Το κείμενο γράφτηκε ακριβώς πριν 35 χρόνια αλλά παρ’ όλα αυτά διατηρεί τη φρεσκάδα του!!!
Κατά τας συγκινητικωτάτας στιγμάς της
νεκρώσιμου ακολουθίας και του υστάτου αποχαιρετισμού του προσφάτως
εκλιπόντος προς Κύριον λίαν θεοφιλούς και δημοφιλούς λαϊκού ιεροκήρυκος
Αθηνών αειμνήστου Δημητρίου Παναγοπούλου, διάφοροι ομιληταί απηύθυναν
τον λόγον προς την συγκεντρωθείσαν λαοθάλασσαν των πιστών προβάλλοντες
την σημασίαν της προσωπικότητος και του έργου του μακαρίτου. Εξ όσων
όμως υπέπεσον εις την αντίληψίν μας ουδείς υπογράμμισε έν βασικόν, το
θεμελιωδέστερον ίσως, κατά την ταπεινήν μας γνώμην, χαρακτηριστικόν της
προσωπικότητός του.
Αν κατά το λεχθέν υπό του μακαριστού
Γέροντος π. Ιουστίνου Πόποβιτς «κριτήριον ορθοδόξου φρονήματος αποτελεί η
στάσις του χριστιανού έναντι του μοναχισμού», τότε αναμφιβόλως ο
Παναγόπουλος πρέπει να αναγνωρισθή ως ο γνησιώτερος φορεύς και
κυριώτερος από βήματος εκφραστής του ορθοδόξου φρονήματος κατά τα
τελευταία έτη. Δυνάμεθα ασφαλώς να είπωμεν, ότι εις το πρόσωπόν του ο
Ορθόδοξος Λαός της πρωτευούσης, της επαρχίας, αλλά τελευταίως και του
εξωτερικού, εύρε τον γνησιώτερον «διδάχον» του, τον θεόκλητον, τον
λαοπρόβλητον, τον πνευματέμφορον κήρυκα της Πατροπαραδότου θεοσεβείας.
Διατί; Διότι ήτο κυρίως και περισσότερον όλων των άλλων φιλομόναχος.
Το κηρυκτικόν χάρισμα του αειμνήστου, εκ
Θεού δοθέν, εις Θεόν όλως ανατεθέν και καλλιεργηθέν, ήτο σπάνιον, διά
να μη είπωμεν μοναδικόν. Ήτο Ευαγγελικός, Αποστολικός, κυρίως
Χριστοκεντρικός, σύγχρονος, παραστατικώτατος, με άνεσιν εις τον λόγον,
ευφυολόγος όταν εχρειάζετο. Υπέρ ταύτα πάντα όμως ήτο γνησίως
Αγιοπατερικός, κάτι που περιλαμβάνει και όλα τα άλλα.