Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Επιστημο-λογικός σχολιασμός για το «ανακοινωθέν» του Τμήματος Θεολογίας.




     του Παναγιώτη Νούνη


Έχουμε διαβάσει με μεγάλη μας έκπληξη την προχθεσινή ανακοίνωση [1] του Θεολογικού Τμήματος μας, της Θεολογικής Σχολής της Θεσσαλονίκης, και θα θέλαμε να σχολιάσουμε κάποια πράγματα, προς χάριν της αλήθειας, διότι πολλά και διάφορα αναφέρει η ανακοίνωση αυτή αλλά λίγες οι πραγματικές αλήθειες της κατά την γνώμη μας, ενώ κατ’ ουσίαν απουσιάζουν, πολλά άλλα, ουσιαστικά επιχειρήματα και ακλόνητα στοιχεία τα οποία ώφειλαν να ξεκαθαρίσουν οι συντάξαντες καθηγητές την ανακοίνωση αυτή!
Ένα  πρώτο  λογικό ερώτημα να εκφράσω, επειδή δεν είδα να την υπογράφει κανείς αυτην την ανακοίνωση είναι:
-Υπήρξε ενημέρωση προς άπαντες τους καθηγητές για την ανακοίνωση αυτή ή ενημερώθηκαν οι «ολίγοι» και αποφάσισαν ξανά οι «ολίγοι» και συνέταξαν το ανακοινωθέν για δημοσίευση;
Υποψιαζόμαστε, διότι ζήσαμε καλά εκ των έσω την όλη   ακαδημαϊκή κατάσταση (ακαταστασία), ότι αυτό θα έγινε με τον «παραδοσιακό-ολιγαρχικό» τρόπο των γνωστών «ολίγων»! [2]
Παρόλα αυτά για να δούμε πρώτα τι δεν μας λέει το ανακοινωθέν, διότι εκεί έγκειται η ουσία του πράγματος! Να δούμε τι απουσιάζει από την όλη φάση, ελπίζοντας να φιλοτιμηθούν οι καλοί δασκάλοι μας και να κάνουν ακόμα μία φιλότιμη προσπάθεια καλυτέρας και πιό επιστημονικής αναλύσεως και πληροφορήσεως μας διότι, κατ’ ουσίαν δεν μας ικανοποιούν τα φαινομενικά επιχειρήματά των και για το ζουμί και την ουσία του θέματος «άκρα του τάφου»  εκκωφαντική σιώπη(!) στο θεολογικό τμήμα «βασιλεύει», λαλεί «πουλί», παίρνει «άγουρ-(ιδικ) ό σπυρί» και η αλανιάρα «μάνα-κότα» το ζηλεύει!
Εστιάζουμε την κριτική μας κυρίως στην τρίτη παράγραφο, στην οποία μας αναφέρουν οι καλοί καθηγητές μας ότι: «(…) Η απόφαση στηρίχθηκε σε κριτήρια και ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, καθώς επίσης και στην επίγνωση του ρόλου των Θεολογικών Σχολών και Τμημάτων, τα οποία οφείλουν να υπηρετούν την Κοινωνία, το Πανεπιστήμιο και την Εκκλησία, με άξονα τις εξής βασικές αρχές…»:
Άραγε τι να θέλουνε και τι να προσπαθούνε, να μας αποδείξουν οι συγγραφείς της ανακοίνωσης αυτής;
Θεωρούμε ως άριστοι φοιτητές των πιο πάνω δασκάλων μας, ότι το όλο ανακοινωθέν εμπίπτει στην πλάνη της προϋπόθεσης του ζητούμενου ή « λήψεως του ζητούμενου» (petitio principi)!
Τι εννούμε;
Μα πολύ απλά και σαφέστατα όπως μας έλεγε ένας καθηγητής μας συχνά, προσπαθούνε να πουλήσουνε παγάκια στους «Εσκιμώους»!
Αν είναι ποτέ δυνατόν;
 Μάλιστα  πολύ καλά το διαβάζετε αγαπητοί μου! Έχει ανάγκη ο «Εσκιμώος» να αγοράσει παγάκια; Αυτή κι’ αν είναι η ουσία ολόκληρου του ανακοινωθέντος!
