Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2013

O Aγ.Νικόλαος Βελιμίροβιτς για τον Μαχάτμα Γκάντι !



H Νηστεία, η προσευχή, και η σιωπή στην πολιτική

Ως πιστός άνθρωπος , είστε προβληματισμένος από την σκέψη-τι θα κάνει η Θεία Πρόνοια με τον Γκάντι; Και ποια είναι η έννοια της εμφάνισης αυτής της περίεργης προσωπικότητας ανάμεσα στους κυβερνήτες και τους πολιτικούς της εποχής μας;

Είναι μια προειδοποίηση από το Θεό. Αυτό είναι, σίγουρα, το νόημα του ηγέτη του μεγάλου Ινδικού έθνους. Μέσα από αυτό το πρόσωπο, η Θεία Πρόνοια παρουσιάζει στους πολιτικούς και κυβερνήτες του κόσμου, ακόμη και σε όσους από αυτούς είναι Χριστιανοί, ότι υπάρχουν και άλλες μέθοδοι για την πολιτική εκτός από τις μηχανορραφίες, την πανουργία και τη βία.. Η πολιτική μέθοδος του Γκάντι είναι πολύ απλή και προφανής: δεν απαιτεί τίποτε άλλο εκτός από τον άνθρωπο που φωνάζει και τον Θεό που ανταποκρίνεται .. Ενάντια στα όπλα, τα πυρομαχικά και τον στρατό , ο Γκάντι θέτει την νηστεία.Απέναντι στις δεξιότητες, την πανουργία και την βία , την προσευχή. Και κατά των πολιτικών φιλονικιών, την σιωπή.

Πόσο μικρό και θλιβερό φαίνεται αυτό στα μάτια των σύγχρονων ανδρών, έτσι δεν είναι ; Στα σύγχρονα πολιτικά εγχειρίδια, αυτές οι τρεις μέθοδοι δεν αναφέρονται ούτε καν στις υποσημειώσεις.

Νηστεία, προσευχή και σιωπή! . Δύσκολα θα βρεθεί ένας πολιτικός στην Ευρώπη ή την Αμερική που δεν θα έβλεπε αυτά τα τρία μυστικά των ινδών πολιτικών σαν τρία ξερά κλαδιά στραμμένα στο πεδίο της μάχης ενάντια σε ένα σωρό χάλυβα,μολυβιού, φωτιάς και δηλητηρίου.

Ωστόσο, ο Γκάντι τα καταφέρνει με αυτά τα τρία «ξόρκια του» !



Και είτε το θέλουν είτε όχι δεν είναι, οι πολιτικοί νομοθέτες στην Αγγλία και άλλες χώρες θα πρέπει να προσθέσουν ένα κεφάλαιο στα σχολικά βιβλία τους: «Η νηστεία,η προσευχή και η σιωπή ως ισχυρά όπλα στην πολιτική." Φανταστείτε, δεν θα ήταν για το καλό όλης της ανθρωπότητας αν αυτές οι μέθοδοι του αβάπτιστου Γκάντι αντικαθιστούσαν τις μεθόδους του βαφτισμένου Μακιαβέλι στην πολιτική επιστήμη;

Αλλά δεν είναι τόσο η μέθοδος της Ινδίας από μόνη της έκπληξη για τον κόσμο, όσο είναι το πρόσωπο που χρησιμοποιεί τη μέθοδο. Η μέθοδος είναι χριστιανική, τόσο παλιά όσο και η χριστιανική πίστη, αλλά ακόμα νέα και σε αυτή την εποχή. Το παράδειγμα τής νηστείας, προσευχής και η σιωπής παρουσιάστηκε από τον Χριστό στους μαθητές του. Αυτοί το παρέδωσαν στην Εκκλησία, μαζί με όλο το παράδειγμά τους, και η Εκκλησία το παραδίδει στους πιστούς από γενιά σε γενιά μέχρι σήμερα. Η νηστεία είναι μια θυσία, η σιωπή είναι προς τα μέσα εξέταση του εαυτού μας, η προσευχή είναι η φωνή βοώντος προς τον Θεό. Αυτές είναι οι τρεις πηγές μεγάλης πνευματικής δύναμης που κάνει τον άνθρωπος νικηφόρο στη μάχη και άριστο στη ζωή.

