...Στην Ορθόδοξη Εκκλησία μιλούμε για τον σταυρικό θάνατο του Χριστού συνδεδεμένο με την Ανάστασή Του. Γιατί Σταυρός χωρίς την Ανάσταση είναι μια σκληρή και αδήριτη πραγματικότητα, και Ανάσταση χωρίς τον Σταυρό είναι μια ψεύτικη και συναισθηματική κατάσταση. Όταν κάνουμε λόγο για την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους, δεν το εννοούμε αφηρημένα και στοχαστικά, αλλά για την απαλλαγή του ανθρώπου από την τυραννία και την φρικτή φυλακή του θανάτου, της αμαρτίας και του διαβόλου. Με τον Σταυρό και την Ανάστασή Του ο Χριστός νίκησε τον θάνατο, την αμαρτία και τον διάβολο, και έτσι μας έδωσε την δυνατότητα να υπερβούμε και εμείς τους τρεις αυτούς εχθρούς. Κυρίως πρέπει να σημειώσουμε ότι με την θυσία του Χριστού και την Ανάστασή Του μπορούμε να υπερβούμε την θνητότητα και την κτιστότητά μας. Από την ημέρα που γεννιόμαστε έχουμε μέσα στην βιολογική μας ύπαρξη τον θάνατο, που εκδηλώνεται με πολλές μορφές, όπως με την ασθένεια, την φθορά του σώματος, τις ανασφάλειες, την αύξηση της ηλικίας, τα πάθη της αυτοσυντηρήσεως, της φιλαργυρίας κλπ. Όλοι οι άνθρωποι περνούν στην ζωή τους την διαδικασία του θανάτου. Το παιδί στην ηλικία των 8-10 ετών καταλαβαίνει ότι ο θάνατος είναι μη αναστρέψιμο γεγονός. Ο έφηβος βλέπει την βασανιστικότητα του θανάτου. Ο μεσήλικας βλέπει τα χρόνια να περνούν χωρίς σκοπό και νόημα, και ο συνταξιούχος περνά μια τρομερή κρίση, πορευόμενος προς τον θάνατο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία με τον τονισμό της Ανάστασης, δίνει μια διέξοδο στο υπαρξιακό κενό του ανθρώπου.
Παρασκευή 18 Απριλίου 2014
Το νόημα του Σταυρού και της Ανάστασης του Χριστού υπό τουΣεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου
...Στην Ορθόδοξη Εκκλησία μιλούμε για τον σταυρικό θάνατο του Χριστού συνδεδεμένο με την Ανάστασή Του. Γιατί Σταυρός χωρίς την Ανάσταση είναι μια σκληρή και αδήριτη πραγματικότητα, και Ανάσταση χωρίς τον Σταυρό είναι μια ψεύτικη και συναισθηματική κατάσταση. Όταν κάνουμε λόγο για την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους, δεν το εννοούμε αφηρημένα και στοχαστικά, αλλά για την απαλλαγή του ανθρώπου από την τυραννία και την φρικτή φυλακή του θανάτου, της αμαρτίας και του διαβόλου. Με τον Σταυρό και την Ανάστασή Του ο Χριστός νίκησε τον θάνατο, την αμαρτία και τον διάβολο, και έτσι μας έδωσε την δυνατότητα να υπερβούμε και εμείς τους τρεις αυτούς εχθρούς. Κυρίως πρέπει να σημειώσουμε ότι με την θυσία του Χριστού και την Ανάστασή Του μπορούμε να υπερβούμε την θνητότητα και την κτιστότητά μας. Από την ημέρα που γεννιόμαστε έχουμε μέσα στην βιολογική μας ύπαρξη τον θάνατο, που εκδηλώνεται με πολλές μορφές, όπως με την ασθένεια, την φθορά του σώματος, τις ανασφάλειες, την αύξηση της ηλικίας, τα πάθη της αυτοσυντηρήσεως, της φιλαργυρίας κλπ. Όλοι οι άνθρωποι περνούν στην ζωή τους την διαδικασία του θανάτου. Το παιδί στην ηλικία των 8-10 ετών καταλαβαίνει ότι ο θάνατος είναι μη αναστρέψιμο γεγονός. Ο έφηβος βλέπει την βασανιστικότητα του θανάτου. Ο μεσήλικας βλέπει τα χρόνια να περνούν χωρίς σκοπό και νόημα, και ο συνταξιούχος περνά μια τρομερή κρίση, πορευόμενος προς τον θάνατο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία με τον τονισμό της Ανάστασης, δίνει μια διέξοδο στο υπαρξιακό κενό του ανθρώπου.
