣ THΛ: 6977507649(θείος)

«Ἀφοῦ θά ξαναπέσω…;»


 «ΑΦΟΥ ΘΑ ΞΑΝΑΠEΣΩ…;»

«Οἰκτίρμων καὶ ἐλεήμων ὁ Κύριος,
μακρόθυμος καὶ πολυέλεος, οὐκ εἰς τέλος
ὀργισθήσεται, οὐδὲ εἰς τὸν αἰῶνα μηνιεῖ·»
(Ψαλμ. 8-9 ) Καλά. Μου λέτε να εξομολογηθώ. Μα, αφού δεν μπορώ να κόψω το ελάττωμα; Αφού δεν μπορώ να κρατηθώ; Αφού θα ξαναπέσω; Τι θέλετε, να παίζω με τα θεία;
Την αντίρρηση αυτή προβάλλουν συνήθως νέοι άνθρωποι και μάλιστα άγαμοι. Όταν τους μιλήσει ο Πνευματικός για αγνότητα και καθαρότητα ψυχής και σώματος, σηκώνουν τα χέρια ψηλά. Δεν μπορούν, λένε , να υπερνικήσουν το πάθος. Κι αφού προεξοφλούν νέα πτώση, δεν θέλουν να εξομολογηθούν.
- Μου υποδεικνύετε να εξομολογηθώ, μου έλεγε κάποιος νέος. Μα αφού θα αμαρτήσω και πάλι; Τί να την κάνω την Εξομολόγηση; Μήπως πρόκειται να μου επιτρέψει ο Ιερεύς να κοινωνήσω; Να πάω, λοιπόν, έτσι για παιχνίδι;Στο κάτω-κάτω ντρέπομαι να λέω όλο τα ίδια. Δεν θέλω να κοροϊδεύω τον εαυτό μου.
Κατ’ αρχήν , όσοι προβάλλουν την αντίρρηση αυτή δείχνουν ότι δεν έχουν συναισθανθεί την ενοχή τους και επομένως δεν έχουν μετανοήσει. Αλλά, όπως θα δούμε, απαραίτητη προϋπόθεση της Εξομολογήσεως είναι η μετάνοια για την προηγούμενη αμαρτωλή ζωή. Εξομολόγηση σημαίνει ομολογία αμαρτιών, για τις οποίες μετανοώ. Χωρίς μετάνοια δεν νοείται Εξομολόγηση. Αν νομίζουμε ότι καλώς πράξαμε, τότε δεν χρειάζεται Εξομολόγηση και συγχωρητική ευχή.
Όσοι, όμως, προβάλλουν αυτή την αντίρρηση, ομολογούν ακριβώς ότι έχουν επιπόλαιη ιδέα περί αμαρτίας. Δεν έχουν ίσως ποτέ σκεφθεί σοβαρά, ποιό κακό τους προξενεί το αμαρτωλό πάθος, η ακάθαρτη πράξη, η αμαρτία γενικά, την οποία με τόση ευχαρίστηση υπηρετούν. Θεωρούν την αμαρτία σαν ένα αθώο παιχνιδάκι. Αγνοούν ότι «τα οψώνια ( = αποτελέσματα) της αμαρτίας θάνατος» ( Ρωμ. 6,23 ) . Δεν έχουν συναίσθηση του ηθικού γκρεμού στον οποίο εξάπαντος οδηγούνται με την αμαρτωλή ζωή τους. Και γι’ αυτό δεν νοιώθουν την υποχρέωση να διορθωθούν. Ή μάλλον προσποιούνται πως δεν νοιώθουν, γιατί στο βάθος θα ήθελαν, σε στιγμές μάλιστα ειλικρίνειας- και τέτοιες στιγμές έχει και ο πιο πωρωμένος- να άλλαζαν τρόπο ζωής. Αν αυτό μπορούσαν να το επιτύχουν χωρίς κόπο, χωρίς θυσίες, τότε ευχαρίστως θα δέχονταν να μετανοήσουν. Αλλά η κακή συνήθεια τους έχει κυριεύσει τόσο πολύ, που για να απαλλαγούν από αυτό χρειάζεται αγώνας και κόπος και ιδρώτας. Ενώ αυτοί δεν είναι διατεθειμένοι ούτε αγώνα να αναλάβουν, ούτε με κόπο και ιδρώτα και προσπάθεια να ταράξουν την πνευματική τους οκνηρία. ‘Έπειτα, η αμαρτία τους έχει παραλύσει τη θέληση, τους έχει εξασθενήσει τις ψυχικές τους δυνάμεις. Κι ο σατανάς τους έχει μεταδώσει την αποθάρρυνση, για την οποία γράψαμε παραπάνω, τη δειλία, το φόβο, την απογοήτευση: «Δεν διορθώνεσαι! Αφού πάλι θα πέσεις, τί την θέλεις την Εξομολόγηση;» .
Κάτω από την επίδραση της κατάστασης αυτής, δεν τολμούν να πάρουν απόφαση διορθώσεως, αποκοπής του κακού. Κι έτσι δεν κάνουν το μεγάλο βήμα. Και θεωρούν αυτή την ατολμία τους σαν δήθεν ειλικρίνεια προς τον Θεό και τον εαυτό τους! Δυστυχισμένες υπάρξεις! Να ξέρατε πόσο υποβιβάζετε τον εαυτό σας με τις δικαιολογίες αυτές. Πόσο υποτιμάτε τη δύναμη της θέλησής σας. Πόσο καταρρακώνετε τον ανθρωπισμό σας! Αφαιρείτε από τον εαυτό σας το πολυτιμότερο στοιχείο του, τον «ηγεμόνα νουν». Και ομολογείτε πως νικηθήκατε στη ζωή από το εγώ σας. Τα ζώα μόνο έχουν το δικαίωμα να ζουν με τα ένστικτά τους. Όχι όμως και ο λογικός και ελεύθερος άνθρωπος. Εκείνα δεν έχουν να επιλέξουν μεταξύ καλού και κακού, αγαθού και πονηρού. Στερούνται λογικής και θελήσεως. Έχουν μόνο ένστικτα. Κι αυτά ικανοποιούν.
Εσύ, όμως, αδελφέ μου, έχεις βούληση. Μην την αρνείσαι, προφασιζόμενος ότι θα ξαναπέσεις. Αν πιστεύεις στον αγώνα σου, μη μελετάς από τώρα την ήττα σου. Θα ξέρεις ασφαλώς ότι στο στρατό, το μόνο πράγμα που δεν διδάσκεται είναι η υποχώρηση. Δεν υπάρχει λόγος να καλλιεργούμε την ηττοπάθεια πριν την ώρα της. Εσύ, λοιπόν, έχεις βούληση, έχεις λογικό, έχεις ψυχικές δυνάμεις. Μπορείς, αν το θελήσεις, να επιβληθείς στον εαυτό σου. Πρέπει, σαν άνθρωπος ελεύθερος, να ζεις λογικά. Έχεις τη δύναμη, αρκεί να το θελήσεις, να κυριαρχήσεις πάνω στον εαυτό σου. Να περιορίσεις τις κατώτερες ορμές σου. Να υψωθείς πάνω από τα γήινα, τα φθαρτά, τα μάταια, τα υλικά, τα εφήμερα, τα προσωρινά. Μήπως για τον ουρανό δεν είσαι πλασμένος; Αλλά πόσο γρήγορα λησμόνησες τη θεία καταγωγή σου! Και τον προορισμό σου πάνω στη γη. Και το σκοπό της ζωής