Τι μας αποκρύβουν άραγε στην πιο πάνω πρόταση, ρίχνοντας μας στάχτηστα μάτια με τις λεγόμενες τάχα μου «βασικές αρχές», και ποια είναι η πλάνη  του petitio principi;
Οι αγαπητοί  «ολίγοι» καθηγητές μας παρέλειψαν, σκόπιμα(;), να μας αναφέρουν τα εξής:

1)     Ποια να είναι αυτά τα περίφημα «κριτήρια και οι ακαδημαϊκές  προϋποθέσεις» της δημιουργίας ενός αλλόδοξου ετέρου γένους τμήματος Ισλαμικών σπουδών;
2)     Δεν κάνει να τα μάθουμε κ. καθηγητάδες και εμείς οι προσφάτως απόφοιτοι, πρώην φοιτητές σας; Με λίγα λόγια και απλά, μιλάτε τόσο διάστημα δεξιά και αριστερά (στους διαδρόμους εν κρυπτώ και παραβύστω…!) για αυτά τα «κριτήρια και προϋποθέσεις», αλλά ούτε με τηλεσκόπια  ούτε καν με μικροσκόπια δεν τα έχουμε δεί όλα αυτά!
3)      Λέτε ωστόσο ότι η απόφαση σας, στηρίχθηκε στα (φαντασιολογικά να υποθέσουμε;) «κριτήρια» και (εξω-γήινες μάλλον!) «προϋποθέσεις» τα οποία οφείλουν (αυτά όλα, και όχι εσείς φυσικά ως θεσμικά όργανα έτσι;) να υπηρετούν Κοινωνία, Πανεπιστήμιο και Εκκλησία! Τι δεν μας λέτε εδω; Δεν μας λέτε  και πάλιν, τους λόγους, τις αιτίες, τα κριτήρια και  τις προϋποθέσεις σας, οι οποίες, άστοχες  ενέργειες σας, αποδεικνύουν αποδεδειγμένα εμπράκτως εν λόγοις και έργοις ότι δεν υπηρετούν την Τοπική Εκκλησία της Θεσσαλονίκης μας (όπως όφειλε να πράττει το τμήμα μας, μια και η Θεολογική Σχολή μας είναι εντός εκκλησιολογικών ορίων της Μητροπόλεως Θες/νίκης!) αλλά, κρύβεστε πίσω από το Οικουμενικό Πατριαρχείο μας (κακώς και κάκιστα), λές και η Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης είναι υπο την εκκλησιολογική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου μας και όχι υπο την πνευματική εποπτεία και δικαιοδοσία του κυρίαρχου Παναγιωτάτου Μητροπολίτη μας Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου!
4)     Επίσης, αυτό εδώ που δεν μας λέτε  για πρώτη φορά, οι «γνωστοί-άγνωστοι» είναι το χιλιοειπωμένο τους παράδοξο επιχείρημα για το καϋμένο αιχμάλωτο (το χωνέψαμε για τα καλά ότι είναι αιχμάλωτο εδώ και 500 χρόνια!), υπο Κεμαλικού Ισλάμ (Μωαμεθανισμό), Οικουμενικό Πατριαρχείο μας! Μόνο που αυτή την φορά το αφήνουν να εννοηθεί κραυγαλέα και σαφέστατα, ακόμη και εάν δεν το υπονοούσαν στους «λαμπρούς» νόες τους, διότι ένα Πατριαρχείο και δεί το Οικουμενικό μας Φανάρι, αιχμάλωτο ιδίως στο Σουνιτικό Ισλάμ πως είναι δυνατόν να μπορεί να έχει αποφατικό λόγο και ρόλο στην  δημιουργία  Ισλαμικών σπουδών στην Συμβασιλεύουσα Θες/νίκη αλλά, και ανά την Οικουμένη; Θέλουμε να πούμε ότι λογικά αλλά και ασφαλέστατα «Φαναριο-λογικά» θα έχει καταφατικό-θετικό λόγο και ρόλο στην όλη θεματική κατάσταση! Είναι όμως, αρμοδιότητα του, να εμπλέκεται σε ξένες κρατικές, (για το Φανάρι) και πολιτειακές, ακαδημαϊκές και εκκλησιολογικές κυρίως υποθέσεις του κυρίαρχου Ελληνικού κράτους και ιεράς Μητροπόλεως της Θες/νίκης; Εκτός και εάν ο Ελλα-δικός μας «Καίσαρ» χρησιμοποιεί ως πολιτικό δόρυ το Οικουμενικό Φανάρι μας αλλά και τον άκριτο αλλό-δοξο ακαδημαϊσμό και  παρά-δοξο επιστημονισμό μερικών «πλειοψηφιστών», , για να μας περάσουν έτσι με αυτές τις υποκριτικές «Πολίτικες σαλάτες» με ψευδο-ευαισθησίες, τα όποια άνομα σχέδιά τους!
