Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2013

ΔΥΟ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΟΡΜΙΤΗ ΣΤΟ ΣΙΔΝΕΪ

αρχάγγελος Μιχαήλ
Έρχομαι από το Σίδνεϊ της μακρινής Αυστραλίας ταπεινή προσκυνήτρια στην Χάρη του θαυματουργού Πανορμίτη μας.

Προσωπικά κατάγομαι από την Κυνουρία της Πελοποννήσου, αλλά ζω οικογενειακός στην Αυστραλία εδώ και σαρανταπέντε χρόνια. Τον Ταξιάρχη της Σύμης, τον γνώρισα από φιλικές οικογένειες Συμιακών που μένουν κοντά μας.

Είχαμε ωστόσο την ιδιαίτερη ευλογία να ζήσουμε στην οικογένεια μου δύο θαυμαστά γεγονότα που επιτέλεσε η Χάρη Του και θέλω να σας τα αναφέρω προς δόξαν Θεού.


Ο γιός μου Παναγιώτης ένα πρωί παρατήρησε στα χέρια του κάποια μικρά «σπυράκια», τα οποία παρ' όλες τις θεραπείες που έκανε, παρέμεναν στο δέρμα του και δεν έφευγαν.

Καταλαβαίνετε πόσο ανησύχησα. Μια μέρα θυμήθηκα τον Πανορμίτη και τα θαύματα που είχα ακούσει να επιτελεί στους ανθρώπους, που τον επικαλούνται με πίστη. Έτσι έκανα θερμή προσευχή και παρακάλεσα τον Αρχάγγελο να δώσει την θεραπεία. Πραγματικά την επόμενη ημέρα η δερματοπάθεια αυτή είχε εξαλειφθεί τελείως και τα χέρια του παιδιού μου είχαν καθαρίσει εντελώς!
Η άλλη περίπτωση ήταν με τον μικρό εγγονό μου Δημήτρη, που είχε ένα ογκίδιο στην φτέρνα του ποδιού του. Το ποδαράκι του παιδιού πονούσε και τον ενοχλούσε φοβερά.
Όταν πήγαμε στον γιατρό, εκείνος θεώρησε καλό να κάνει στο σημείο αυτό, όπως είπε, ψύξη. Έτσι με ειδικό τρόπο πάγωσε τοπικά το πόδι και μας έστειλε πίσω στο σπίτι.
Οι μέρες περνούσαν και το πόδι του παιδιού δεν παρουσίαζε καμία βελτίωση. Ένα πρωινό πήρα την απόφαση και τηλεφώνησα από το σπίτι μας στο Σίδνεϊ, στην Μονή του Πανορμίτη στην Σύμη. Εξήγησα την κατάσταση, έδωσα το όνομα του μικρού και παρακάλεσα να σκουπίσουν με μια σκούπα την Εκκλησία και να ανάψουν λαμπάδα στην Χάρη Του. Έπειτα έστειλα ταχυδρομικώς στην Μονή τα ονόματα όλων μας και ικέτευσα τον Αρχάγγελο να επέμβει.
Δεν πέρασαν δύο μέρες, όταν ένα πρωί έγινε θαύμα. Ο Δημήτρης κοιμόταν ακόμα. Πρίν ξυπνήσει, πλησίασα το κρεβάτι του για να δω πως πάει το πόδι του. Διαπίστωσα με μεγάλη χαρά, ότι το πόδι του παιδιού είχε καθαρίσει εντελώς από τον μικρό όγκο, που βρισκόταν πεσμένος επάνω στο καθαρό σεντόνι και ήταν πλέον συρρικνωμένος και κατάμαυρος.
«Ιστορικό και θαύματα του Πανορμίτη»,Εκδόσεις Ιεράς Μονής Πανορμίτου
pentapostagma.gr

Ὁ π. Σίμων Ἁγιορείτης μιλᾶ γιά τόν Γέροντα Εὐμένιο Σαριδάκη

Ο π. Σίμων Αγιορείτης σε συνέντευξή του στην Πεμπτουσία μιλά για τον μακαριστό Γέροντα Ευμένιο Σαριδάκη (1931-1999), που έζησε στο Νοσοκομείο Λοιμωδών στην Αγία Βαρβάρα Αθηνών και είχε ως πνευματικό πατέρα τον Άγιο Νικηφόρο τον Λεπρό.
Δείτε εδώ τα σχετικά βίντεο:http://anavaseis.blogspot.gr/2013/09/blog-post_9180.html

Ὁ Δῆμος Θεσσαλονίκης, δώρησε στήν ἰσραηλιτική κοινότητα τό βρεφοκομεῖο «Ἅγιος Στυλιανός» ἀξίας 28 ἑκ. εὐρώ! Μέ τή σύμφωνη γνώμη ΟΛΩΝ τῶν παρατάξεων!