Λόγος εις την Μεγάλη Παρασκευή
ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΙΜΑΙΑΣ
Λόγος εις την Μεγάλη Παρασκευή
«Ην δε ωσεί ώρα έκτη και σκότος εγένετο εφ' όλην την γην
έως ώρας εννάτης»
(Λκ. 23, 44).
Ο ήλιος από τον τρόμο για το τι έκαναν οι δολοφόνοι, σκοτώνοντας στη γη τον Υιό του Θεού, έκρυψε τις ακτίνες του, για να μην δει κανείς το πιο φρικτό από όλα τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν ποτέ πάνω στη γη. Από φόβο και τρόμο εσιώπησαν τα καταραμένα χείλη αυτών που δολοφόνησαν τον Σωτήρα του κόσμου, που λίγο πριν Τον ενέπαιζαν, λέγοντας: «Άλλους έσωσεν, εαυτόν ου δύναται σώσαι· ει βασιλεύς Ισραήλ εστι, καταβάτω νυν από του σταυρού και πιστεύσομεν επ’ αυτώ» (Μθ. 27, 42).
Ήρθε
η στιγμή, που το πάθος του Κυρίου μας Ιησού Χριστού έφτασε στο
αποκορύφωμά του. Ξέρετε γιατί οι άλλοι που εκτελέστηκαν πάνω στο σταυρό
κρέμονταν σ' αυτόν ολόκληρες ήμερες μέχρι να πεθάνουν ενώ ο Κύριός μας
πέθανε πολύ πιο γρήγορα, σε έξι ώρες μόνο; Ξέρετε ότι ο πάρα πολύ
δυνατός πόνος, ο οποίος διαρκεί πολύ καιρό μπορεί και μόνο αυτός να
γίνει αιτία του θανάτου; Αυτό ακριβώς συνέβη με τον Κύριο Ιησού Χριστό.
Το μαρτύριο και τα βάσανά Του ήταν φρικτά επειδή Τον συνέθλιβε τόσο
αφάνταστα μεγάλο φορτίο των αμαρτιών όλου του κόσμου, για τις όποιες
εκούσια θυσιάστηκε και τις εξαγόρασε με το άχραντό Του Αίμα.
Γιατί ὁ Χριστός δέν ἄλλαξε τόν Ἰούδα;
«Τότε,
ἀφοῦ πῆγε στοὺς ἀρχιερεῖς ἕνας ἀπὸ τοὺς δώδεκα, ὁ Ἰούδας ὁ Ἰσκαριώτης,
εἶπε, τί θέλετε νὰ μοῦ δώσετε γιὰ νὰ σᾶς τὸν παραδώσω;»[...]
Καὶ ἀκριβῶς ὅταν ἡ πόρνη μετανοοῦσε, ὅταν καταφιλοῦσε τὰ πόδια τοῦ Κυρίου, τότε πρόδινε τὸ Δάσκαλο ὁ μαθητής. Γι' αὐτὸ εἶπε «τότε», γιὰ νὰ μὴν κατηγορήσεις γιὰ ἀδυναμία τὸ Δάσκαλο, ὅταν βλέπεις τὸν μαθητή του νὰ τὸν προδίνει. Γιατί τόσο μεγάλη ἦταν ἡ δύναμη τοῦ Δασκάλου, ὥστε νὰ πείθει νὰ Τὸν ἀκολουθοῦν ἀκόμη καὶ οἱ πόρνες.