5)     Μπορεί να εκφράσει τέτοιον αποφατικό λόγο αλλά και ρόλο το άγιο Οικουμενικό Πατριαρχείο μας; Ή μήπως είναι ο ρόλος και λόγος του Φαναρίου μας,  να μας υποδείξει αλλά και να μας «επιβάλει» με άστοχη «φαναριώτικη διπλωματία» (όχι καθεαυτών των Φαναριωτών Πατέρων μας, αλλά του ευρυτέρου ακαδημαϊκού κύκλου!) σε μία αυτοκέφαλη Αρχιεπισκοπή αλλά και κυρίαρχη Μητρόπολη το τί, πώς, και πού, θα ιδρυθεί ένα τμήμα Ισλαμικών σπουδών; Αν και φυσικά εικάζω ότι οι καθηγητές μας σκόπιμα το χρησιμοποιούν ( το Πατριαρχείο) για να πατήσουν μερικοί την μπανανόφλουδα και να αρχίσουν να κατηγορούν την Μητέρα Πολίτικη Εκκλησία μας! Είναι τόσο κραυγαλέο αλλά και πασιφανές το άνομο σχέδιο των συμπραξάντων φίλων ακαδημαϊκών και πολιτικάντηδων πολιτικών εν Ελλάδι, οι οποίοι μέσα στην όλη περιρρέουσα ατμόσφαιρα της Οθωμανολάγνας  «ανέμου παραζάλης», πάνε να εμπλέξουνε στην όλη δυσώδη και κακοτεχνική σκευωρία  το άγιο Οικουμενικό Πατριαρχείο μας!
6)   Δεν θα ήταν εκκλησιολογικά αποδεκτό, παραδεκτό αλλά και λογικά θεμιτό να συνεχίσουν, οι εκ του Φαναρίου άγιοι αδελφοί και πατέρες εντατικά τους αγώνες τους, για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης μας, και να φροντίσουν αν είναι εφικτό στην εκεί πραγματικότητα τους να ιδρύσουν, άμα τη επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής, (μια και παρατηρούμε συνεχώς τον τελευταίο «Καιρό» να έχει καταντήσει της μόδας ο «Ιεροκορανισμός» σε όλα τα μήκη και πλάτη της Οικουμένης!) μία Ισλαμική σχολή εντός της Θεολογικής σχολής της Χάλκης πειραματικά (θεωρώ ότι θα είναι  άκρως εφικτό και εφαρμόσιμο εντός του χωροχρονικού πλαισίου του Οθωμανικού Κεμαλικού κράτους, για να αποδείξουν έτσι και οι άγιοι  Φαναριώτες μας όσα θέλουν και μπορούν να  αποδείξουν αλλά και να αναδείξουν εντός και εκτός Οικουμενικού θρόνου!) Και μία και το έφερε η κουβέντα μας, μια αναγκαία χρήσιμη πρόταση/ παράκληση (ίσως και ο μείζων λόγος της συγγραφής αυτού του άρθρου!) προς τους αγίους  πατέρες  μας Φαναριώτες! Αλήθεια πότε θα συμβάλλετε συμβουλευτικά, προτρεπτικά και επιτακτικά στον άγιο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ. Χρυσόστομο Β,΄ να ιδρύσει επι τέλους και η Εκκλησία της Κύπρου την δική της Θεολογική Σχολή μια και έχει εξαγγελθεί η ίδρυση της(!) χρόνια πρίν, υπο του πρώην Αρχιεπισκόπου και Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄το 1972; Τις δαπάνες, λέει το σημείωμα[3] που διαβάζω, αναλαμβάνει η Ιερά Μονή Κύκκου! Ούτε τις δαπάνες είδαμε τόσα χρόνια αλλά ούτε κάν την Θεολογική Σχολή! Ευχόμαστε να κάνετε κάτι γι’αυτό διότι το θεωρώ παρά-λογο μέχρι και ακατανόητο να υπάρχει στην Πάφο, από ιδιωτικό πανεπιστήμιο, (ακριβοπληρωμένο μάλιστα!) μεταπτυχιακό πρόγγραμμα σπουδών στην Θεολογική επιστήμη και να μην υπάρχει στην Κύπρο μας, δημόσιο έστω, προπτυχιακό τμήμα Θεολογικής Σχολής!