 Φυσικὰ τὸ τεράστιο αὐτὸ κονδύλι θὰ ἐπιβαρύνει τοὺς δημότες τῆς πόλης…
Μὲ τὴν ἀπελευθέρωση τῆς Θεσσαλονίκης, τὸ 1912, ἱδρύθηκε τὸ σωματεῖο «Ἅγιος Στυλιανός», ποὺ ἵδρυσε καὶ τὸ ὁμώνυμο βρεφοκομεῖο, ποὺ ἔκτοτε λειτουργεῖ διαρκῶς, παρέχοντας προστασία, στοργὴ καὶ ἐκπαίδευση σὲ ἔκθετα βρέφη.
Ἡ ἵδρυσή του στηρίχτηκε σὲ κληροδότημα τοῦ Θεσσαλονικέως ὁμογενοῦς ἀπὸ τὴ Βενετία Ἀντωνίου Νινή. Τὸ βρεφοκομεῖο διοικεῖται ἀπὸ τὸ 1938 ἀπὸ τὸν Δῆμο Θεσσαλονίκης ὑπὸ τὴν ἐπωνυμία «Δημοτικὸ Βρεφοκομεῖο Θεσσαλονίκης Ἅγιος Στυλιανός». Κατὰ τὴ διάρκεια τῆς γερμανικῆς κατοχῆς, διατάχθηκε ἡ ἐγκατάστασή του σὲ κτήριο τῆς ἰσραηλιτικῆς κοινότητας καὶ συγκεκριμένα στὸ σχολεῖο «Καζές», ὅπου στεγάζεται μέχρι σήμερα.
Τὸ ἐν λόγω δημοτικὸ σχολεῖο βρισκόταν κτισμένο σὲ ἕναν χῶρο περίπου 1 στρέμματος. Ἔκτοτε, μὲ τὸ πέρασμα τῶν χρόνων, στὸ χῶρο τοῦ βρεφοκομείου ὁ Δῆμος ἐνέταξε ὅμορες ἐκτάσεις, μὲ ἀποτέλεσμα σήμερα νὰ χρησιμοποιεῖ γιὰ τὶς ἀνάγκες τοῦ ἕναν χῶρο περίπου 14 στρεμμάτων, ποὺ βρίσκονται στὴν καρδιὰ τοῦ 5ου Δημοτικοῦ Διαμερίσματος καὶ θεωρεῖται ἕνα οἰκονομικὸ «φιλέτο» ποὺ ἀνοίγει τὴν ὄρεξη σὲ διάφορους ἐπίδοξους «ἐπενδυτές».
Ἐδῶ καὶ ἀρκετὰ χρόνια, ἡ ἰσραηλιτικὴ κοινότητα τῆς Θεσσαλονίκης προσπαθεῖ διὰ τῆς νομικῆς της ὑπηρεσίας νὰ οἰκειοποιηθεῖ ὅλη αὐτὴ τὴν ἔκταση, ἡ ὁποία ἰσχυρίζεται ὅτι τῆς ἀνήκει. Δὲν τόλμησε βεβαίως ποτὲ νὰ διεκδικήσει τὶς παράλογες ἀπαιτήσεις της σὲ δικαστικὲς αἴθουσες. Πάντοτε ἐκινεῖτο ἐκτὸς δικαστικῶν αἰθουσῶν, προσπαθώντας νὰ πείσει τὰ μέλη τῶν διαφόρων δημοτικῶν ἐπιτροπῶν τοῦ Δήμου (Κτηματολογίου κ.λπ.) νὰ εἰσηγηθοῦν θετικὰ καὶ νὰ…. φέρουν πρὸς ψήφιση τὴν ἀπαίτησή τους στὸ δημοτικὸ συμβούλιο.
Ἡ προηγούμενη διοίκηση Παπαγεωργόπουλου, πρὸς τιμήν της δὲν ὑπέκυψε ποτὲ στὶς παράλογες ἀπαιτήσεις τῆς κοινότητας τῶν ἑβραίων τῆς Θεσσαλονίκης καί, στηριζόμενη καὶ στὶς σχετικὲς γνωμοδοτήσεις τῆς νομικῆς της ὑπηρεσίας (σύμφωνα μὲ τὶς ὁποῖες, ἡ κοινότητα, ἂν πήγαινε τὸ θέμα στὰ δικαστήρια, ἴσως κατάφερνε νὰ διεκδικήσει τὸ 1 στρέμμα στὸ ὁποῖο στεγαζόταν τὸ ἀρχικὸ κτίσμα), ἀρνεῖτο νὰ παραπέμψει τὸ θέμα στὸ δημοτικὸ συμβούλιο.
Ὅλα αὐτά, βεβαίως, μέχρι τὴν ἀνάληψη τῆς διοίκησης τοῦ Δήμου ἀπὸ τὸν Γιάννη Μπουτάρη. Τότε, ξαφνικά, ἡ Νομικὴ Ὑπηρεσία τοῦ Δήμου ἄλλαξε γνώμη καὶ γνωμοδότησε ὅτι ὅλη ἡ ἔκταση τῶν 14 στρεμμάτων ἀνήκει στὴν ἰσραηλιτικὴ κοινότητα καὶ πρέπει νὰ τῆς ἀποδοθεῖ! Τὸ θέμα ἦρθε πρὸς ψήφιση στὸ δημοτικὸ συμβούλιο καί, ὢ τοῦ θαύματος!, τὸ ψήφισαν ΟΛΕΣ οἱ παρατάξεις (ὁ μόνος ποὺ μειοψήφισε, μὲ λευκὴ ψῆφο, ἦταν ὁ δημοτικὸς σύμβουλος τῆς παράταξης τοῦ κ. Γκιουλέκα, ὁ κ. Ἐρωτόκριτος Θεοτοκάτος).
Σύμφωνα, λοιπόν, μὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ Δ.Σ. τῆς Θεσσαλονίκης, ἡ ἔκταση τῶν 14 στρεμμάτων ἐκχωρεῖται στὴν ἰσραηλιτικὴ κοινότητα καὶ τὸ μόνο ποὺ μένει πιὰ εἶναι νὰ βρεθεῖ ἕνας ἐξωδικαστικὸς συμβιβασμὸς μεταξύ της κοινότητας καὶ τοῦ Δήμου, ὥστε νὰ ἀποζημιωθεῖ ἡ κοινότητα καὶ νὰ παραμείνει σὲ χρήση τοῦ Δήμου ὁ χῶρος γιὰ νὰ συνεχίσει νὰ λειτουργεῖ τὸ βρεφοκομεῖο!