Υπάρχει ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να οπλίσει τον εαυτό του με αυτά τα όπλα; Και ποια βίαιη δύναμη σε αυτόν τον κόσμο μπορεί ούν να νικήσει αυτά τα όπλα; O Φυσικά, αυτά τα τρία πράγματα δεν περιλαμβάνουν το σύνολο της χριστιανικής πίστης, αλλά είναι μόνο ένα μέρος των κανόνων της, των υπερφυσικών μυστηρίων της.

Δυστυχώς, στην εποχή μας, μεταξύ των Χριστιανών, πολλές από τις αρχές αυτές δε λαμβάνονται υπόψη, και πολλά θαυματουργά μυστήρια λησμονιούνται.

Οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να σκέφτονται ότι κερδίζει κανείς μόνο με τη χρήση του ατσαλιού , ότι οι ασθένειες θεραπεύονται μόνο με χάπια, και ότι τα πάντα στον κόσμο μπορούν να εξηγηθούν απλώς με την ηλεκτρική ενέργεια.. Οι Πνευματικές και ηθικές ενέργειες εκλαμβάνονται ως σχεδόν ωςμαγικές εργασίες.

Νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαρκώς ενεργός Θεία Πρόνοια επέλεξε τον Γκάντι, έναν άνθρωπο αβάπτιστο, για να χρησιμεύσει ως μια προειδοποίηση προς τους βαφτισμένους βάφτισε, ιδίως προς εκείνους τους βαφτίισμένους ανθρώπους που συσσωρεύουν τη μία κακοτυχία πάνω στην στην άλλη, για τον εαυτό τους και τους λαούς τους, χρησιμοποιώντας σκληρά και αδίστακτα μέσα. Το Ευαγγέλιο μας λέει επίσης ότι η Πρόνοια του Θεού χρησιμοποιεί μερικές φορές τέτοιες προειδοποιήσεις για το καλό του λαού.

Η Χάρη σας αμέσως θα συνειδητοποιήσει ότι είμαι υπαινίσσομαι τον Ρωμαίο εκατόνταρχο από την Καπερναούμ (κεφ. Ματθαίος. Cool.

Από τη μία πλευρά, θα δείτε τους σοφούς του Ισραήλ, οι οποίοι,ως διαλεγμένοι μονοθεϊστές της εποχής εκείνης, καυχόνταν για την πίστη τους απορρίπτοντας εν τω μεταξύ τον Χριστό, και, από την άλλη πλευρά, θα δείτε τον περιφρονημένο ρωμαίο ειδωλολάτρη που ήρθε στο Χριστό με μεγάλη πίστη και ταπεινοφροσύνη, ζητώντας του να θεραπεύσει τον υπηρέτη του.

Και όταν ο Ιησούς το άκουσε, έμεινε έκπληκτος και είπε σε αυτούς που τον ακολούθησαν, "Αληθινά σας λέγω, ούτε ακόμη και στο Ισραήλ δεν βρήκα τέτοια πίστη." Ο χριστιανικός κόσμος είναι το νέο, βαπτισμένο Ισραήλ. Δεν λέει ο Χριστός την ίδια φράση σήμερα στις συνειδήσεις των χριστιανών σοφών δείχνοντας τον τωρινό κυβερνήτη της Ινδίας;

Να σάς χαρίζει ο Κύριος ειρήνη και υγεία!


http://misha.pblogs.gr

Ο αγώνας ποδοσφαίρου και ο πνευματικός αγώνας...

Κάποτε συζητούσαν δύο φίλοι σχετικά με την προσπάθεια του πιστού να αντιμετωπίσει την αμαρτωλή φύση του.