7)   Θα μας απαντήσει φυσικά κάποιος «έξυπνος», ότι η Κωνσταντινούπολη είναι πλέον Ισλαμικό κράτος και δεν έχει ανάγκη το Πατριαρχείο μας  να ιδρύσει τμήμα Ισλαμικών Σπουδών  για να αρέσει στους Σουννίτες/ Κεμαλικούς δυνάστες του, ναι μεν αλλά, έχουμε να αντι-ειπούμεν και εμείς, το ακριβώς αντίστροφο λογικό (;) επιχείρημα, ότι η Θεσσαλονίκη είναι πόλη ενός Ελληνορθόδοξου κράτους και ως εκ τούτου καλό και άριστο θα ήταν το Ισλάμ να διδάσκεται από τα Ισλαμικά κράτη και ειδικά από Ισλαμιστές ειδικούς και όχι από ανίδεους και «ανειδίκευτους-ειδικούς-δικούς μας!». Αυτό φυσικά το επιχείρημα για να είμαστε απόλυτα έντιμοι δεν το εκφράζουμε εμείς ως «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ» αλλά κάποιοι  Έλληνες Μωαμεθανοί, καλοί απολογητές θεολόγοι του Ισλάμ[4]!  Μόνο γεωπολιτικά και γεωστρατηγικά εαν το δεί κανείς,  ίσως, λέω ίσως (διότι δεν είμαι ειδικός επι αυτού του επιστητού!), ένα Ισλαμικό κράτος να έχει αρκετά συμφέροντα στο να ιδρυθεί τμήμα Ισλαμικών σπουδών σε μη Μουσουλμανική χώρα, δεν ξέρω ωστόσο και εάν αυτή η επιλογή και εκλογή που ακούει στο όνομα Θεσσαλονίκη ήταν καθόλου τυχαία και συμπτωματική! Προσωπικά θεωρώ, ο Αλλάχ να κατεβεί (sic), δεν πιστεύω στην τυχαιότητα και στις τυχαίες συμπτώσεις, δεν ξέρω εσείς(;!) Στο κάτω κάτω της Κορανικής «ιεράς» γραφής, όποιος Ισλαμιστής εν Ελλάδι νοιώθει να καταπιέζονται οι ελευθερίες του και τα  θρησκευτικά δικαιώματά του να επιστρέψει εις Ισλαμική γήν της «επαγγελειάς» για να αρθεί το βάρος της «καταπίεσης» του και να μην υποκρίνεται  κατά το δοκούν, το έγχρωμο ή άχρωμο «κομματόσκυλο»! Το «Ιερόν» Κοράνιο τα λέει αυτά εκ στόματος του Έλληνα Ισλαμιστού  κ. Αχμάντ! Ο Αχμάντ Ελντίν είναι ένας άριστος, λόγιος απολογητής του Ισλάμ και συμφωνάμε σε πολλά σημεία μαζί του! Μακάρι να υπήρχαν οι ανάλογοι άριστοι και στον Χριστιανικό χώρο! Διότι δυστυχώς, χρόνια τώρα και ο θεολογικός χώρος μας (πέραν του πολιτικού κ.α. κλάδων) «μπαζώθηκε» από μέτριους, άσχετους και χείριστους
Παρόλα αυτά και δια αυτά, πολλοί άσχετοι ακαδημαϊκοί «δικοί μας», ανειδίκευτοι «ειδικοί» εν Ελλάδι, περί του Ισλάμ ο λόγος, είναι υπέρμαχοι (ανοήτως και ακατανοήτως) στην δημιουργία ενός Τεμένους Οθωμανικού και ενός Τμήματος Ισλαμικών σπουδών(;!!!)