Σύμφωνα μὲ ἀνάλογες περιπτώσεις, ἡ ἀποζημίωση ἄλλων ἰδιοκτησιῶν ποὺ ἀπαλλοτριώθηκαν ἀπὸ τὸν Δῆμο στὴν περιοχὴ ἀνερχόταν περίπου στὰ 2.000 € ἀνὰ τετραγωνικὸ μέτρο, δηλαδὴ μιλᾶμε γιὰ ἕνα τεράστιο κονδύλι ὕψους περίπου 28.000.000 €, τὸ ὁποῖο θὰ βγεῖ ἀπὸ τὰ ταμεῖα τοῦ Δήμου ἐπιβαρύνοντας τοὺς δημότες τῆς πόλης. Προφανῶς κάπως ἔτσι ἐννοεῖ ὁ δήμαρχος, στὸν ἀπολογισμό του γιὰ τὸ 2012, τὴν ὀρθολογικὴ ἀξιοποίηση τῆς δημοτικῆς περιουσίας πρὸς ὄφελος τῶν δημοτῶν!
Πρόκειται γιὰ μία ἥττα ποὺ δόθηκε ἀμαχητί, γιὰ ἕνα τεράστιο ἔγκλημα σὲ βάρος τῶν συμφερόντων τοῦ Δήμου, γιὰ τὸ ὁποῖο συνυπεύθυνη δὲν εἶναι μόνον ἡ διοίκηση τοῦ Μπουτάρη καὶ τῶν συνεργατῶν του, ἀλλὰ τὸ σύνολο τῶν δημοτικῶν συμβούλων ὅλων τῶν παρατάξεων, ποὺ δέχθηκαν νὰ ψηφίσουν αὐτὴν τὴν ἀπόφαση ντροπῆς γιὰ τὴν ἱστορία τοῦ Δήμου τῆς Θεσσαλονίκης.
Εἶναι πραγματικὰ ἀπορίας ἄξιο, πῶς δὲν βρέθηκε μία ἔστω παράταξη νὰ ζητήσει τὴν ἀναβολὴ τῆς συζήτησης ἑνὸς τόσο σημαντικοῦ θέματος, ποὺ θὰ ζημιώσει σὲ τεράστιο βαθμὸ τὰ οἰκονομικά του Δήμου καὶ σίγουρα θὰ ἀποτελέσει προηγούμενο καὶ γιὰ ἄλλες παράλογες ἀπαιτήσεις, εἴτε τῆς ἰσραηλιτικῆς κοινότητας εἴτε ἄλλων ἐπίδοξων ἁρπάγων τῆς δημοτικῆς περιουσίας.
Τὸ θέμα φυσικὰ δὲν κλείνει ἐδῶ. Μπορεῖ οἱ ἐκλεκτοὶ τῶν δημοτῶν τῆς Θεσσαλονίκης νὰ μὴ στάθηκαν στὸ ὕψος τους καὶ ἐνώπιον τῶν εὐθυνῶν τους, ἀλλὰ ἡ δημοτικὴ κίνηση πολιτῶν «Θεσσαλονίκη Πόλη Ἑλληνικὴ» δὲν πρόκειται νὰ μείνει ἀδρανής. Ἤδη οἱ νομικοὶ σύμβουλοί της κινοῦνται καὶ συλλέγουν τὰ ἀπαραίτητα στοιχεῖα, ὥστε νὰ λογοδοτήσουν ὅλοι αὐτοὶ ποὺ νομίζουν ὅτι ἡ δημοτικὴ περιουσία εἶναι τσιφλίκι τοῦ πατέρα τοὺς (ἂν καὶ ἂν ἦταν ἔτσι, μᾶλλον θὰ τὴ σέβονταν περισσότερο).
Εἶναι βεβαίως χαρακτηριστικὴ ἡ προσπάθεια τῶν ὑπηρεσιῶν τοῦ Δήμου νὰ ἐμποδίσουν τὸ ἔργο τῶν νομικῶν συμβούλων τῆς παράταξής μας, ἀφοῦ ἀρνοῦνται μὲ διάφορες αἰτιάσεις νὰ μᾶς δώσουν ἀντίγραφο τῆς γνωμοδότησης τῆς Νομικῆς Ὑπηρεσίας τοῦ Δήμου καὶ μᾶς παραπέμπουν στὴν Πολεοδομία γιὰ νὰ προμηθευτοῦμε τοὺς τίτλους ἰδιοκτησίας, ποὺ «ἀποδεικνύουν» ὅτι ἡ ἐν λόγω ἔκταση ἀνήκει στὴν ἰσραηλιτικὴ κοινότητα.
Τὸ ἀδυσώπητο ἐρώτημα ὅμως παραμένει: Τί εἶναι αὐτὸ ποῦ ἐμπόδισε τὴ διοίκηση Μπουτάρη νὰ ἀφήσει νὰ ὁδηγηθεῖ τὸ θέμα στὰ δικαστήρια ἐκ μέρους τῆς κοινότητας; Τὸ δικαστικὸ κόστος, μήπως; Δὲν ἀξίζει ἄραγε νὰ διατεθοῦν καὶ 2-3.000 € προκειμένου νὰ δοθεῖ μία μάχη γιὰ τὴν προάσπιση τῶν δικαιωμάτων τοῦ Δήμου ἐπὶ μίας ἐκτάσεως ἀξίας 28.000.000 €;
Ποιοὶ ἦταν αὐτοὶ ποὺ κρύφτηκαν πίσω ἀπὸ μία γνωμοδότηση κάποιων νομικῶν συμβούλων καὶ χάρισαν αὐτὴ τὴν περιουσία σὲ τρίτους; Τὸ ποιοὶ εἶναι, βεβαίως, τὸ ξέρουμε πολὺ καλά. Αὐτὸ ποὺ δὲν ξέρουμε εἶναι ἂν ἔχουν ἀντιληφθεῖ τὸ μέγεθος τῶν (τουλάχιστον) πολιτικῶν εὐθυνῶν τους ποὺ ἐπισύρει πλέον ἡ ἀπόφασή τους…
Γιάννης Κουριαννίδης – Ὑποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Ἐπικεφαλῆς Δημοτικῆς Κίνησης «Θεσσαλονίκη Πόλη Ἑλληνικὴ»
http://www.ethnikometopo.gr 
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr

«Εἰς τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, θά τά ὑπομείνω ὅλα»

15

«ΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΘΑ ΤΑ ΥΠΟΜΕΝΩ ΟΛΑ»

Ένας μοναχός, που ζούσε σε κοινοβιακό μοναστήρι, πολεμιόταν από τους λογισμούς αναχωρήσεως από το κοινόβιο. Μία μέρα πήρε ένα χαρτί και κάθισε και έγραψε σ’ αυτό όλες τις αιτίες, για τις οποίες οι λογισμοί του έλεγαν να φύγει.
Αφού τις απαρίθμησε όλες, από κάτω έγραψε και μία ερώτηση, που την απηύθυνε στον εαυτό του: «Τα υπομένεις όλα;».
Τέλος, σαν απάντηση στην ερώτηση αυτή έγραψε: «Εις το όνομα του Ιησού Χριστού του Υιού του Θεού, ναι, θα τα υπομένω». Κι αφού τύλιξε το χαρτί, το έδεσε στη ζώνη του.
Όταν λοιπόν κάποια από τις αιτίες εκείνες του ερχόταν στο μυαλό και τον ενοχλούσαν οι λογισμοί της αναχωρήσεως από το κοινόβιο, εκείνος έτρεχε, πήγαινε ιδιαιτέρως, έβγαζε το χαρτί από τη ζώνη του και το διάβαζε. Κι όταν έφθανε στη φράση «Εις το όνομα του Ιησού Χριστού του Υιού του Θεού θα υπομένω..», απευθυνόταν στον εαυτό του και έλεγε: «Πρόσεξε ταλαίπωρε, γιατί δεν συμφώνησες με άνθρωπο αλλά με τον Θεό», και αμέσως ησύχαζε.
Έτσι έκανε ο μοναχός αυτό όσες φορές κάποια αιτία δημιουργούσε στην ψυχή του ταραχή, και παρέμενε ατάραχος.
Όταν οι άλλοι μοναχοί αντιλήφθηκαν αυτό που κάνει ο αδελφός και πως ζει ειρηνικά διαβάζοντας εκείνο το χαρτί, ενώ αυτοί πολλές φορές εξ αιτίας του πειρασμού ταράζονταν, τον φθόνησαν και τον μίσησαν. Πήγαν όλοι μαζί στον ηγούμενο και του είπαν:- Αββά, ο αδελφός αυτός είναι γόης και στη ζώνη του κρύβει μαγικά. Γι’ αυτό δεν μπορούμε να μείνουμε μαζί του. Ή θα διώξεις αυτόν από εδώ, ή εμάς.
Ο ηγούμενος, χωρίς να αγνοήσει την ενέδρα του εχθρού, γιατί γνώριζε την ταπείνωση και την ευλάβεια του μοναχού, τους λέει:
- Πηγαίνετε να προσευχηθείτε και θα προσεύχομαι και εγώ, και μετά από τρεις ημέρες θα σας απαντήσω.
Τη νύχτα, ενώ ο μοναχός κοιμόταν, πηγαίνει ο ηγούμενος με προσοχή, του λύνει τη ζώνη, και αφού διάβασε το χαρτί του φόρεσε πάλι την ζώνη και έφυγε. Όταν πέρασαν οι τρεις ημέρες, ήλθαν οι μοναχοί στον ηγούμενο, για να μάθουν την απάντησή του.
Ο ηγούμενος καλεί τον αδελφό και του λέει:
- Γιατί σκανδαλίζεις τους αδελφούς;

Ο αδελφός πέφτει κάτω στο έδαφος και λέγει:
- Αββά, αμάρτησα, συχώρεσέ με, και να προσεύχεσαι για εμένα.