Ο ένας με γερές πνευματικές βάσεις,  ο άλλος πιστός μεν, κατειλημμένος με κοσμικό φρόνημα δε.

Κάποια στιγμή αναρωτήθηκε ο δεύτερος:

-Αν ξυπνήσω κάποιο πρωί μιας ημέρας νηστείας, και ξεχαστώ και φάω κάτι αρτύσιμο πιο το νόημα να νηστέψω την υπόλοιπη ημέρα εφόσον από την αρχή της έχω διαπράξει την αμαρτία κι έχω καταλύσει την νηστεία;


Ο πρώτος έμεινε σκεφτικός! 

Εδώ, να αναφέρουμε πως και οι δύο φίλοι ήταν λάτρεις του ποδοσφαίρου! 

Μετά από σύντομο διάστημα, τελικά, του απαντάει:

-Αν έπαιζες αγώνα ποδοσφαίρου και στο πρώτο λεπτό του αγώνα, σου έκανε ο αντίπαλος ένα δυνατό μαρκάρισμα και σε έριχνε κάτω, θα έμενες κάτω για τα υπόλοιπα 89 λεπτά του αγώνα ή θα σηκωνόσουν και θα συνέχιζες να παίζεις για την νίκη;

Ο πνευματικός αγώνας έχει πτώσεις και ήττες. Ωστόσο, ο πιστός δεν πρέπει να απογοητεύεται και να παρατάει τον αγώνα αλλά να ξανασηκώνεται και να συνεχίζει, ώσπου να τον χαριτώσει το έλεος του Θεού και να βγει νικητής στην μάχη με την αμαρτία.

Αναγνώστης

Οι ευλαβείς Ρώσοι και οι... μοντέρνοι Έλληνες

rvsoi1

Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις λένε οι Κινέζοι και στην περίπτωση της επισκέψεως της Προέδρου της Ρωσικής Άνω Βουλής στον Αρχιεπίσκοπο αυτό ισχύει επακριβώς...
 
Η εικόνα της κας Ματβιένκο να υποκλίνεται με ευλάβεια και σεβασμό μπροστά στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο στέλνει πολλά και ποικίλα μηνύματα...
Αλήθεια πόσοι από τους Έλληνες πολιτικούς έχουν κάνει κάτι τέτοιο, εννοώντας το όμως, όχι για το θεαθήναι...Πόσοι Έλληνες πολιτικοί διακρίνονται για το σεβασμό τους όχι τόσο στο πρόσωπο, αλλά κυρίως σε ό,τι αντιπροσωπεύει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος;
 
Πόσοι από τους δικούς μας εθνοπατέρες σκύβουν με ταπεινότητα μπροστά στον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο; Δυστυχώς ελάχιστοι...Κάποιοι περιορίζονται στο να του φιλήσουν το χέρι κι αυτό πιο πολύ για τις κάμερες...
 
Και βέβαια δε μιλάμε για τους πολιτικούς εκείνους που αποφεύγουν όπως "ο διάβολος το λιβάνι" ό,τι έχει να κάνει με τη χριστιανική ορθόδοξη πίστη...Δε μιλάμε για τους πολιτικούς εκείνους, όπως για παράδειγμα ο κ. Τσίπρας, που από τη μία δηλώνουν άθεοι και από την άλλη γίνεται πρώτο θέμα το γεγονός ότι φίλησε το Σταυρό στον Αγιασμό....
 
Και να πούμε και μερικές αλήθειες ακόμη; Αυτά που οι Ρώσοι θεωρούν αυταπόδεικτα σε σχέση πάντα με την Ορθοδοξία, εμείς τα θεωρούμε....παλιομοδίτικα...
Πότε είδαμε στην Ελλάδα ουρές σαν κι αυτές στη Μόσχα για το προσκύνημα του Σταυρου΄του Αγίου Ανδρέου;
Αλλά και όταν ήρθε ο Ρώσος Πατριάρχης στην Αθήνα, όπου κι αν λειτούργησε, οι ναοί ήταν γεμάτοι από Ρώσους και από σαφώς λιγότερους Έλληνες...
 