Θὰ ἀναρωτιόταν ὅμως κανείς, Ἐκεῖνος ποὺ εἶχε τὴ δύναμη νὰ μεταστρέφει τὶς πόρνες καὶ νὰ τὶς κάνει νὰ Τὸν ἀκολουθοῦν, δὲν κατάφερε νὰ κερδίσει τὴν ἀγάπη τοῦ μαθητῆ του; Εἶχε τὴ δύναμη νὰ κερδίσει τὸ μαθητή, ἀλλὰ δὲν ἐπιθυμοῦσε νὰ τὸν μεταβάλει ἀναγκαστικὰ στὸ καλό, οὔτε μὲ τὴ βία νὰ τὸν προσελκύσει κοντά Του. «Τότε, ἀφοῦ πῆγε». Καὶ τὸ «ἀφοῦ πῆγε» αὐτὸ δὲν στερεῖται κάποιας σημασίας. Γιατί δὲν κάλεσαν οἱ ἀρχιερεῖς τὸν Ἰούδα, οὔτε ἀναγκάστηκε, οὔτε ὑποχρεώθηκε, ἀλλὰ ὁ ἴδιος μόνος του κι ἐλεύθερα γέννησε τὴν πονηρὴ αὐτὴ σκέψη κι ἔβγαλε αὐτὴ τὴν ἀπόφαση, χωρὶς νὰ ἔχει κανέναν σύμβουλο σ' αὐτὸ τὸ πονηρό του ἔργο. «Τότε, ἀφοῦ πῆγε ...; ἕνας ἀπὸ τοὺς δώδεκα».
Καὶ ἀκριβῶς ὅταν ἡ πόρνη μετανοοῦσε, ὅταν καταφιλοῦσε τὰ πόδια τοῦ Κυρίου, τότε πρόδινε τὸ Δάσκαλο ὁ μαθητής. Γι' αὐτὸ εἶπε «τότε», γιὰ νὰ μὴν κατηγορήσεις γιὰ ἀδυναμία τὸ Δάσκαλο, ὅταν βλέπεις τὸν μαθητή του νὰ τὸν προδίνει. Γιατί τόσο μεγάλη ἦταν ἡ δύναμη τοῦ Δασκάλου, ὥστε νὰ πείθει νὰ Τὸν ἀκολουθοῦν ἀκόμη καὶ οἱ πόρνες.
Θὰ ἀναρωτιόταν ὅμως κανείς, Ἐκεῖνος ποὺ εἶχε τὴ δύναμη νὰ μεταστρέφει τὶς πόρνες καὶ νὰ τὶς κάνει νὰ Τὸν ἀκολουθοῦν, δὲν κατάφερε νὰ κερδίσει τὴν ἀγάπη τοῦ μαθητῆ του; Εἶχε τὴ δύναμη νὰ κερδίσει τὸ μαθητή, ἀλλὰ δὲν ἐπιθυμοῦσε νὰ τὸν μεταβάλει ἀναγκαστικὰ στὸ καλό, οὔτε μὲ τὴ βία νὰ τὸν προσελκύσει κοντά Του. «Τότε, ἀφοῦ πῆγε». Καὶ τὸ «ἀφοῦ πῆγε» αὐτὸ δὲν στερεῖται κάποιας σημασίας. Γιατί δὲν κάλεσαν οἱ ἀρχιερεῖς τὸν Ἰούδα, οὔτε ἀναγκάστηκε, οὔτε ὑποχρεώθηκε, ἀλλὰ ὁ ἴδιος μόνος του κι ἐλεύθερα γέννησε τὴν πονηρὴ αὐτὴ σκέψη κι ἔβγαλε αὐτὴ τὴν ἀπόφαση, χωρὶς νὰ ἔχει κανέναν σύμβουλο σ' αὐτὸ τὸ πονηρό του ἔργο. «Τότε, ἀφοῦ πῆγε ...; ἕνας ἀπὸ τοὺς δώδεκα».