Ο αββάς τότε, απευθύνεται στους αδελφούς.
- Τι είπατε γι’ αυτόν;

Εκείνοι αποκρίνονται:
- Ότι είναι μάγος, και έχει τα μαγικά σύνεργα στη ζώνη του.
- Βγάλτε λοιπόν από τη ζώνη του τα μαγικά σύνεργα, τους λέγει ο αββάς.

Εκείνοι όρμησαν να του λύσουν τη ζώνη, μα εκείνος δεν τους άφηνε.
- Κόψτε την, πρόσταξε ο ηγούμενος.

Όταν την έκοψαν, βρήκαν το «μαγικό». Ο ηγούμενος δίνει τότε το χαρτί σε έναν από τους διακόνους, προστάζοντάς τον ν’ ανέβη σε ένα ψηλό μέρος και από εκεί να το διαβάσει.
Και τούτο για να ντροπιαστεί περισσότερο ο πονηρός διάβολος, που έσπειρε στις ψυχές των αδελφών αυτή τη διαβολή.

Μόλις οι αδελφοί άκουσαν αυτά που έγραφε το χαρτί, και μάλιστα την τελευταία φράση, «Εις το όνομα του Χριστού θα τα υπομένω όλα», δεν ήξεραν απ’ την ντροπή τους τι να κάνουν…
Έβαλαν μετάνοια στον ηγούμενο και του είπαν:
- Αββά, αμαρτήσαμε!
- Μη βάζετε μετάνοια σε εμένα, τους λέει ο ηγούμενος, αλλά στο Θεό και στον αδελφό που κατηγορήσατε, για να σας συγχωρέσει.

Πράγματι, έτσι έκαναν. Τότε ο αββάς λέει στον αδελφό:
- Ας προσευχηθούμε, αδελφέ στο Θεό να τους συγχωρέσει.
Και προσευχήθηκαν γι’ αυτούς…
 http://agathan.wordpress.com

Μαστίχα, το δώρο της Χίου για την υγεία μας

 
Οι πρώτες αναφορές γύρω από το μαστιχόδενδρο και τη μαστίχα Χίου εντοπίζονται στην αρχαιότητα και ουσιαστικά προέρχονται από τον Ηρόδοτο (484-420 π.Χ.), ο οποίος αναφέρει χαρακτηριστικά ότι στην αρχαία Ελλάδα μασούσαν το αποξηραμένο ρητινώδες υγρό που ρέει από το φλοιό του μαστιχόδενδρου.

Σε ιατρικά κείμενα της ύστερης αρχαιότητας συναντάται πληθώρα ιατρικών συνταγών, με κύριο συστατικό τη μαστίχα, την οποία θεωρούσαν ευεργετική για την ανθρώπινη υγεία και της απέδιδαν πολλές ιδιότητες. Συνήθως τη χρησιμοποιούσαν σε συνδυασμό με άλλα φυσικά υλικά για τη θεραπεία πλήθους ασθενειών.Πράγματι, λόγω της ισχυρής αντιφλεγμωνόδους δράσης του ελεανολικού και ολεανολικού οξέος (3-οξοτριτερπένιο), η μαστίχα δρα επουλωτικά λύοντας τις φλεγμονές συγκεκριμένων οργάνων ξεκινώντας από περιοδοντίτιδες, οισοφαγίτιδες, γαστρίτιδες, δωδεκαδακτυλικό έλκος μέχρι τις κολίτιδες και τις αιμορροΐδες. Επίσης αποτρέπει τη στασιμότητα στις περιοχές αυτές εμποδίζοντας την εμφάνιση συμπτωμάτων όπως δυσπεψία ή τυμπανισμό. Επιπρόσθετα, η πέψη διευκολύνεται από την αντανακλαστική έκκριση σιέλου και γαστρικού υγρού κατά το μάσημα της μαστίχας.


Είναι γεγονός πως η μαστίχα χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα για την αποσκλήρυνση όγκων στον πρωκτό, στο στήθος, στο ήπαρ, στις παρωτίδες, στη σπλήνα, στο στομάχι, στο έντερο και στον οισοφάγο, ακόμα και για διάρροιες των παιδιών. Επιπρόσθετα, θεωρείται αναλγητικό, αντιβηχικό, ορεξιογόνο, αφροδισιακό, στυπτικό, ερυθροποιητικό, διουρητικό, αποχρεμπτικό και αιμοστατικό. Η μαστίχα μνημονεύεται ως το παραδοσιακό αντίδοτο έναντι αποστημάτων, ακμής, καρκίνου, έλκους και καρκινωμάτων, κακοήθους φλύκταινας, καρδιοδυνίας, κονδυλώματος, ατονίας, ουλίτιδας, δυσοσμίας του στόματος, λευκόρροιας, μαστίτιδας, φυμάτων και αθηροσκλήρωσης.


Πρόσφατες μελέτες ιατρών του πανεπιστημίου του Νόττιγχαμ αναφέρουν ότι ακόμα και σε ελάχιστες δόσεις (1 mg ημέρα για 2 εβδομάδες), η μαστίχα μπορεί να θεραπεύσει το πεπτικό έλκος για το οποίο ευθύνεται το βακτήριο Helicobacter Pylori, λόγω της αντιμικροβιακής της δράσης, ενώ σημαντική είναι και η επίδρασή της στη λειτουργία του ήπατος, καθώς ενεργοποιεί την αποτοξινωτική του δραστηριότητα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, απορροφάται η χοληστερόλη, της οποίας η συγκέντρωση στο αίμα μειώνεται, με συνέπεια την ελάττωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων. Ακόμα, αναφέρονται και διουρητικές ιδιότητες, ενώ σημαντική είναι και η αναστολή της σύνθεσης λευκοτριενίων από τη δράση της μαστίχας.