σου. Φαίνεται, δεν έχεις ποτέ φιλοσοφήσει για το νόημα της ζωής. Δεν είναι χαμένος καιρός η ζωή. Είναι μια ευκαιρία, που ή τη χάνεις ή την κερδίζεις. Έχει σκοπό και νόημα η ζωή. Εσύ, ίσως, σαν σκοπό της έχεις βάλει το χρήμα, την ηδονή, την πρόσκαιρη απόλαυση. Και γι’ αυτό δεν νιώθεις την ανάγκη της μετανοίας. Δεν αισθάνεσαι την ανάγκη να κάνεις μια προσπάθεια να γίνεις ηθικός, να συμμορφώσεις τη ζωή σου προς το θέλημα του Δημιουργού σου. Έτσι, τόσο εύκολα και αβασάνιστα αρνείσαι να αποβάλεις το σάπιο, να φτύσεις το δηλητήριο . Και προβάλλεις τη δειλή και αναξιοπρεπή , για άνθρωπο λογικό, δικαιολογία ότι, πάλι θα αμαρτήσεις. Τόσο πολύ, λοιπόν, συνήθισες τη δυσοσμία της αμαρτίας και τις φρικτές αναθυμιάσεις της , ώστε να τις θεωρείς …εκλεκτό άρωμα; Μέχρι εκεί έφτασε η προσκόλλησή σου στην τρομερή αυτή λέπρα;
Έπειτα, μη λησμονείς, ότι το να ξαναπέσεις δεν είναι τόσο φοβερό, όσο να μένεις εκεί στην πτώση σου, χωρίς να καταβάλεις προσπάθεια να σηκωθείς. Θα ξαναπέσεις, αναπόφευκτα ίσως. Θα λερωθείς και πάλι. Αλλά, να το λουτρό. Μπες στο εξομολογητήριο να καθαρισθείς. Βγήκες τώρα καθαρός και πιο κάτω ξαναπέφτεις; Δεν πειράζει. Θα ξανασηκωθείς . «Μη ο πίπτων ουκ ανίσταται;» ( Ιερεμ. 8,4 ) . Το λουτρό πάλι σε περιμένει. Θα ξαναβγείς απ’ αυτό λουσμένος , καθαρισμένος. Η Εξομολόγηση είναι Μυστήριο που επαναλαμβάνεται. Είναι λουτρό, το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιούμε πάντοτε, όταν λερώνεται ο χιτώνας της ψυχής μας. Διότι είναι αλήθεια πως ένα πάθος αμαρτωλό , στο οποίο είναι κανείς υποδουλωμένος πολύ καιρό, δεν κόβεται αμέσως. Το δένδρο δεν κόβεται ποτέ με την πρώτη τσεκουριά. Ο Θεός μας δέχεται Και μας συγχωρεί «εβδομηκοντάκις επτά», δηλαδή συνεχώς, όσες φορές κι αν Τον πικράνουμε. Κάθε φορά που θα πέσουμε, Εκείνος περιμένει να σηκωθούμε. Αλλά υπό τον όρο, ότι θα καταβάλουμε προσπάθεια, θα αγωνιστούμε, θα μισήσουμε το κακό. Άλλο είναι να αγωνίζεσαι και παρά ταύτα να πέφτεις , κι άλλο να παραδίνεσαι θεληματικά στον εχθρό. Άλλο είναι να ζητάς με συντριβή συγχώρεση κι άλλο να έρχεσαι με ελαφρά καρδιά στον Πνευματικό και μόλις απομακρυνθείς , χωρίς καμιά προσπάθεια, χωρίς προσοχή, να επαναλαμβάνεις τα ίδια. Αυτό είναι ειρωνεία του Μυστηρίου. Έτσι δεν δείχνεις ούτε ίχνος μεταμέλειας. Απεναντίας η τακτική σου αυτή προδίδει άνθρωπο απερίσκεπτο , αφιλοσόφητο , επιπόλαιο.
Και κάτι ακόμη: Ή πιστεύεις ή δεν πιστεύεις στη χάρη του Μυστηρίου. Αν πιστεύεις, τότε θα είσαι βέβαιος ότι ο Θεός θα ακούσεις την κραυγή της μετανοίας σου και θα σε βοηθήσει, ώστε, σιγά-σιγά να απαλλαγείς από τα πάθη σου. Το Μυστήριο θα σου εξασφαλίσει τη θεία Χάρη, δηλαδή τον Ίδιο τον Κύριο, που θα σε ενδυναμώνει και ενισχύει στον αγώνα σου. Έτσι θα βγαίνεις δυναμωμένος , με ανανεωμένες δυνάμεις και με σύντροφο ισχυρό τη θεία Χάρη. Αν, τυχόν, ξαναπέσεις, πάλι θα τρέξεις στο λουτρό και πάλι θα καθαρισθείς.
Τι κάνουμε όταν λερωθούν τα ρούχα μας; Τα πλένουμε . Τα χρησιμοποιούμε. Και όταν πάλι λερωθούν, πάλι τα πλένουμε και πάλι τα φορούμε. Ποτέ δε λέμε: «Δεν βαριέσαι∙ αφού και πάλι θα λερωθούν τα ρούχα μου, γιατί να τα πλύνω»; Πόσο ανόητη θα ήταν παρόμοια σκέψη! Κι όμως, προκειμένου για την ίδια την ψυχή μας, αυτή την ανόητη σκέψη κάνουμε.
Η δικαιολογία αυτή των ανθρώπων που δεν εξομολογούνται, γιατί θα αμαρτήσουν και πάλι, μου θυμίζει τη νοοτροπία ενός στρατιώτη χωρικού: Υπηρετούσε στο μαγειρείο της μονάδας. Κάποιο απόγευμα , τον είδε ο αξιωματικός να προετοιμάζεται να μαγειρέψει το βραδυνό φαγητό στο άπλυτο, από το μεσημεριανό μαγείρεμα, καζάνι.
- Τι κάνεις εκεί; του λέει. Πλύνε γρήγορα το καζάνι.
Κι εκείνος με αφέλεια του απαντά:
- Κυρ- Λοχαγέ, από μαγείρεμα είναι! Αφού, δηλαδή, θα μαγειρέψω πάλι, τί χρειάζεται το πλύσιμο;
Κι όμως, παρόμοια κωμική δικαιολογία επιστρατεύουν αρκετοί, προκειμένου να αποφύγουν την εξομολόγηση. Και μένουν μακριά από τη θεία Χάρη, με λερωμένη την ψυχή. Σ’ αυτούς , θα μπορούσαμε να πούμε συμπερασματικά: Κύριοι , αφού θα ξαναπεινάσετε, γιατί τρώτε; Και αφού θα ξαναδιψάσετε, γιατί πίνετε; Εκεί μας οδηγεί η παράλογη και απερίσκεπτη ένστασή σας.
Από το βιβλίο: «ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ»
Μητροπολίτου πρ. Πειραιώς ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΚΑΡΟΥΣΟΥ
ΑΘΗΝΑ 2012
Εκδόσεις: “ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ”
 http://eisdoxantheou-gk.blogspot.gr
About these ads

Στὴν οὐρά, στὸ ταμεῖο τοῦ Σοῦπερ Μάρκετ...