Τί σημαίνει τὸ «ἕνας ἀπὸ τοὺς δώδεκα»; Καὶ αὐτὸς ὁ λόγος «ἕνας ἀπὸ τοὺς δώδεκα» δείχνει πὼς ἡ κατηγορία τοῦ Ἰούδα εἶναι πολὺ μεγάλη. Γιατί ὁ Ἰησοῦς εἶχε καὶ ἄλλους μαθητές, ἑβδομήντα συνολικά. Ἀλλὰ ἐκεῖνοι βρίσκονταν σὲ δεύτερη θέση καὶ δὲν ἀπολάμβαναν τόση τιμή, οὔτε εἶχαν τόση οἰκειότητα μὲ τὸν Διδάσκαλο, οὔτε γνώριζαν τόσο τὰ μυστικὰ Του ὅσο οἱ δώδεκα. Αὐτοὶ προπάντων ἦταν οἱ ἐκλεκτοί, αὐτοὶ ἀποτελοῦσαν τὸν στενὸ κύκλο τοῦ Βασιλιᾶ, αὐτοὶ ἀποτελοῦσαν τὴν ὁμάδα ποὺ ἦταν κοντὰ στὸ Δάσκαλο, καὶ ἀπὸ αὐτὴν ξεπήδησε ὁ Ἰούδας.
Βρε που βρεθήκανε όλοι αυτοί οι Άθεοι τις Άγιες μέρες; A.Παπαδόπουλος ΔΗΜΑΡ: “Δεν έχω θρησκευτικά πιστεύω”
Είπα το αυτονόητο, σε περίοδο κρίσης, δε μπορεί να υπάρχει το κόστος μεταφοράς του Αγίου Φωτός, οι τιμές αρχηγού κράτους και όλες αυτές οι υπερβολές, επέμεινε την Πέμπτη ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της ΔΗΜΑΡ, Ανδρέας Παπαδόπουλος. Η δήλωση Παπαδόπουλου ήρθε ως απάντηση στο σημερινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Δημοκρατία», το οποίο μιλά για «ανίερο» χτύπημα κατά των παραδόσεων της Ορθοδοξίας εν μέσω της Μεγάλης Εβδομάδας και αναφέρεται ονομαστικά στον κ. Παπαδόπουλο και το μέλος του Ποταμιού, Νίκο Δήμου. Μιλώντας το πρωί στο BHMA FM και σχολιάζοντας τις σε βάρος του αναρτήσεις σε ιστοσελίδες αλλά και το δημοσίευμα της Δημοκρατίας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε πως:…
Μερκούρη κατά Κωστόπουλου για τα προσβλητικά σχόλιά του για τον Χριστό!
Η Ειρήνη Μερκούρη μέσω της προσωπικής της σελίδας στο facebook τα… έχωσε στον Πέτρο Κωστόπουλο με αφορμή τα σχόλιά του στο “Πρωινό Mou” για το Θεό.
Συγκεκριμένα η τραγουδίστρια έγραψε:
“Κ. Κωστόπουλε σήμερα καταφέρατε να απογοητεύσετε σχεδόν όλη την Ελλάδα. Γιατί; Το μεγαλύτερο ποσοστό της Ελλάδας είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Και κάνατε το τεράστιο λάθος να χλευάσετε τον Δημιουργό των Πάντων τον Υιό του Θεού, τον Ιησού Χριστό τον οποίο αποκαλέσατε τραμπούκο και ότι τους έσπασε στο ξύλο όλους. Και σας ρωτώ καταλάβατε τι κάνατε; Προφανώς επειδή δεν καταλάβατε τι κάνατε, σας θυμίζω λοιπόν εγώ ως αμαρτωλή…ΩΣΠΕΡ ΠΕΛΕΚΑΝ ΤΕΤΡΩΜΕΝΟΣ
Καμμία ἀγάπη εἰς τόν κόσμον αὐτόν δέν ἠμπορεῖ νά συγκριθεῖ μέ τήν ἀγάπη
τοῦ Χριστοῦ.