Άλλη σύγχρονη επιστημονική έρευνα που οδήγησε στην απομόνωση και ταυτοποίηση του ουρσολικού και ολεανολικού οξέος, αποκάλυψε και επιβεβαίωσε ότι πολλές από τις φαρμακευτικές δράσεις της μαστίχας, όπως η αντικαρκινική, ηπατοπροστατευτική, αντιφλεγμονώδης, αντιελκώδης, αντιμικροβιακή (έναντι πλήθους παθογόνων μικροοργανισμών όπως σταφυλόκοκκων και σαλμονέλας), αντι-υπερλιπιδαιμική και αντι-ιική της δράση, μπορούν να αποδοθούν κυρίως στο ουρσολικό οξύ, αλλά και στο ισομερές του, ολεανολικό οξύ.

Η δεύτερη πιο συνηθισμένη χρήση της μαστίχας συνδέεται με την υγεία της στοματικής κοιλότητας. Είναι κατάλληλη για την παρασκευή οδοντόκρεμας (Epitomae 2.26), προσφέρει καθαρή αναπνοή και εκλύει την περιττή υγρασία του στόματος (Αέτιος 3.141). Μάλιστα, έχει αποδειχθεί πως η προσθήκη φυσικής μαστίχας Χίου σε οδοντόκρεμες, διαλύματα πλύσης και αποσμητικά στόματος οδηγεί στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος των ιστών μεταξύ των δοντιών και των ούλων, δρώντας έτσι ενάντια στο σχηματισμό πλάκας και άλλων περιοδοντικών παθήσεων. Ο μηχανισμός δράσης περιλαμβάνει την αντίδραση των συστατικών της μαστίχας με τους πολυμορφικούς πυρήνες των κυττάρων στην περιοχή της στοματικής κοιλότητας, προκαλώντας τη συσσώρευση λευκών αιμοσφαιρίων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η μαστίχα χρησιμοποιούνταν και για καλλωπισμό. Λειτουργούσε σαν αντηλιακό έναντι των εγκαυμάτων από την έκθεση στον ήλιο (Ορειβάσιος, Ad Eustathium 6.53), ενώ αποτελούσε κύριο συστατικό στην παραγωγή σαπουνιού και κρέμας ομορφιάς (Αέτιος 8.14). Στη σύγχρονη κοσμετολογία, το μαστιχέλαιο, λόγω του ουρσολικού οξέος και του ισομερούς του, ολεανολικού οξέος, χρησιμοποιείται σε σκευάσματα που προορίζονται για την ενίσχυση της τριχοφυίας και την προστασία από ερεθισμούς του τριχωτού της κεφαλής. Επιπλέον, οι εταιρείες καλλυντικών και αρωμάτων χρησιμοποιούν το μαστιχέλαιο, σαν αιθέριο έλαιο που είναι, στην παρασκευή αρωμάτων και κρεμών προσώπου, καθώς το ουρσολικό οξύ, μεταξύ των άλλων, αποκαθιστά τις δομές κολλαγόνου και την ελαστικότητα του δέρματος, μειώνοντας έτσι το χρόνο γήρανσής του.

Ακόμα, η μαστίχα χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική ως πρόσθετη ύλη στην Παρασκευή μεγάλου αριθμού γλυκών, ζαχαρωτών και αρωματικών αρτοσκευασμάτων, ενώ στη μαγειρική προσδίδει διακριτικό άρωμα στο κρέας, το τυρί ή και ως μπαχαρικό. Στην ποτοποιία, χρησιμεύει στην παρασκευή λικέρ και ούζου, καθώς με την προσθήκη μαστίχας το ποτό αποκτά το άρωμά της και περιορίζεται η βλαπτική δράση της αλκοόλης. Τέλος, η μαστίχα αποτελεί ιδανικό συντηρητικό τροφίμων, καθώς εμποδίζει την ανάπτυξη βλαβερών μικροοργανισμών σε αυτά, όπως Salmonella enteritidis, Staphylococcus aureus, Pseudomonas fragi, Candida albicans κ.α..

Η βιολογική δράση της μαστίχας Χίου έχει εκτιμηθεί σε έρευνες in vitro σχετικές με την ικανότητα αναστολής της οξείδωσης της LDL (κακή χοληστερόλη), όπου και παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση σε σχέση με άλλες ρητίνες και κόμμεα, άρα και μεγαλύτερη προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Η ρητίνη της μαστίχας Χίου περιέχει αξιόλογες ποσότητες διαφόρων πολυφαινολών σε σχέση με άλλα φυσικά προϊόντα, που σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα συστατικά της (π.χ. τριτερπενοειδή) αποκτά ευεργετικές για την υγεία ιδιότητες. Μεταξύ των ιδιοτήτων αυτών, σημαντικό ρόλο παίζει η γενικότερη αντιοξειδωτική της δράση.


Αντιοξειδωτική δράση
Προστασία της LDL (κακή χοληστερόλη) από οξείδωση που οδηγεί στη μείωση αποτιθέμενης χοληστερόλης στους ιστούς και επακόλουθα στην ελάττωση του ρυθμού παραγωγής αθηρωματικής πλάκας, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπαθειών αλλά και ορισμένων μορφών καρκίνου.