Γιατί άραγε  όλη αυτή η μανική ισλαμολαγνεία των μη ισλαμιστών καθηγητών;
 Παρόλα αυτά να αποκαλύψουμε και κάτι ακόμα το οποίο κυκλοφορεί και διαδυκτιακά που το έκφρασαν άλλοι κατουσίαν ειδικοί (πραγματικοί ειδικοί και όχι παίξε γέλασε…!). Το οποίο και θεωρούμε ότι είναι άριστες ερωτηματικές επιστημονικά σκέψεις, στην ποιο πάνω παράλογη απόφαση και κατά ισχυρή πιθανότητα, δόλια πλάνη της λήψεως  του ζητουμένου [5] :
1)     Ποιός ή καλύτερα ποιοι, θα διδάξουν το Ισλάμ στους φίλους μουσουλμάνους;
2)     Θα διδάξουν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί καθηγητές μας τους Μουσουλμάνους απολογητικό και κατηχητικό Ισλάμ ή έστω επιστημονικό και ακαδημαϊκό, ενώ α) δεν τολμούν αλλά και αντιτάσσονται μάλιστα (οι γνωστοί ΚΑΙΡΟσκόποι!) στην ιδέα του κατηχητικού Χριστιανικού μαθήματος στα σχολεία μας αλλά και της β) ομολογιακής ακαδημαϊκής προσέγγισης στα θεολογικά πράγματα;
3)     Για να διδάξεις επιστημονικά το Ισλάμ δεν θα πρέπει να έχεις επιστημονική και ειδική Ισλαμική κατάρτιση, από ανάλογες ακαδημαικές Ισλαμικές σχολές;

4)     Αλλά και να την έχεις αυτήν την κατάρτιση ως Χριστιανός, θα είσαι ένας επιστήμονας θρησκειολόγος επιστημολογικά, διότι το Ισλάμ,  διαφορετικώς ακαδημαϊκά  θα το διδάξει ένας Χριστιανός επιστήμονας, και διαφορετικά ένας  Μωαμεθανός Ισλαμιστής (της όποιας ισλαμικο/δογματολογικής ομολογίας) ακαδημαϊκός επιστήμονας, εκτός και εάν υπάρχουν  Χριστιανοί/ακαδημαϊκοί (κρυπτο-Ισλαμιστές, αυτό και αν θα ήταν είδηση!) και με την καινοφανή και όλως περίεργη υπερψήφιση πολλών καθηγητών μας, τους βγήκαν τα αληθινά και κρύφια συναισθήματά τους(;!) Απλά απορούμε λογικά, χωρίς να θέλουμε να θίξουμε τους αγαπητούς κατά τα άλλα καθηγητές μας! Μάλλον από υπερβάλλοντα ζήλο υπερψήφισαν ( κοτζάμ 23 ολάκεροι καθηγητές!) αυτήν την «Ισλαμική τραγωδία», είμαστε όμως απόλυτα πεπεισμένοι και εντελώς βέβαιοι αλλά και πλέον σίγουροι ότι, ανάμεσα στις εικοσιτρείς αυτές ψυχές, πολλοί θα ενήργησαν υπο την απειλή και φοβέρα των…, (διαφόρων «όπλων»!)  ανωτέρων τους καθηγητών, όπως επίσης και οι ανώτεροι καθηγητές θα ενέργησαν υπο την «κραταιά απειλή» αλλά και φοβέρα του «Καίσαρα», δηλαδή της Πολιτείας!
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται περι πολιτικών πιέσεων και όχι πραγματικών ακαδημαϊκών αναγκών, πράγμα που επι-βάλλει αλλά και μετα-βάλλει την Θεολογική ακαδημαϊκή κοινότητα μας σε παίγνιο πολιτικάντικων αλλά και πολιτειακών παιγνίων, εκτός και εάν υπάρχουν όντως αμοιβαίες και «ύποπτες συναλλαγές»(;!!!)
Κλείνω επαναλαμβάνωντας σκόπιμα την λογική απορία μας: «Ποιος Χριστιανός ακαδημαϊκός, μπορεί να διδάξει ακαδημαϊκό Ισλάμ; Μια και  οι Χριστιανοί καθηγητές μας, διδάσκοντας τα ετερογενή, ετερόδοξα και αλλόδοξα θρησκεύματα, τα διδάκουν φυσικά εξ απόψεως συγκριτικής με την Αγία Γραφή και τους αγίους Πατέρες, ποιος και ποιοι από τους 23 καθηγητές μας έχουν και φέρουν λιπαρή Ισλαμική ακαδημαϊκή παιδεία και μόρφωση σε Ισλαμικά πανεπιστήμια; Είμαστε άραγε, σε επιστημονική θέση να τους προσφέρουμε την ταυτότητα και το πτυχίο αυτό; Όπως επίσης γιατί να δημιουργηθεί η Ισλαμικη Σχολή σώνει και καλά εντός μίας πόλεως μας που δεν έχει Οθωμανική μειονότητα; Μήπως για να δημιουργήσουμε μιάν εκεί που την είχαμε έλλειψη (sic) ; Έτσι απλά για να λέμε ότι έχουμε… για το καλό της πόλης μας!
O καθηγητής μας κ. Τσελεγγίδης είχε δηλώσει εξάλλου: «Δεν υπάρχει σε καμία Θεολογική Σχολή στην Ευρώπη τέτοιο πρόγραμμα σπουδών, εισαγωγική κατεύθυνση μουσουλμανικών σπουδών, που να δίνει τέτοιο πτυχίο. Ούτε καν στο Ισραήλ όπου υπάρχει σημαντική μουσουλμανική κοινότητα».!