Έτσι απλά κάποια εναύσματα για προσβληματισμό με αφορμή την επίσκεψη της κας Ματβιένκο στον Αρχιεπίσκοπο...
 
rvsoi1tsipras1
 
www.agioritikovima.gr

Δείτε πώς ο εκδότης Κωνσταντίνος Ζήτρος «τσάκισε» την Ρεπούση!

Ρεπούση
Τη δική του απάντηση στην Ρεπούση έδωσε μέσω facebook ο γνωστός εκδότης αρχαίας και μεσαιωνικής ελληνικής γραμματείας, Κωνσταντίνος Ζήτρος.
Έγραψε και ανάρτησε στο προφίλ του:
«Κεντρική γέφυρα επί του ποταμού Μάϊν, στην πόλη της Φρανκφούρτης, στη Γερμανία, με μετάφραση στη γερμανική γλώσσα, στο πλαϊνό της αψίδας:
«Πλέων επί οίνοπα πόντον επ’ αλλόθροους ανθρώπους» (Όμηρος, Οδύσσεια, Α.183)
(Ταξιδεύοντας σε ξένες θάλασσες με ανθρώπους που μιλούν άλλες γλώσσες)».
zitros
Και αυτή δεν είναι η μοναδική εικόνα. Δείτε όλες τις φωτογραφίες που ανάρτησε ο εκδότης:
zitros2zitros3zitros4zitros5zitros6

πηγη

Όπου κι αν είσαι, να προσεύχεσαι.Και στο λουτρό αν είσαι, να προσεύχεσαι.


1256483_546018238798465_991681470_n.jpg


Ο Θεός δεν νοιάζεται για τον τόπο. Ζητάει μόνο θερμότητα καρδιάς και αγνότητα ψυχής. Να, και ο απόστολος Παύλος προσευχήθηκε όχι σε ναό όρθιος ή γονατιστός, αλλά μέσα σε φυλακή πεσμένος ανάσκελα, καθώς τα πόδια του ήταν σφιγμένα στην ξυλοπέδη. Επειδή, όμως, προσευχήθηκε με θέρμη, αν και πεσμένος, και τη φυλακή έσεισε και τα θεμέλια σάλεψε και το δεσμοφύλακα τράβηξε στην αληθινή πίστη μαζί με όλη την οικογένειά του (Πράξ. 16:25-35).
Ο άρρωστος Εζεκίας ούτε όρθιος ούτε γονατιστός, αλλά πεσμένος στο κρεβάτι παρακάλεσε για τη θεραπεία του το Θεό, που με τον προφήτη Ησαΐα του είχε προαναγγείλει το θάνατό του. Και κατόρθωσε με την καθαρότητα και τη θερμότητα της καρδιάς του να μεταβάλει τη θεϊκή απόφαση (Δ' Βασ. 20:1-6). Ο ληστής, πάλι, καρφωμένος πάνω στο σταυρό, με λίγα λόγια κέρδισε τη βασιλεία των ουρανών (Λουκ. 23:42-43).
Και ο Ιερεμίας μέσα στο λάκκο με τη λάσπη (Ιερ. 45:6) και ο Δανιήλ μέσα στο λάκκο με τα θηρία (Δαν. 6:16) και ο Ιωνάς μέσα στην κοιλιά του κήτους (Ιων. 2:1-2), όταν προσευχήθηκαν θερμά, απομάκρυναν τις συμφορές, που τους είχαν βρει, και βοηθήθηκαν από το Θεό. "Και τί θα λέω, όταν προσεύχομαι;", θα με ρωτήσεις. Θα λες ό,τι και η Χαναναία του Ευαγγελίου. «Ελέησέ με, Κύριε!», παρακαλούσε εκείνη. «Η θυγατέρα μου βασανίζεται από δαιμόνιο» (Ματθ. 15:22). "Ελέησέ με, Κύριε!", θα παρακαλάς κι εσύ. "Η ψυχή μου βασανίζεται από δαιμόνιο". Γιατί η αμαρτία είναι μεγάλος δαίμονας.
Ο δαιμονισμένος ελεείται, ενώ ο αμαρτωλός αποδοκιμάζεται. "Ελέησέ με!". Μικρή είναι η φράση. Και όμως, γίνεται πέλαγος φιλανθρωπίας, καθώς, όπου υπάρχει έλεος, εκεί υπάρχουν όλα τα αγαθά. Και όταν βρίσκεσαι έξω από την εκκλησία, φώναζε μυστικά: "Ελέησέ με!". Φώναζε με τη σκέψη σου, χωρίς να κινείς τα χείλη σου.
Γιατί ο Θεός μας ακούει και όταν σωπαίνουμε. Δεν απαιτείται τόσο τόπος, όσο τρόπος προσευχής. Και στο λουτρό αν είσαι, να προσεύχεσαι. Όπου κι αν είσαι, να προσεύχεσαι. Όλη η κτίση είναι ναός του Θεού. Εσύ ο ίδιος είσαι ναός του Θεού, και ψάχνεις τόπο για να προσευχηθείς;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος


Ὁ Ἅγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς γιά τό ράσο τῶν κληρικῶν

Ο Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς για το ράσο των κληρικών
Εσείς θεωρείτε, τίμιε πατέρα, λεπτομέρεια την ένδυση των ιερέων, τα γένια και τα μαλλιά, και παραξενεύεστε, που η υψηλότερη εκκλησιαστική εξουσία φροντίζει περί αυτού.
Εν τω μεταξύ συνεχίζετε να μιλάτε για τη σημασία της αναμόρφωσης της εξωτερικής εμφάνισης και συμπεριφοράς των ιερέων. Πως ταιριάζει αυτό; Και λεπτομέρεια και σημαντική αναμόρφωση;
Όμως ο κάθε φίλος της Εκκλησίας πρέπει να αναρωτηθεί γιατί οι στρατιωτικοί του γήινου βασιλείου δεν εξεγείρονται ενάντια στη δική τους στολή, ούτε οι τελωνιακοί, ούτε οι υπάλληλοι της εφορίας, ούτε οι δασοφύλακες, ούτε οι σιδηροδρομικοί; Αλλά φορούν εκείνο που άλλος τους όρισε σαν στολή χωρίς παράπονο, και συμπεριφέρονται έτσι όπως διατάχθηκαν.
Πως οι στρατιωτικοί του Βασιλιά των Ουρανών είναι οι μόνοι που ξεσηκώνονται εναντίον της στολής τους και των κανόνων περί της συμπεριφοράς τους; Εάν ο λαός θέλει να βλέπει τον ιερέα του με ράσο, με γένια και μαλλιά, τότε όλοι οι άλλοι διάλογοι σταματούν. Εάν ο λαός μισεί να βλέπει τον ιερέα στο ρούχο του έμπορα, χωρίς γένια και χωρίς μαλλιά, τότε αυτή η αναμόρφωση πρέπει οπωσδήποτε να απομακρυνθεί σαν προσβολή της συνείδησης των πιστών του ευσεβή λαού.
Σ’ αυτό το πράγμα, λοιπόν, το μέτρο είναι η λαϊκή αίσθηση και κρίση, και οπωσδήποτε όχι η ιδιωτική προτίμηση κάποιων ιερέων. Εξάλλου, εφόσον το μακρύ γένι και τα μαλλιά δεν είναι βαριά στους ποιητές, στους καλλιτέχνες, ακόμα και στους σοσιαλιστικούς αρχηγούς, πως μπορεί να είναι βαρύ στους ιερείς του Χριστού, στους πνευματικούς και τους ποιμένες του λαού;
Ο όσιος Ιερώνυμος γράφει ειρωνικά περί των στολισμένων ιερέων της εποχής του: «Ντρέπομαι να το πω, αλλά υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι λαμβάνουν το ιερατικό ή διακονικό αξίωμα με στόχο, να κάνουν παρέα πιο ελεύθερα με γυναίκες. Φροντίζουν αποκλειστικά περί του ενδύματός τους, περιποιούνται τα μαλλιά τους, φορούν πολύτιμα δαχτυλίδια, φυλάγονται από της σκόνη, μόλις που ακουμπούν το χώμα με τα πόδια τους. Πρέπει να σκεφθείς, ότι πρόκειται για νεόνυμφους γαμπρούς και όχι για ιερείς!».