Μὴν κρίνεις χωρὶς νὰ ξέρεις...

Ἀραδίαζε μὲ σιγουριὰ πάνω στὴν μεταφορικὴ ταινία τὰ ψώνια ποὺ εἶχε μαζέψει στὸ καροτσάκι. Ἀτέλειωτα τὰ ἐφόδια, γέμισε ἡ ταινία. Γεμάτο καὶ τὸ καρότσι. Ἔριξε μία ματιὰ στὴν κυρία ποὺ ἦταν μετὰ ἀπὸ αὐτήν. Κρατοῦσε στὰ χέρια τῆς ἕνα γάλα κι ἕνα γιαουρτάκι. Χαμογέλασε καὶ τῆς εἶπε εὐγενικά. "Παρακαλώ περάστε, ἔχετε μόνο δύο πράγματα". Ἐκείνη ἀρνήθηκε μ’ ἕνα ξερὸ "ὄχι, εὐχαριστὼ" καὶ βάλθηκε νὰ κοιτᾶ τὰ ξένα ψώνια μὲ αὐστηρὸ ὕφος.

Τὰ μάτια τῆς χτενίζαν ἕνα πρὸς ἕνα ὅλα τὰ προϊόντα. Τὸ σκελετωμένο τῆς πρόσωπο σκαμμένο ἀπ’ τὰ χρόνια γινόταν ἀκόμη πιὸ ἄγριο ἀπὸ τὸ συνοφρύωμα γιὰ τὴν ξένη ἀφθονία. Φοροῦσε ἕνα φουστάνι φτηνιάρικο ἀγορασμένο μᾶλλον ἀπὸ λαϊκὴ καὶ τὰ μαλλιὰ τῆς ψαρά, ἄβαφα τὴν ἔκαναν νὰ φαίνεται πολὺ μεγαλύτερη ἀπὸ τὴν πραγματική της ἡλικία

Μετροῦσε τὰ πάντα ἐπάνω στὴν ταινία. Τὴν καλοτυλιγμένη φέτα, τὸ σαλάμι, τὸ κρέας... Σταμάτησε γιὰ λίγο ὕστερα ἔβγαλε ἀπὸ μία θήκη τὰ γυαλιὰ τῆς πρεσβυωπίας καὶ τὰ φόρεσε. Οἱ ἀριθμοὶ ἀπ' τὸ κασέρι καθάρισαν, 12.65 ευρώ! Καλά, "πόσο ἔχει τὸ κιλό;" ἀναρωτήθηκε. Ἐγώ, αὐτὸ ποὺ παίρνω εἶναι....

 ἡμίσκληρο καὶ κάνει μόνο 5.50 ευρώ τὸ κιλό. Καὶ τὰ πέντε πακέτα μακαρόνια τί τὰ θέλει; Γιὰ πόλεμο πᾶμε; Μπουκάλια κρασί, μπύρας, ἀναψυκτικά. Πάρτι θὰ κάνουν;

Χμ, καὶ φροῦτα. Κοίταξε τὴν νεαρὴ μάνα ποὺ τακτοποιοῦσε τὰ ψώνια της. Τὴν ἔκοψε ἀπὸ πάνω μέχρι κάτω. “Δεν μοῦ φαίνεται γιὰ φτωχὴ” σκέφτηκε. Τὰ σημερινὰ παιδιὰ δὲν ἔχουν καμιὰ ντροπή. Ἔχει κι ἕνα ντεκολτέ. Κάθε φορᾶ ποὺ σκύβει στὸ καρότσι βγαίνουν ὅλα στὴν φόρα” Πρὶν ἀποσώσει τὴν σκέψη της ἐνίωσε τὸν φαλακρὸ πίσω της στὴν οὐρὰ γιὰ τὸ ταμεῖο νὰ τεντώνεται γιὰ νὰ πάρει καλύτερη θέση στὸ θέαμα. Σήκωσε τὸ κεφάλι της καὶ τό 'βαλε μπροστὰ στὰ μοῦτρα τοῦ ἀναγκάζοντας τὸν νὰ κάνει πίσω. “Πίσω μοῦ σ’ ἔχω σατανὰ” παραλίγο νὰ της ξεφύγει.

Εἶδε τὸ παρθένο ἐλαιόλαδο καὶ της ἔτρεξαν τὰ σάλια. Τὰ τελευταία δύο χρόνια στὸ σπίτι ἔτρωγαν ἁπλὸ φτηνιάρικο ἐλαιόλαδο ἀγνώστου προέλευσης. Ὧρες ὧρες τῆς μύριζε σὰν τὸ αὐτοκίνητό τους. Κι ἐκεῖνο τὸ χαρτὶ ὑγείας πολυτελείας ἦταν πανάκριβο. Ὄχι σὰν τὸ δικό τους ἀπὸ ἐπαναχρησιμοποιημένο χαρτί. Ἦταν ὅμως πολὺ φτηνότερο, σχεδὸν στὸ μισό. Τό 'παιρνε στὴν λαϊκὴ ἀπ’ τὸ κὺρ-Στέλιο, νάναι καλά.

"Ήμαρτον Θεὲ μοὺ" σκέφτηκε  "κονσέρβες! Τί θὰ τὶς κάνουν; Μπά, αὐτοὶ κάτι ἔμαθαν καὶ ἑτοιμάζονται. Μᾶς τό 'πε κι ὁ κουνιάδος μου. Αὐτὸς ἔχει ἄκρες στὸ Ἅγιον Ὅρος. Ἔμαθε λέει ἀπὸ ἕναν πνευματικὸ ὅτι τώρα τὸν Δεκέμβριο ὅλα θὰ τελειώσουν. Μαζέψτε τρόφιμα".  Ἔτσι τοὺς εἶπε. Καλὸ αὐτὸ ἀλλὰ χρειάζονται λεφτὰ γιὰ νὰ τὰ ἀγοράσεις. Καὶ τὰ ρημάδια ἔπαψαν νὰ ὑπάρχουν. Ἂς εἶναι καλὰ αὐτοὶ οἱ ἄχρηστοι πολιτικοὶ ποὺ μᾶς ἔφεραν σ’ αὐτὴ τὴν κατάσταση καὶ ἔχασαν δουλειὰ καὶ ψωμί. Τώρα καθαρίζει καμιὰ πολυκατοικία γιὰ νὰ μὴν πεθάνουν τῆς πείνας. Ἔχει τὸν ἄντρα της μὲ ἐγκεφαλικό. Τό 'παθε μόλις τοῦ ἀνακοίνωσαν τὴν ἀπόλυση. Ὅλα της ἦρθαν μαζεμένα. Ὁ μεγάλος της γιὸς φευγάτος στὸν Καναδὰ ἐδῶ κι ἕνα χρόνο. Ὁ μικρός της φαντάρος. Ἡ κατάσταση δραματική. Εὐτυχῶς στὴν ἐκκλησία τοῦ Ἄϊ-Χριστόφορου μοιράζουν μεσημεριανὸ καὶ τὴν βολεύει κάθε μέρα μὲ λίγο φαγητό.