Ὁ Χριστός μᾶς ἀγαπᾶ περισσότερο ἀπό τόν πατέρα μας,
περισσότερο ἀπό τή μητέρα μας, περισσότερο ἀπό τόν ἀδελφό μας, περισσότερο ἀπό
τόν φίλο μας, περισσότερο ἀπό κάθε ἄνθρωπο. Ὁ Χριστός μᾶς ἀγαπᾶ καί τότε πού
ἡμεῖς δέν Τόν ἀγαποῦμεν. Ὁ Χριστός μᾶς ἀγαπᾶ καί τότε πού ἡμεῖς Τόν ἀρνούμεθα
καί τότε πού ἡμεῖς Τόν προδίδουμε. Αὐτός συνεχίζει νά μᾶς ἀγαπᾶ ἀκατάπαυστα καί
χωρίς ὅρια καί περισπασμούς.
Ο ALFA ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΜΕΓ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ.!!!! ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ, ΤΗΛΕΦΩΝΗΣΤΕ, ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΤΕ!!! VIDEO
Αγαπητοί αδελφοί, αυτή η αναίσχυντη κ αίσχους σειρά προσπαθεί ευθαρσώς κ χωρίς καμία επικάλυψη να περάσει το μηνημα. μέσα στην Μεγ. Εβδομάδα κ μάλιστα για όλη τη διάρκειά της κ ώρα 20.00 καθημερινά (δηλ. ώρα που η θεαματικότητα είναι αρκετά υψηλή κ βλέπουν κ παιδιά φυσικά...) ότι η Παναγία μας ήταν μια κοινή θνητή κ έφερε πάνω της όλα τα σαρκικά πάθη, εξ ου κ σκηνές "απειρου κάλλους" με τον "Ιωσήφ" ο Θεός να τους κάνει κ τους δύο!
Η Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή της Μέκκας
Κώστας Ζουράρις
Η ειρηνική αλλά
και εριστική συνύπαρξη απαιτούν αμοιβαιότητα. Ετσι, εάν το Σεβαστόν Υπουργείον
της μη Εθνικής μας Παιδείας (έκοψαν το «Εθνικής» και το Σύνταγμα, που το
προβλέπει), αν ιδρύσει τμήμα Μουσουλμανικής Θεολογίας στη Θεολογική
Θεσσαλονίκης, έτσι κι η Σαουδική Αραβία: το ίδιο στη Μέκκα. Ή, έστω, στη
Μεδίνα. Κι όχι στην Πόλη, λόγω Χάλκης, όπως βλακωδώς μας λέει το Σεβαστόν μας
τής Μη παιδείας, διότι, λέει, μας εκβιάζουν οι Τουρκαλάδες! (Η έκφρασή μου αυτή
είναι πολιτικώς μη ορθή, αλλά Ορθία).
Η Χάλκη είναι εσωτερικό τουρκοτουρκικό αγκάθι για τους
Νεο-Οθωμανούς, και απλώς αναδεικνύει το κτηνώδες της κεμαλικής αρβύλας. Η
Ψωροκώσταινα δεν έχει καμμία δουλειά ν' ανακατευθεί, εκεί. Αρα; Αρα, η
αμοιβαιότης μόνον μεταξύ Θεσσαλονίκης, που διαθέτει το παγκόσμιο κύρος για την
Ορθόδοξη θεολογία της, και της Μέκκας, που διαθέτει την ιερή Πέτρα και τα
πετροδολλάριά της. Τόσο ηρέμως ήμερα, ακόμη και για τον ενεστώτα γραμματέα του
Υπουργείου μας της Μη Εθνικής Παιδείας. Αμοιβαιότης Μέκκας-Θεσσαλονίκης.
ΙΤΑΛΙΑ: Προεξέχων καθολικός επίσκοπος κοινώνησε διάσημο τρανσέξουαλ στην κηδεία μαρξιστή ιερέα!