Στους αρχαίους τα γένια ήταν χαρακτηριστικό των φιλοσόφων. Μια φορά στη Ρώμη, εξαιτίας πολλών τσαρλατάνων φιλοσόφων, ο καίσαρας διέταξε όλοι οι φιλόσοφοι να ξυρίσουν τα γένια τους. Σ’ αυτό απάντησε ο Επίκτητος, ο μεγαλύτερος φιλόσοφος εκείνης της εποχής: «Ο καίσαρας μπορεί να μου πάρει το κεφάλι, όχι τα γένια!». Τόσο εκτιμούσε τούτο το εξωτερικό χαρακτηριστικό της κλήσης του.
Αλλά όλα αυτά είναι λεπτομέρεια, θα πείτε. Είναι λεπτομέρεια, χωρίς αμφιβολία. Μπροστά στην ψυχή και στον χαρακτήρα ενός χριστιανού το ρούχο και τα γένια και τα μαλλιά είναι εντελώς ασήμαντο πράγμα. Όμως η ζωή αποτελείται από τα σημαντικά και τα ασήμαντα. Και η πίστη μας είναι τόσο αριστοκρατικό και λεπτό πράγμα, ώστε και τα ψιλοπράγματα, μπορούν να την ωφελούν ή να τη ζημιώνουν.
Όταν το λογικό ποίμνιο θέλει οι ποιμένες του να είναι διαφορετικοί από αυτό και στην εξωτερική εμφάνιση, και να έχουν καθορισμένα σημάδια αναγνώρισης, τότε ως προς τι η αντίρρηση; Οι καθολικοί ιεραπόστολοι στο Κιτάι, υπολογίζοντας και την ψυχολογία του περιβάλλοντος στο οποίο κηρύττουν, δεν ντρέπονται να φορούν πλεξίδες στα μαλλιά και μακριά καφτάνια και τουρμπάνια. Τότε γιατί οι φιλόχριστοι ιερείς να αντιδρούν στον λαό και με τα ψιλοπράγματα να θέτουν υπό αμφισβήτηση τα μεγάλα πράγματα της ζωής και της προόδου των πιστών;
Ειρήνη σε σας από τον Κύριο
Πηγή: «Δεν φτάνει μόνο η πίστη» – Εκδόσεις Εν Πλω
http://anavaseis.blogspot.gr

Ο ΠΟΥΤΙΝ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ

1Ο Πούτιν κάλεσε τους Ρώσους να είναι υπερήφανοι για την ιστορία της χώρας τους

Οι Ρώσοι πρέπει να σταματήσουν να παρατηρούν στην ιστορία της χώρας τους μόνο τα αρνητικά και να ξεκινήσουν να είναι υπερήφανοι για αυτήν, δήλωσε ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν σε συνάντηση με τους συμμετέχοντες στη διεθνή λέσχη συζήτησης «Βαλντάι».
«Κι έχουμε πολλά να είμαστε υπερήφανοι», - δήλωσε ο πρόεδρος. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον Πούτιν, πρέπει να ξεφύγουν από τέτοιο πρόβλημα του περασμένου αιώνα, όπως οι μεροληπτικές εκτιμήσεις διαφόρων ιστορικών γεγονότων. Η ρωσική ιστορία θα πρέπει να γίνει η βάση της εθνικής ταυτότητας, τόνισε ο πρόεδρος.

Ο Πούτιν επίσης διαβεβαίωσε, ότι θα υπερασπιστεί τις παραδοσιακές χριστιανικές ηθικές αξίες