Κοιτάζει στὴν ταινία τὰ ψώνια νὰ κάνουν παρέλαση καὶ θαρρεῖς τὴν ἐπίασε κακία καὶ φθόνος γιὰ τὴν κοπέλα ποὺ τὰ ἀγόραζε. “Εμείς δὲν ἔχουμε νὰ φᾶμε κι αὐτή, γιὰ δές. Πρέπει νὰ βγάζει πολλὰ λεφτά. Ἡ κρίση δὲν τὴν ἄγγιξε. Δὲς καὶ τὸ μικρό της στὸ καρότσι, καλοντυμένο. Ὄχι σὰν καὶ μένα μ’ αὐτὸ τὸ τσίτι τὸ ξεθωριασμένο. Ὅλοι κρατοῦν ἀπὸ ἕνα δυὸ πράγματα κι αὐτὴ ἕνα καρότσι γεμάτο μὲ τὰ ὅλα του.”

Γρννν, γρννν ἡ μηχανὴ σὰν πολυβόλο στὰ ἐπιδέξια καὶ γρήγορα χέρια τῆς ταμία καταγράφει μὲ τὸ lazer gun πάνω στὸ bar code ὅτι περνάει ἀπὸ μπροστά της. Δύο ἀπανωτὰ χτυπήματα καὶ ἡ ἀπόδειξη/κορδέλα βγαίνει μὲ θόρυβο. “εκατὸν ὀγδόντα πέντε καὶ ἑβδομήντα δύο, παρακαλὼ”

Βλέπει τὰ τέσσερα πενηντάρικα ποὺ βγαίνουν ἀπὸ τὸ πορτοφόλι τῆς κοπέλας καὶ γουρλώνει τὰ μάτια της μὲ ὀργή. “Τόσα παίρνω ἐγὼ τὸν μήνα!”

“Κυρία, κυρία ἕνα καὶ ὀγδόντα”. Ξεκόλλησε ἀπὸ τὶς βασανιστικὲς σκέψεις, πλήρωσε καὶ πῆρε τὸ γάλα καὶ τὸ γιαουρτάκι. Ἔφτασε στὸ σπίτι μαυρισμένη. Ἔκανε τὸν σταυρὸ τῆς μπρὸς τὸ εἰκόνισμα καὶ ζήτησε συγχώρεση γιὰ τὶς κακὲς σκέψεις ποὺ ἔκανε. Δὲν μπόρεσε ὅμως νὰ κρατήσει μέσα τῆς τὴν ἀδικία. “Και σὺ Θεούλη μου ἀλλοῦ δίνεις μὲ τὸ παραπάνω κι ἀλλοῦ μὲ τὸ σταγονόμετρο, συγχώρα μέ.” Χαΐδεψε τὸν ἄντρα της καὶ πῆρε τὸν δρόμο γιὰ τὴν ἐκκλησία. Νὰ πάρει τὸ μεσημεριανό τους φαγητό.

Κάτω ἀπὸ τὸν χῶρο τῆς ἐκκλησίας, ἐκεῖ ποὺ κάνουν τὶς δεξιώσεις γιὰ τὰ μνημόσυνα. Ἐκεῖ καμιὰ κατοστὴ ξόμαχοι τῆς κρίσης τρῶνε τὴν συμπόνια κάποιων ψαγμένων. Ἐκεῖ στὰ πόδια τοῦ Θεοῦ καὶ κάτω ἀπὸ τὴν ἐποπτεία του.

Χαιρέτησε τὸν Πάπα-Γιώργη καὶ τὴν κυρὰ Βασιλική, μία ἀπὸ τὶς ἐθελόντριες, καὶ ἅπλωσε τὸ χέρι νὰ πάρει τὰ πιάτα μὲ τὸ φαγητὸ ποὺ τῆς πρόσφεραν. Καὶ τότε, τὴν εἶδε. Στὴν ἄκρη, ἐκεῖ στὶς σκάλες ἀπ’ τὴν πίσω μεριὰ τῆς ἐκκλησίας μιλοῦσε μὲ τὸν νεωκόρο. Νέα, ξανθιά, ὄμορφη μὲ στητὸ στῆθος καὶ ντεκολτέ. Φοροῦσε τὸ ἴδιο φουστάνι ποὺ εἶχε καὶ στὸ super market. Ναί, ἦταν αὐτὴ ἡ κοπέλα μὲ τὰ πολλὰ ψώνια.

Ἀπόρησε γιὰ λίγο καὶ ὕστερα ρώτησε τὸν παπά. “Ποια εἶναι αὐτὴ πάπα-Γιώργη; Ἂν ἔβλεπες πόσα ξοδίασε γιὰ τὴν κοιλιά τους, συμπάθα μέ, θὰ τρελαθεῖς. Πρέπει νὰ τὸ φυσάει. Θάχει πολλὰ χρήματα ε; Τί θέλει αὐτὴ ἐδῶ;”

Ὁ ἱερωμένος τὴν κοίταξε μισοχαμογελώντας. Κούνησε τὸ κεφάλι του καὶ ὕστερα ἀργὰ μὲ κεῖνο τὸν ἤρεμο τόνο τῆς φωνῆς τοῦ τῆς ἀπάντησε. “Είναι μία ἀπὸ κεῖνες τὶς λίγες ψυχοῦλες τοῦ Θεοῦ ποὺ ταΐζουν τὰ φτωχὰ καὶ ἀδύναμα πλάσματά Του. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ εἶσαι καὶ σὺ καὶ ὁ ἄντρας σου. Καὶ γιὰ νὰ μὴν  κάνεις ἀνόητους συνειρμούς, αὐτὴ ἡ ψυχούλα καταθέτει κάθε φορᾶ τὸ ἕνα τρίτο του μηνιαίου μισθοῦ της. Ἔτσι τό 'πε ὁ Χριστός. Ἡ ἀξία βρίσκεται στὸ ὑστέρημά σας. Ἀπὸ αὐτὸ νὰ δίνετε”

Δὲν εἶχε πολλὰ νὰ σκεφτεῖ, μόνο ἕνα. Αὐτὸ ποὺ τῆς ἦρθε αὐθόρμητα. Γονάτισε μπρός της καὶ πῆρε τὸ ἄσπρο λεπτό της χέρι καὶ τό 'φερε στὰ χείλη της. Αὐτὰ ποὺ βγῆκαν ἀπὸ μέσα τῆς ξεψυχισμένα μόνο αὐτὴ κι ὁ Θεὸς τὰ ἄκουσε."Να σ’ ἔχει καλὰ ὁ Θεός. Συγγνώμη, γιὰ ὅτι σκέφτηκα"