Επιπλέον, οι πολυφαινόλες παρουσιάζουν κι άλλες προστατευτικές-φυσιολογικές δράσεις, ευεργετικές για την υγεία, οι κυριότερες από τις οποίες συνοψίζονται ως εξής:


Μειώνουν τα επίπεδα σακχάρου και χοληστερόλης στο αίμα
Προστασία επιθηλιακών κυττάρων του αναπνευστικού συστήματος
Αυξάνουν τα επίπεδα της HDL (καλή χοληστερόλη) και μειώνουν τα επίπεδα της LDL (κακή χοληστερόλη)
Αντικαρκινική δράση (στο παχύ έντερο, απόπτωση καρκινικών κυττάρων)
Αντιμικροβιακή και αντιβακτηριακή δράση
Αντιαλλεργικές ιδιότητες (παρεμπόδιση συσσώρευσης αιμοπεταλίων)


Συνοψίζοντας, θα λέγαμε πως η καθημερινή μάσηση μαστίχας Χίου, κυρίως στην ακατέργαστη μορφή της (κρύσταλλοι ή ‘δάκρυα’ μαστίχας) αλλά και με τη μορφή σκόνης, κουφέτων (τσίχλας) ή μαστιχέλαιου, πέραν της ωραίας φυσικής γεύσης και φρεσκάδας που αποδίδει, έχει σημαντικά αποτελέσματα στην προστασία και στη διατήρηση της υγείας μας, μέσω ποικίλων επιδράσεων στον οργανισμό μας. Τέλος, γίνεται αντιληπτό πως η μαστίχα Χίου αποτελεί προϊόν μοναδικό, τόσο για τις ιδιότητές της όσο και για την αποκλειστική προέλευσή της, καθώς το μαστιχόδενδρο ευδοκιμεί μόνο στο νησί της Χίου.

Πηγή: www.iatronet.gr

Μουσουλμάνος ξύπνησε χριστιανός μετά από κώμα!



mousoulmanos-xupnise-hristianos-meta-apo-koma
Έπαθε ανεύρυσμα και αφού συνήλθε ασπάστηκε το χριστιανισμό.

Ένας μουσουλμάνος, ο οποίος έπαθε ξαφνικά ανεύρυσμα στον εγκέφαλο και έμεινε σε κώμα, ασπάστηκε το χριστιανισμό μετά την ανάρρωσή του.

Ο Karim Shamsi-Basha έμεινε σε κωματώδη κατάσταση για περίπου ένα μήνα το 1992, μετά από ανεύρυσμα εγκεφάλου. Όταν όμως συνήλθε αποφάσισε να γίνει χριστιανός.

Ο νευροχειρούργος που τόν ανέλαβε τού είπε ότι ελάχιστοι άνθρωποι κατάφερναν να επιβιώσουν μετά από μια τέτοια κατάσταση και μάλιστα, τού πρότεινε να ψάξει να βρει γιατί επέζησε.

Ο γεννηθείς στη Συρία Shamsi-Basha έγραψε ένα βιβλίο για το «ταξίδι» του αυτό, με τίτλο «Paul and Me», σε μερικά κεφάλαια του οποίου αναφέρεται στον απόστολο Παύλο και τη μεταστροφή του στο χριστιανισμό, που έγινε στη Δαμασκό.

Ο συγγραφέας, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail, μεγάλωσε σε μια στενά δεμένη μουσουλμανική οικογένεια της Συρίας, η οποία ήταν ανεκτική προς όλες τις θρησκείες. Άλλωστε ένας από τους καλύτερούς του φίλους ήταν χριστιανός, όμως όπως ανέφερε ο ίδιος δεν είχε σκεφτεί ποτέ να αλλάξει θρησκεία προτού αρρωστήσει.

«Προσευχόμουν πέντε φορές την ημέρα. Πήγαινα στο τζαμί πριν από την ανατολή του ηλίου. Νήστευα το μήνα του Ραμαζανιού» είπε μιλώντας στην ιστοσελίδα Christian Post.

Όταν έγινε 18 ετών έφυγε από τη χώρα του για να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο του Τενεσί στις ΗΠΑ. Παντρεύτηκε, έγινε πατέρας ενός αγοριού και ζούσε στο Birmingham της Αλαμπάμα, όπου τόν «χτύπησε» το ανεύρυσμα.

Κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής του ο Shamsi-Basha άρχισε να διαβάζει τη Βίβλο και βαπτίσθηκε χριστιανός το 1996. Όμως, όπως είπε ο ίδιος, πίστεψε πραγματικά στον Ιησού αρκετά χρόνια μετά, αφού χώρισε από την πρώτη του γυναίκα, έχασε τον πατέρα του και έμεινε άστεγος.

Παρότι η ζωή του άλλαξε εντελώς, ισχυρίζεται ότι οι δεσμοί με τη μουσουλμανική οικογένειά του δεν έχουν αλλάξει.

Η αδερφή του ζει στη Δαμασκό, ενώ οι περισσότεροι συγγενείς του έχουν τη βάση του στη Χομς, τη συριακή πόλη που έχει χτυπηθεί πολύ κατά τη διάρκεια του εμφυλίου στη Συρία.

