Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Σιάσος και Τσελεγγίδης για το Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών


Συμφιλίωση διά τοῦ Χριστοῦ

Πρεσβ. Δημητρίου Στανιλοάε

http://www.pigizois.net/vivlia/erotapantiseis/Staniloae.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiUuE5hERpiIj9rSW-PurIJZlhO2P2OU9kUCqEXVp9qAcHnUosMPE_12D71K6u2KweswcTlkZWyCZuoXwtoNQrGnV3j_9MqiAf-qlMjGuQbYtOg9xul0UawzMMdhjp90i64b_I4lTXScY0/s1600/stavrosi.jpg
Μέ τόν θάνατό Του πάνω στόν Σταυρό ὁ Χριστός, ἔχει ἐπιφέρει τήν ἀποκατάσταση τῆς ἀνθρώπινης φύσεως. Ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ ἀντιπροσωπεύει ἕνα καινούργιο βῆμα στό ἔργο τῆς σωτηρίας μας. Χωρίς τόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ δέν θά εἶχε ἐπιτευχθεῖ σωτηρία. Μέ τόν θάνατό Του ὁ Χριστός δίνει τόν ἑαυτόν Του στόν Πατέρα  ὄχι ἁπλῶς μέ ὑποδειγματική ζωή ἀλλά καί μέ τήν ἀπάρνηση τῆς ἴδιας τῆς ζωῆς. 
Ὡς ἄνθρωπος δίνει στόν Πατέρα τό πᾶν κάι δέν κρατᾶ τίποτε γιά τόν ἑαυτόν Του. Στόν θάνατό Του ἡ ἐξ ἀγάπης κένωση φθάνει στό ἀποκορύφωμά της. Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας ἔχει ἀναπτύξει τήν ἰδέα τοῦ Ἀπ. Παύλου ὅτι ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά ἔλθει μπροστά στόν Πατέρα μόνον στήν κατάσταση ἄσπιλου θύματος, ἀλλά ὅτι ἐμεῖς δέν εἴμαστε σέ θέση νά φέρουμε στόν Πατέρα μιά τέτοια προσφορά.

Η προσφώνησις «πάτερ» των κληρικών- Η Ορθόδοξος απάντησις εις την αιρετικήν αμφισβήτησιν

Η προσφώνησις «πάτερ» των κληρικών- Η Ορθόδοξος απάντησις εις την αιρετικήν αμφισβήτησιν


Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Συζητώντας κάποιος με αιρετικούς διαφόρων αποχρώσεων θα διαπιστώσει ότι πολλές φορές με μια πρωτοφανή αλαζονεία, εγκαλούν τους ορθόδοξους χριστιανούς και κληρικούς για τη χρήση του όρου «Πάτερ» υποστηρίζοντας ότι αυτή η προσφώνηση είναι αντίθετη προς την Αγία Γραφή, επικαλούμενοι το Ματθ. 23, 9.
Κατά τρόπο ανελαστικό αδυνατούν (;) να καταλάβουν ότι η χρήση προσφωνήσεως δηλωτικών τιμής, χρησιμοποιούνται με σχετική έννοια και με απόλυτη. Αναφερόμενοι στον Τριαδικό Θεό, τον οποίον λατρεύουμε, τον αποκαλούμε Πατέρα με έννοια απόλυτη. Το Ματθ. 23, 9, που επικαλούνται οι αιρετικοί είναι η κατ’ εξοχήν απόδειξη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ίδια προσφώνηση δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με σχετική έννοια, γεγονός που το βλέπουμε στην ίδια την Αγία Γραφή.