«Φοβοῦ τοὺς Δαναοὺς καὶ δῶρα φέροντας». Δούρειος ἵππος στὴ Θεολογικὴ σχολὴ Θεσσαλονίκης


Ὁμάδα Ὀρθόδοξων φοιτητῶν Θεολογίας τοῦ ΑΠΘ μᾶς ἀπέστειλε τὸ κάτωθι κείμενο.
Χαίρετε, εἴμαστε μία ὁμάδα φοιτητῶν τῆς θεολογικῆς σχολῆς τοῦ Ἀριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Χθὲς Τρίτη παρατηρήθηκε στὴ Σχολὴ μᾶς μία προτεσταντικὴ προσηλυτιστικὴ κίνηση. Ἐμεῖς, λοιπόν, ὡς ἐνεργὰ μέλη τῆς Ὀρθοδόξου ἐκκλησίας, ἀφορμώμενοι ἀπὸ τὸ γεγονὸς συντάξαμε ἕνα κείμενο- ἄρθρο ποὺ καταγγέλλει τὸ γεγονὸς καὶ τὸ περιγράφει ἀναλυτικά. Αὐτὸ ποὺ ζητοῦμε ἀπὸ ἐσᾶς εἶναι νὰ τὸ δημοσιεύσετε σὲ ὀρθόδοξα ἔντυπα (ἐφημερίδες,περιοδικά), ἰστοσελίδες καὶ blog ποὺ τυχὸν διαχειρίζεστε, εἴτε ὁλόκληρο εἴτε καὶ ἕνα δικό σας ἄρθρο μὲ βάση τὸ κείμενό μας. Ἀπευθυνόμενοι, λοιπόν, στὴν ἀγάπη σας γιὰ τὸ Χριστὸ καὶ τὴν Ὀρθοδοξία ἄλλα καὶ στὸν ἀγώνα σας γιὰ τὴ φανέρωση τῆς ἀλήθειας σᾶς παρακαλοῦμε νὰ βοηθήσετε καὶ ἐσεῖς στὸν ἀγώνα μᾶς αὐτὸ γιὰ τὴ κατάδειξη τοῦ προσηλυτισμοῦ μέσα σὲ μία ὀρθόδοξη θεολογικὴ σχολή. Πιστεύουμε ὅτι τὸ ἄρθρο μᾶς εἶναι κατατοπιστικὸ καὶ θὰ σᾶς βοηθήσει νὰ καταλάβετε τὴ σημαντικότητα τοῦ προβλήματος.
Παρακαλοῦμε πολὺ σὲ περίπτωση δημοσίευσης τοῦ κειμένου ἢ ἄρθρου βασιζόμενου σὲ αὐτὸ νὰ μᾶς ἐνημερώσετε μέσω e-mail στέλνοντάς μας εἴτε τὸν ἀνάλογο σύνδεσμο εἴτε τὴν ἡμερομηνία κυκλοφορία τοῦ ἐντύπου.
Καλὰ καὶ Εὐλογημένα Χριστούγεννα!!!
Ὁμάδα Φοιτητῶν Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης
Ακολουθεί τὸ κέμενό μας:...
 «Φοβοῦ τοὺς Δαναοὺς καὶ δῶρα φέροντας»
Δούρειος ἵππος στὴ Θεολογικὴ σχολὴ Θεσσαλονίκης
 Στὶς 18 Δεκεμβρίου 2012 κατέφθασε στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ ΑΠΘ ὁμάδα τριῶν ἀτόμων , ἡ ὁποία διαμοίρασε στὸ Ἃ΄ Ἀμφιθέατρο τὸ βιβλίο τῆς Καινῆς Διαθήκης σὲ μετάφραση. Ἡ διαμοιρασθεῖσα ἔκδοση περιελάμβανε μόνον τὸ νεοελληνικὸ κείμενο τῆς Κ.Δ., τὸ ὁποῖο εἶναι ἐγκεκριμένο ἀπὸ τὸ Οἴκ. Πατριαρχεῖο, τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ ἄλλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, ἔκδοση τῆς Ἔλ. Βιβλικῆς Ἑταιρείας. Τὴν κίνηση αὐτὴ ἐκ πρώτης ὄψεως θὰ μποροῦσε νὰ τὴ χαρακτηρίσει κάποιος ἀξιέπαινη, ἂν τὴ δεῖ μὲ ἀθώα μάτια. Ὅμως ἀπὸ μόνη της ἔχει ἀρνητικὰ στοιχεῖα, καθὼς ἁρμόδια γιὰ τὴ διανομὴ τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ εἶναι μόνο ἡ Ἐκκλησία καὶ συγκεκριμένα γιὰ τὸ Πανεπιστήμιο ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, στὰ ὅρια τῆς ὁποίας φιλοξενεῖται ἡ Θεολογικὴ Σχολὴ (ἀλήθεια, πῆραν τὴν εὐλογία τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Ἀνθίμου γιὰ μία τέτοια ἐνέργεια; εἰδάλλως χωρὶς εὐλογία ἔχουμε ἀντιποίηση ἀρχῆς καὶ παρασυναγωγή! ἐπιπλέον δὲν μοιράστηκαν Καινὲς Διαθῆκες στοὺς ἀριστεύσαντες καὶ σὲ ὅλους τους πρωτοετεῖς ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη, τὸν Κοσμήτορα, τοὺς Προέδρους τῶν τμημάτων σὲ εἰδικὴ ἐκδήλωση παρόντων καθηγητῶν τῆς Σχολῆς καὶ φοιτητῶν; Γιατί ἐκεῖνες δὲν ἦταν σὲ μετάφραση ἀλλὰ στὸ πρωτότυπο; Δὲ σημαίνει κάτι αὐτὸ γιὰ τὴν ἐπίσημη θέση τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Ὀρθόδοξης Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης;). Ἡ κίνηση αὐτὴ εἶχε καὶ ἄλλα μεμπτὰ σημεῖα. Ἀρχικὰ στὸ ἐσώφυλλο τῆς ἔκδοσης ἀναφερόταν τὰ στοιχεῖα τοῦ σωματείου "Οἱ Φίλοι της Ἁγίας Γραφῆς", σωματεῖο τὸ ὁποῖο ἔχει κατὰ καιροὺς ἀπασχολήσει ὀρθόδοξα ἔντυπα καὶ ἱστολόγια, καθὼς ἀποτελεῖ "παρακλάδι" μίας ἀπὸ τὶς χιλιάδες προτεσταντικὲς ὁμάδες, αὐτῆς τῶν "Γεδεωνιτῶν"[1] (http://www.gideons.org/Splash.aspx) (μὲ δικτύωση σὲ ὅλο τὸν κόσμο!) (Καὶ ἀναρωτιόμαστε, ὑπάρχει Ὀρθοδοξία χωρὶς δόγματα; Στὸ ὄνομα τῆς «ἀγάπης», τῆς ὅποιας ἀγάπης, καταργοῦμε τὰ δόγματα; Δηλ. συναδελφωνόμαστε μὲ ὅλους τους ἀλλόδοξους ἢ κατὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας τοὺς αἱρετικοὺς στὸ ὄνομα τῆς ἀγάπης;). Ἀκόμη μαζὶ μὲ τὴν Κ.Δ. διανεμήθηκαν κάρτες, πάνω στὶς ὁποῖες ἀναγραφόταν ἡ ἰστοσελίδα www.agapestudent.gr[2][2] ἔχοντας ὡς τίτλο "Τὸ site ποὺ μπορεῖ νὰ ἀλλάξει τὴ Ζωή σου!" (ἀντιλέγουμε ὅτι τὴ ζωή μας τὴν ἀλλάζει ὁ Χριστὸς καὶ μόνο ὁ Χριστός!). Μὲ τὴν ἐπίσκεψή του στὴν ἐν λόγω σελίδα ὁ καθένας μπορεῖ νὰ διαπιστώσει ὅτι πρόκειται γιὰ μία προτεσταντικὴ ὁμάδα ποὺ ἀπευθύνεται σὲ νέους φοιτητὲς προσπαθώντας νὰ τοὺς προσεγγίσει μέσα ἀπὸ «events» (Christmas party, ἐκδρομὴ στὸ ἀγρόκτημα«Κυδωνιές»), τουρνουὰ ποδοσφαίρου, ὁμολογίες φοιτητῶν (μὲ τὸν τίτλο «ἄκουσε ἐμπειρίες ζωῆς ποὺ μπορεῖ νὰ ἀλλάξουν γιὰ πάντα τὴ ζωή σου»), μαρτυρίες (μὲ τὸν τίτλο «ἄκουσε ζωντανὲς μαρτυρίες μὲ λόγια ἐλπίδας, ἀλήθειας, ἀγάπης καὶ ζωῆς») καὶ νὰ πείσει γιὰ μία «Προσωπικὴ γνωριμία μὲ τὸ Θεὸ» («πὼς μπορεῖς νὰ ξεκινήσεις μία προσωπικὴ σχέση μὲ τὸ Θεὸ καὶ νὰ πειραματιστεῖς τὴ ζωὴ γιὰ τὴν ὁποία δημιουργήθηκες») (!!!) Στὴν ἰστοσελίδα ὑπερτονίζεται ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ χωρὶς καμία ἀναφορὰ στὴν Ἱερὰ Παράδοση, στοὺς Πατέρες καὶ στὰ Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ κίνηση αὐτὴ δὲν σταμάτησε ἐκεῖ ἀλλὰ ἀφοῦ διανεμήθηκαν τὰ παραπάνω σὲ μεγάλο ἀριθμὸ φοιτητῶν ἕνας ἐξ αὐτῶν, τῶν συντονιστῶν τῆς ἐξόρμησης, ἀπηύθυνε λόγο πρὸς τοὺς φοιτητές. Ὁ κύριος λοιπὸν αὐτὸς μὲ πολὺ ὡραῖο καὶ ἤρεμο τρόπο ἀναφέρθηκε στὴ σημασία ποὺ ἔχει ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ στὴ ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου, φέρνοντας παραδείγματα τῆς ζωῆς του καὶ τελείωσε μαζὶ μὲ εὐχὲς γιὰ καλὲς γιορτὲς μὲ τὴν προτροπὴ νὰ διαβάζουν ὅλοι ἀπὸ ἕνα κεφάλαιο τῆς Κ.Δ. κάθε μέρα. Πολὺ ὡραία, ὅμως ἀξίζει νὰ ἐπισημανθοῦν πρῶτα ὁρισμένα σημεῖα τοῦ λόγου του καὶ μία τοποθέτησή του στὸ τέλος. Ἀνέφερε λοιπὸν τὰ ἑξῆς: "Ζήτησα ἀπὸ τὸν Χριστὸ νὰ μοῦ συγχωρέσει ὅλες τὶς ἁμαρτίες, τοῦ ζήτησα νὰ ἔρθει στὴ ζωή μου καὶ νὰ γίνει ὁ προσωπικός μου σωτήρας..." ὁ καθένας ἔχοντας ἕνα βασικὸ ὀρθόδοξο ἐκκλησιαστικὸ φρόνημα μπορεῖ νὰ καταλάβει τὴν πλάνη ποὺ τὰ λόγια αὐτὰ μποροῦν νὰ φέρουν. Τὸ πιὸ "καταπληκτικὸ" ἦταν ὅμως ἡ τοποθέτηση τοῦ ὁμιλητὴ στὴν ἐρώτηση φοιτητή: "Δηλαδὴ ἐσεῖς σὲ ποιὰ ἐκκλησία μᾶς λέτε νὰ πηγαίνουμε, στὴν προτεσταντικὴ ἢ στὴν ὀρθόδοξη;" Καὶ ὁ ἐμφανῶς ἐνοχλημένος ὁμιλητῆς μὲ μικρὴ ἔνταση ἀπάντησε: "Ἐγὼ δὲν εἶπα γιὰ καμία ἐκκλησία, ἐγὼ εἶπα νὰ διαβάζεται τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ" καὶ προσέθεσε μὲ ἀρκετὰ ὑποτιμητικὸ τρόπο: "Ἐγώ σου λέω νὰ πηγαίνεις στὴν ὀρθόδοξη (ἐκκλησία), ε.... καὶ ὅλοι στοὺς ὀρθόδοξους νὰ πηγαίνετε."
Ἀκούγοντας λοιπὸν κανεὶς ὅλα αὐτά, καὶ πόσο μᾶλλον ἂν τὰ ζεῖ, τί συμπεράσματα μπορεῖ νὰ βγάλει; Ἂν ἡ κίνηση αὐτὴ δὲν ἦταν καθαρὰ μία προτεσταντικοῦ χαρακτήρα προσηλυτιστικὴ κίνηση, τότε τί ἦταν; Τὰ ἄτομα αὐτὰ δὲν ἀναφέρθηκαν καθόλου στὴν Ἱερὰ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, στοὺς Πατέρες, οἱ ὁποῖοι ἀποτελοῦν τοὺς μοναδικοὺς καὶ ἀλάνθαστους ἑρμηνευτὲς τόσο τοῦ λόγου τοῦ Κυρίου ὅσο καὶ ὅλης της πίστεως, ἀλλὰ καὶ στὰ Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας, τὸ Βάπτισμα, τὸ Χρίσμα, τὴν Ἐξομολόγηση καὶ τὴ Θεία Εὐχαριστία ποὺ ἀποτελοῦν τὶς βασικὲς προϋποθέσεις γιὰ τὴ σωτηρία κάθε πιστοῦ μέλους τῆς Ἐκκλησίας. Προσέφεραν ὡς δῶρο γιὰ τὰ Χριστούγεννα τὴν Κ.Δ., ὅμως δὲν τόνισαν τὸ λόγο τοῦ Κυρίου ὅτι χωρὶς τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴ μετοχή μας στὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας τὶς ἡμέρες αὐτὲς ἀλλὰ καὶ καθ’ ὅλη τὴ διάρκεια τῆς ζωῆς μας δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ ἀποκτήσει ἀγάπη, εἰρήνη, ταπείνωση καὶ γαλήνη, ἀρετὲς τὶς ὁποῖες αὐτοὶ ἔχουν μόνο μὲ τὴν Ἁγία Γραφή. Χριστούγεννα χωρὶς Χριστὸ δὲν νοοῦνται ἀλλὰ οὔτε Χριστούγεννα μὲ Χριστὸ ἀλλὰ χωρὶς Ἐκκλησία. Νοοῦνται, καθὼς Ἐκκλησία καὶ Χριστὸς γιὰ τοὺς Ὀρθοδόξους εἶναι ἔννοιες ἀλληλεξαρτώμενες.
Ἐπιπλέον ἀναρωτιόμαστε γιὰ δύο ἀκόμη σημεῖα: ὅταν ὁ νέος Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης κ. Χρυσόστομος διαμηνύει «Ὄχι στὶς μεταφράσεις τῶν λειτουργικῶν κειμένων»[3][3], γεγονὸς ποὺ ἀντίκειται στοὺς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὶς ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ἐμεῖς θὰ διαβάζουμε τὴν Κ.Δ. σὲ νεοελληνικὴ μετάφραση; Καὶ ὅταν ἀκόμα ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καὶ Μεγαλουπόλεως κ. Ἱερεμίας, Καθηγητὴς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν μάλιστα στὴν Ἕδρα τῆς Εἰσαγωγῆς στὴν Παλαιὰ Διαθήκη καὶ Ἑρμηνείας τοῦ Κειμένου τῶν Ὁ', σὲ ἀπαντητική του ἐπιστολὴ[4] [4]πρὸς τὸν συντονιστὴ ἱεραποστολικῆς, τάχα, ἕνωσης, ποὺ εἶχε σκοπὸ νὰ μοιράσει τὸ παραπάνω κείμενο στὴν περιφέρειά του ἀναφέρει ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι ἀγαποῦμε καὶ δίνουμε περισσότερη σημασία στὴν ἑρμηνεία καὶ ὄχι ἁπλῶς στὴ μετάφραση καὶ ὅτι ἡ μετάφραση ὡς ἀνθρώπινο κατασκεύασμα ἔχει λάθη, τί ἔχουν νὰ μᾶς ἀπαντήσουν αὐτοὶ ποῦ μοίρασαν μεταφράσεις στὴ σχολή; Θεωροῦν οἱ διανομεῖς ὅτι τὸ ἐπίπεδο τῶν φοιτητῶν τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς εἶναι τόσο χαμηλό, ὥστε νὰ μὴν μποροῦν νὰ διαβάσουν τὴν Κ.Δ. στὸ πρωτότυπο, δηλ. στὴν ἑλληνιστικὴ κοινή; Ἐμεῖς οἱ ἴδιοι θέλουμε τὸ ἀνέβασμα τῆς ποιότητας σπουδῶν τῆς Σχολῆς ἢ τὴ μικρότερη προσπάθεια ἐκ μέρους τῶν φοιτητῶν;
Τὸ κείμενο αὐτὸ τὸ γράψαμε μία ὁμάδα φοιτητῶν τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης, γιατί μᾶς προβλημάτισε πολὺ τὸ παραπάνω συμβάν. Ναί, ἤμασταν παρόντες καὶ ἀντιδράσαμε καὶ σὲ αὐτοὺς καὶ στὶς ἀρχὲς τῆς Σχολῆς καὶ θέλουμε μέσω τοῦ κειμένου αὐτοῦ νὰ ἐκφράσουμε τὸν ἔντονο προβληματισμό μας γιὰ τὴν κατάσταση ποὺ ἐπικρατεῖ. Εἶναι γενικὰ ἀποδεκτὸ ὅτι στὴ Σχολή μας, ὅπως καὶ σὲ πολλὲς ἄλλες τὸ μεγαλύτερο ποσοστὸ εἰσήχθη τυχαία καὶ οἱ περισσότεροι δὲν ἔχουν κάποια ἐμπειρία ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη λατρευτικὴ Παράδοση καὶ τὰ Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας. Αὐτὴ εἶναι ἡ βάση τῆς ἀντίδρασής μας, ὁ Θεὸς οἰκονόμησε καὶ τὰ παιδιὰ αὐτὰ εἰσήχθησαν στὴ Σχολή, οὕτως ὥστε νὰ λάβουν ἀπὸ αὐτὴ ὅσο γίνεται κάποιες ὀρθόδοξες βάσεις. Πῶς ὅμως θὰ γίνει αὐτό, ἂν ὁ ὁποιοσδήποτε προβατόσχημος λύκος εἰσβάλλει μέσα στὴ Σχολὴ χωρὶς ἄδεια - γιατί δὲν μποροῦμε νὰ διανοηθοῦμε νὰ ἔχουν ἐγκρίνει αὐτὴ τὴν κίνηση προτεσταντῶν οἱ καθηγητὲς μίας Ὀρθόδοξης Θεολογικῆς Σχολῆς, μίας ἀπὸ τὶς δύο της Ἑλλάδας, ἐκτὸς τῶν Ἀνώτατων Ἐκκλησιαστικῶν Ἀκαδημιῶν! Θὰ μποροῦσαν νὰ κάνουν κάτι ἀντίστοιχο Ὀρθόδοξοι σὲ καθολικὸ ἢ προτεσταντικὸ Πανεπιστήμιο τῆς Εὐρώπης ἢ τῆς Ἀμερικῆς; - καὶ προσηλυτίζει μὲ ἀπώτερο στόχο νὰ ὁδηγήσει νεανικὲς ψυχὲς στὴν ἀπώλεια; Δὲν χάνουμε ὅμως τὴν ἐλπίδα καὶ τὴν πίστη μας στὸν Σωτήρα καὶ Λυτρωτή μας, τὸν ὁποῖο παρακαλοῦμε νὰ μᾶς δίνει ὀρθόδοξο χριστιανικὸ φρόνημα καὶ μαχητικότητα, ὥστε νὰ ἀντιμετωπίζουμε πάσης φύσεως πειρασμοὺς ποὺ θὰ συναντήσουμε στὴ ζωή μας.
Εὐλογημένα καὶ Ὀρθόδοξα Χριστούγεννα!
 Ὁμάδα Φοιτητῶν Θεολογικῆς σχολῆς Θεσσαλονίκης
[1] «Οι Γεδεωνίτες ή Φίλοι της Αγίας Γραφής (αγγλ.:Gideons International) είναι ένας υπερδογματικός Χριστιανικός σύνδεσμός που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 180 χώρες. Η βασική δραστηριότητα τους είναι δωρεάν διανομή αντιτύπων της Καινής Διαθήκης και της Αγίας Γραφής, την οποία διαμοιράζουν σε πάνω από 80 γλώσσες. Συνηθίζουν να τοποθετούν ή να διανέμουν Γραφές σε ξενοδοχεία, ξενώνες, νοσοκομεία, οίκους ευγηρίας, ποινικά ιδρύματα, στρατόπεδα,σχολεία και πανεπιστήμια. Το όνομά τους το έχουν πάρει από τον Γεδεών της Αγίας Γραφής. Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται από τον Μάρτιο του 1953 με πρωτεργάτη τονΜιλτιάδη Αγγελάτοαπό την Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία[1]. Αρχικά διαμοίραζαν αντίτυπα της Νεοελληνικής Μετάφρασης. Σήμερα διαμοιράζουν και άλλες σύγχρονες μεταφράσεις της Αγίας Γραφή». (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CE%B4%CE%B5%CF%89%CE%BD%CE%AF%CF%84%CE%B5%CF%82)
Οι ίδιοι γράφουν:
«Το φθινόπωρο του 1898 ο Τζον Νίκολσον από το Γουινσκόνσκι των ΗΠΑ - εμπορικός αντιπρόσωπος στο επάγγελμα - ταξίδεψε για δουλειές στην πόλη Μπόσκομπες αλλά έφτασε αργά τη νύκτα. Στο Κεντρικό Ξενοδοχείο υπήρχαν μόνο ένα δίκλινο που αναγκαστικά έπρεπε να το μοιραστεί με κάποιον Σαμουήλ Χιλ. Ο Νίκολσον σαν παιδί είχε στην ετοιμοθάνατη μητέρα του ότι καθημερινά πριν κοιμηθεί θα διάβαζε την Αγία Γραφή και θα προσεύχετο όπου και να ήταν. Αυτό έκανε και εκείνη τη βραδιά. Με έκπληξη είδε ότι και ο Σαμουήλ Χιλ ήταν πιστός χριστιανός και με χαρά προσευχήθηκαν μαζί. Από τότε άρχισε μια αδελφική φιλία όπου και αποφάσισαν να ιδρύσουν ένα Χριστιανικό Σωματείο για εμπόρους ώστε να έχουν κοινωνία όπου και αν ταξίδευαν.Την 1 Ιουλίου 1899 μαζεύτηκαν στο Τζεϊνσβιλ του Γουινσκόνσκι τρία άτομα. Ο Νίκολσον, ο Χιλ και ο Γουϊλιαμ Νάϊτς. Το σωματείο ιδρύθηκε με τον Νίκολσον Πρόεδρο, τον Νάϊτς αντιπρόεδρο και τον Χιλ γραμματέα και ταμία. Πολλή σκέψη δόθηκε στο όνομα του Σωματείου. Μετά από έντονη προσευχή ο Νάϊτς σκέφθηκε και είπε «θα το ονομάσουμε Γεδεωνίτες». Διάβασε το 6ο και 7ο κεφάλαιο από τους Κριτές δείχνοντας ξεκάθαρα πως ο Γεδεών ήταν άνθρωπος ταπεινός, πιστός και υπάκουος στο θέλημα του Θεού ανεξάρτητα από τα δικά του σχέδια και την κοινωνία γύρω του. Το σωματείο σαν πρώτο σκοπό του είχε τον ευαγγελισμό της περιοχής όπου και αν ταξίδευαν. Γι αυτό το λόγο ζήταγαν σε κάθε ξενοδοχείο να έχει η ρεσεψιόν την Αγία Γραφή σαν σημείο αναφοράς. Αργότερα για καλύτερη μαρτυρία ζήτησαν να υπάρχει η Αγία Γραφή σε κάθε δωμάτιο του κάθε ξενοδοχείου που επισκέπτονταν. Το σωματείο αυξανόταν όχι μόνο από ταξιδιώτες εμπόρους αλλά και από κάθε επαγγελματία που συμφωνούσε με αυτή τη μέθοδο ευαγγελισμού. Σήμερα, πάνω από εκατό χρόνια λειτουργίας, το σωματείο έχει εξαπλωθεί σε 179 χώρες παγκοσμίως με πάνω από 30.000 μέλη. Ο σκοπός του σωματείου είναι να εφοδιάσει τον Λόγο του Θεού εκτός από τα ξενοδοχεία στα νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, φυλακές,ένοπλες δυνάμεις, αστυνομία, πυροσβεστική και αλλού. Κάθε χρόνο πάνω από 50εκατομμύρια Γραφές διανέμονται παγκοσμίως και από την ίδρυση του σωματείου έχουν διανεμηθεί πάνω από ένα δισεκατομμύριο Γραφές.» http://www.e-fos.gr/pgs/about_001.asp?LANG=58&HAUS=52&TYPE=9
[2] «Η φοιτητική ομάδα «Agape Student» είναι ανεξάρτητη και αδογμάτιστη και συνεργάζεται με όλους τους φοιτητές που δέχονται το Σύμβολο της Πίστεως «το Πιστεύω». Ο στόχος της «Agape Student» είναι να προωθήσει τις Χριστιανικές αξίες στα Πανεπιστήμια από τις οποίες η μεγαλύτερη είναι η αγάπη και ιδιαίτερα την ύψιστη αγάπη που εμείς έχουμε γνωρίσει την αγάπη του Χριστού». Και αναρωτιόμαστε ποιο το νόημα των μαθημάτων της Δογματικής στη Θεολογική Σχολή,αφού αποδεχόμαστε το έντυπο μιας «ανεξάρτητης και αδογμάτιστης» φοιτητικής ομάδας;
[3] Το στίγμα για την επόμενη ημέρα στην τοπική Εκκλησία της Πρέβεζας, έδωσε κατά την πρώτη Ιερατική Σύναξη ο νέος Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Χρυσόστομος. Σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr ο κ. Χρυσόστομος, απευθυνόμενος στο σύνολο των κληρικών της επαρχίας του, αναφέρθηκε στο μείζον θέμα της μετάφρασης των λειτουργικών κειμένων στην νεοελληνική. "Δεν ζητώ τίποτε παραπάνω από εσάς, παρά μόνο όσα προβλέπουν οι Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας", είπε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος. Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Μητροπολίτης ζήτησε από τους ιερείς να μην αποδίδουν πλέον στην νεοελληνική γλώσσα τα λειτουργικά κείμενα. "Όπως εγώ υπακούω στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου,θα παρακαλούσα και εσείς να επιδείξετε υπακοή στο συγκεκριμένο ζήτημα, ώστε να μην με φέρετε σε δύσκολη θέση" τόνισε. Και πρόσθεσε: "Άλλωστε και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και στην Εκκλησία της Ελλάδος, όλα τα μυστήρια και οι ευχές αποδίδονται στο πρωτότυπο κείμενο».http://www.romfea.gr/epikairotita/14844-2012-12-14-01-53-33
«Πρωταρχικός του στόχος, είπε, είναι να έρθουν κοντά οι ιερείς στην νεολαία και να αναπτυχθεί το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της Μητροπόλεως. Τέλος, ο κ. Χρυσόστομος αναφέρθηκε στον προκάτοχό του μακαριστό Μητροπολίτη Μελέτιο, τονίζοντας πως είχε την ευλογία να συνεργαστεί μαζί του στην Ιερά Σύνοδο και να διαπιστώσει τα χαρίσματα και το βεληνεκές της προσωπικότητάς του».
[4] «Εν Δημητσάνη τη 22α Ιουλίου 2010
Δεῖτε ἐδῶ τὴν ἐπιστολὴ τοῦ Μητροπλίτη Γόρτυνος