«Ποιος ξέρει ποιος ζει και ποιος έχει πεθάνει» είπε κλείνοντας.
ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr

ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΕΝΑ ΑΓΓΕΛΟΥΔΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ

της Στέλλας Μεϊμάρη

Υπάρχουν κάποια παιδάκια που αντί να παίζουν ξέγνοιαστα, αναγκάζονται να γνωρίσουν από πολύ μικρά το σκληρό πρόσωπο της ζωής, μπανοβγαίνοντας σε ψυχρά δωμάτια νοσοκομείων και χειρουργείων.

Ένα από αυτά τα παιδάκια είναι και η Παρασκευή-Ευφραιμία Θεοδώρου. Η πεντάχρονη μικρούλα δεν μπορεί ούτε να δει, ούτε να μιλήσει, ούτε να περπατήσει.  

Ο λόγος; Ανά πάσα στιγμή μπορεί να υποστεί αποκόλληση του αμφιβληστροειδούς.

To κοριτσάκι, σε ηλικία μόλις έξι μηνών, υποβλήθηκε στην πρώτη του εγχείρηση στο Γενικό Νοσοκομείο «Γεννηματάς», παρότι, όπως λέει χαρακτηριστικά στο «Αγιορείτικο Βήμα» ο πατέρας του, κ. Απόστολος Θεοδώρου, οι γιατροί είχαν δηλώσει εξαρχής ότι «πρέπει να σταματήσει να κάνει πειράματα στην Ελλάδα, καθώς δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα».

Και όντως, η εγχείρηση δεν έφερε κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Αντίθετα, η μικρούλα υπέστη καθολική αποκόλληση του αμφιβληστροειδούς και έπρεπε να μεταβεί επειγόντως στο εξωτερικό.

Η μόνη λύση, λοιπόν, ήταν να μεταφερθεί η Παρασκευούλα στην Αμερική, στο εξειδικευμένο Children’s Hospital of Los Angeles - Doheny Retina Institute, το οποίο διευθύνει ο Thomas Lee, MD, ειδικός στις σύνθετες διαταραχές του αμφιβληστροειδούς παιδιών. 

Και παρότι τα έξοδα για την οικογένεια ήταν υπέρογκα, την άνοιξη του 2009 η Παρασκευή κατάφερε να ταξιδέψει μέχρι το συγκεκριμένο νοσοκομείο του Λος Άντζελες και να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση και στα δυο της μάτια.

«Η χαρά μας ήταν ανέλπιστη. Η μικρή τους πρώτους μήνες έδειχνε σημάδια βελτίωσης, έβλεπε, αντιλαμβανόταν το φως, τον ήλιο. Ξαφνικά όμως υπέστη ξανά αποκόλληση», μας λέει ο κ. Θεοδώρου.
 
Κανείς γονιός, όμως, δεν θα εγκατέλειπε τόσο εύκολα την ελπίδα να ζήσει το παιδί του μια κανονική ζωή. Να δει, να μιλήσει, να περπατήσει, να μπορέσει να παίξει με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του. Έτσι, λοιπόν, η οικογένεια Θεοδώρου παλεύει να βρει και πάλι τα χρήματα από την αρχή για να μπορέσει να ταξιδέψει ξανά το μικρό αγγελούδι στην Αμερική.

Τα έξοδα, βέβαια, για την οικογένεια της μικρής Παρασκευούλας δεν σταματάνε εδώ. Το παιδί πάσχει από οστεοπόρωση σοβαρού βαθμού, που μπορεί να του προκαλέσει κατάγματα. Ευτυχώς, το κόστος αυτών των φαρμάκων τα καλύπτει η Πρόνοια. Ωστόσο, για την εγχείρηση εκτός Ελλάδας το υπουργείο Υγείας καλύπτει μόλις το 1/3 των εξόδων.

«Το ποσό είναι μεγάλο. Την προηγούμενη φορά για 33 μέρες που μείναμε στην Αμερική, πληρώσαμε 105.000 ευρώ. Και τώρα κανείς δεν ξέρει πάλι πόσο θα χρειαστεί να παραμείνουμε εκεί. Θέλουμε να θεραπευτεί οριστικά η Παρασκευούλα μας αυτή τη φορά και να βρούμε λύση και για την οστεοπόρωση. Μόλις βρεθούν τα χρήματα θα φύγουμε αμέσως για την Αμερική», τονίζει, γεμάτος αγωνία, ο πατέρας.

Για τους ελάχιστους δύσπιστους, σας παραθέτουμε παρακάτω όλα τα ιατρικά έγγραφα που διαβεβαιώνουν για την πάθηση του παιδιού και την ανάγκη μεταφοράς του στο εξωτερικό για να εγχειριστεί.

Ας βοηθήσουμε όλοι μαζί την μικρή Παρασκευούλα στη μεγάλη αυτή μάχη που δίνει από τη στιγμή που γεννήθηκε. Και ας μη σταθούν εμπόδιο τα χρήματα μπροστά στη ζωή και την υγεία μιας αθώας ψυχούλας. 

Με τις ευχές και την αγάπη μας να πάει το συντομότερο Αμερική και να γυρίσει πίσω γερή και δυνατή. 

Όποιος μπορεί να συνεισφέρει, ο λογαριασμός της οικογένειας είναι:  
Απόστολος Θεοδώρου
ΕΘΝΙΚΗ  ΤΡΑΠΕΖΑ
ΑΡ. λΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ: 733/625364-40 
ΙΒΑΝ: GR4301107330000073362536440
(τηλέφωνο πατέρα 6942216572)


agioritikovima.gr