(Τά ἔργα τοῦ σκότους
πού κατά τό Ἱερό Εὐαγγέλιο ἔχουν ὡς πατέρα
τόν πατέρα τοῦ ψεύδους,
δηλαδή τόν διάβολο,
δέν γίνεται νά στηρίζονται σέ ὀρθά δόγματα.
Κι αὐτό γιατί ἡ ὀρθή πίστη μόνο γεννᾶ ἔργα φωτός,
ἐκπορευόμενα ἀπό τόν δικό τους πατέρα,
τό Φῶς τό Ἀληθινόν,
τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό καί Θεό!)
Ο επικεφαλής της Διάσκεψης των Ιταλών Επισκόπων εμφανίζεται σε βίντεο να δίνει Θεία Κοινωνία (όστια)σε έναν διάσημο «τρανσέξουαλ» και ομοφυλόφιλο πολιτικό ακτιβιστή που φέρει το όνομα ‘Vladimir Luxuria’, στην κηδεία ενός αμφιλεγόμενου Γενουάτη ιερέα.
Ο αποβιώσας ιερέας, Fr. Andrea Gallo
(Don Gallo), αντιτάχθηκε σθεναρά στην καθολική διδασκαλία για τη
σεξουαλικότητα. Στο βίντεο που δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα Corriere
della Sera, (δείτε το εδώ)ο Angelo Bagnasco,
ο Αρχιεπίσκοπος Καρδινάλιος της Γένοβας φαίνεται να δίνει θεία κοινωνία
στον Luxuria, και ένα άλλο τραβεστί στην κηδεία του Fr. Andrea Gallo.
Επιστολή 20 Ορθόδοξων Χριστιανικών Συλλόγων της Θεσσαλονίκης προς τους Ιεράρχες για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο
Επιστολή για
το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο απέστειλαν είκοσι συνεργαζόμενοι Ορθόδοξοι
Χριστιανικοί Σύλλογοι της Θεσσαλονίκης προς τους προς τον Αρχιεπίσκοπο
και τους Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος (85 τον αριθμό). Δυστυχώς,
όπως μας πληροφορεί η «Παρακαταθήκη» από τους 85 Μητροπολίτες, αποδέκτες της επιστολής, απάντησαν μόνον οι πέντε (5)!
Δείτε την Επιστολή:
Συντονιστική Ἐπιτροπή Ὀρθοδόξων
Χριστιανικῶν Σωματείων Θεσσαλονίκης
Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 28ῃ Ἰανουαρίου 2014
Σεβασμιώτατε,
Μέ υἱική ἀγάπη, τιμή καί σεβασμό ἀσπαζόμεθα τήν δεξιάν Σας καί ἐπιζητοῦμε τάς ὑμετέρας εὐχάς καί εὐλογίας.
Παρακολουθοῦμε τήν πολυεύθυνο
μέριμνά Σας γιά τήν διαποίμανση τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ καί μάλιστα κάτω ἀπό
συνθῆκες πολύ δύσκολες, ὅπως αὐτές τῆς οἰκονομικῆς και πνευματικῆς
κρίσεως πού διερχόμεθα.
Ταπεινῶς εὐχόμεθα ἡ Χάρις τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ νά Σᾶς φωτίζει καί ἐνισχύει στό ἔργο αὐτό, στό ἔργο τῆς Ἐκκλησίας μας.
Σεβασμιώτατε,
Νά μήν ἀμελοῦμε τήν ἐλεημοσύνη στούς πεθαμένους
Γέροντας Ἐφραίμ Κατουνακιώτης
Πολύ ὠφελοῦν στούς ἀποθαμένους
τά μνημόσυνα,
οἱ λειτουργίες,
οἱ ἐλεημοσύνες,
τά κεριά πού ἀνάβουμε
καί ὅ,τι ἄλλο καλό κάνουμε γι' αὐτούς.