Γιατί άραγε οι συνάδελφοι του (ξέρετε για ποιους εννοώ!), δεν λαμβάνουν αυτόν αλλά και τους άλλους  πεπειραμένους ακαδημαϊκούς του αδελφού τμήματος της Ποιμαντικής Θεολογίας σοβαρά υπόψην;

Υστερόγραφο:
Προβληματιζόμαστε εντόνως αλλά και εμπόνως για το θέμα διότι φαίνεται να υπάρχει αρκετή και μπόλικη δυσωδία στην όλη περιρρέουσα θεματολογία μας, αναλογιστείτε ότι ακόμα δεν προσθέσαμε και την νομική και συνταγματική οπτική και άποψη του αποτρόπαιου  αυτού  πολιτειακού αλλά και ακαδημαϊκού εγχειρήματος, μόνο που για κακή τύχη ειδικά αυτών των 23 καθηγητών του Τμήματος Θεολογίας, έρχεται ως ισχυρός αρωγός, βοηθός αλλά και προστάτης των 6  καταψηφισάντων καθηγητών της "μειοψηφήσασας πλειοψηφίας", το αδελφικό τμήμα της Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας  με το να εκφράσει όλως δραματικά τα ενάντια και ακριβώς αντίθετα εξ όσων εκφράζουν οι 23 (θεολογικο/επιστημολογικά κατ’ ουσίαν μειοψηφία με την νέα «αδελφική» εξέλιξη, και εκκλησιολογικά κυρίως μειοψηφία διότι δεν φέρουν κάν την ευλογία της πλειοψηφίας του θρησκευόμενου κλήρου και λαού της Τοπικής Εκκλησίας της Θες/νίκης!), ούτως ώστε να υπάρχει φανερή ακαδημαϊκή διχο-γνωμία, παρα-φωνία και  ισχυρά επιστημονική αντι-λογία (η οποία οδηγεί σε παρα-λογία τους 23) με αντιπαράταξη νέων ισχυρών «ποιμαντικο-κοινωνικών» επιχειρημάτων, την οποία είδηση [6] και πληροφορίες φέρουν ότι οι καθηγητές του Ποιμαντικού έκφρασαν απόλυτη ομοφωνία και πάλι όμως, όλως παραδόξως ( οι 23 «ολίγοι»!) ξέχασαν να αναφέρουν στο σημερινό δημοσιεύμα τους! Αναφέρω ενδεικτικά το ζουμί των πληροφοριών από το αδελφό Ποιμαντικό Θεολογικό τμήμα, ενώ για τις λεπτομέριες ανατρέξατε κάτω στις «σημειώσεις» μου: «Από την εκτενή συζήτηση διαφάνηκε ότι δεν συντρέχουν οι επιστημονικές και επιστημολογικές προϋποθέσεις για την ίδρυση τέτοιας κατεύθυνσης εντός της Θεολογικής Σχολής ενώ τέθηκε επίσης θέμα σεβασμού της ανεξιθρησκείας των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών, καθώς οι σπουδές τους εντός μιας χριστιανικής Θεολογικής Σχολής αποτελεί προσβολή του δικαιώματος της θρησκευτικής τους ελευθερίας.»
Ειδικά το τελευταίο πώς και δεν το σκέφθηκαν οι «δικοί μας;
Αναμένουμε επιστημονική δημόσια συζήτηση και ημερίδα από το αδελφό τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας το οποίο με επιστημονικά επιχειρήματα να μας ανα-δείξει, από-δείξει αλλά και να υπο-δείξει προπάντως τις «επιστημονικές αστοχίες» των συναδέλφων τους στο παραδιπλανό τμήμα μας της Θεολογίας!
Άραγε να ενημερώθηκαν τουλάχιστον για το ανούσιο «ανακοινωθέν», έστω και οι εικοσιτρείς συνάδελφοι ακαδημαϊκοί που με την «τιμία» ψήφο τους δίχασαν και διαίρεσαν σύμπασαν τον θεολογικό κόσμο; Ή  μήπως μοιάσαμε της μυθο-ιστορίας «όσα παίρνει ο άνεμος»;
Εμένα αυτό με τρώει πιο πολύ!!!

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:



[3] Ημερολόγιον 2014, 50χρονα Π.Ε.Ε.Θ., σ. 249.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου