Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017

Είμαι «ομοφοβικός», «φασίστας» και «χριστιανοταλιμπάν»… (τώρα μπορώ να μιλήσω;)


του Νίκου Συρίγου

Μεγάλη βραδιά. Σπουδαία. Η Ελλάδα πήγε μπροστά. Πολλά βήματα. Έτη φωτός. Από το… σύμφωνο συμβίωσης είχαμε να νιώσουμε τέτοια χαρά. Νιώσαμε, ρε παιδί μου, Ευρωπαίοι… Ανοικτοί στις προκλήσεις των καιρών. Ανοικτοί γενικώς.

Καμαρώσαμε την… παλικάρι, με το μούσι της και τη φούστα της, που πανηγύρισε από τα θεωρεία της Βουλής και μας ήρθαν στο μυαλό για μια ακόμη φορά οι στιγμές που ο Κώστας φίλησε στο στόμα τον Μηνά, όταν ο Τσίπρας με τον Καμμένο και τις λοιπές… προοδευτικές δυνάμεις, είχαν αναγνωρίσει το δικαίωμα τους, να ζουν σαν ζευγάρι. Μεγάλες στιγμές.

Δικαίωση αγώνων ετών και ετών… Ξέρετε σε πόσα gay pride συμμετείχαν ο Μηνάς και ο Κώστας για να αναγνωριστεί το δίκαιο του αιτήματος του, να είναι ζευγάρι και να κάνουν οικογένεια; Αλλά δεν μας/τους έφτανε αυτό. Θέλανε και ο Μηνάς να μπορεί πριν καλά-καλά καταλάβει ότι υπάρχει, να έχει τη δυνατότητα να γίνει Σούλα… Στα 15 του. Γιατί όχι στα 14 ; Στα 12; Στα 8; Να κάνει η μάνα… Λάθος! Μην γινόμαστε οπισθοδρομικοί τώρα…

Ποια μάνα; Αυτή που γεννήθηκε και θα πεθάνει μάνα ή η άλλη που γεννήθηκε πατέρας αλλά στην πορεία αποφάσισε πως θέλει να γίνει μάνα; Τι σημαίνει δεν μπορεί να γίνει μάνα επειδή γεννήθηκε αρσενικός; Σιγά μην μας πει η φύση τι γίνεται και τι δεν γίνεται… Ποια φύση; Τώρα προέχει η πρόοδος! Να πάμε μπροστά. Έστω και με την όπισθεν… Ποια οικογένεια, τώρα, όπως την ξέρατε; Με τον μπαμπά, τη μαμά και τα παιδιά. Τι «παλιακά» είναι αυτά;

ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ: Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ ΜΑΣ!


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 19η  Οκτωβρίου  2017
ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ: Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ ΜΑΣ!
Προφανώς μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις κατά της Εκκλησίας μας, του ισχύοντος Συντάγματος της χώρας μας και του Ελληνικού λαού είναι η επιχειρούμενη από την κυβέρνηση μετάλλαξη του μαθήματος των Θρησκευτικών, από μάθημα με σαφώς Ορθόδοξο χαρακτήρα και προσανατολισμό, σε μάθημα θρησκειολογικό. Κι’ αυτό σε πείσμα της πλειοψηφίας των ελλήνων πολιτών, οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως Ορθόδοξοι χριστιανοί, πληρώνουν φόρους, προκειμένου η Πολιτεία να εκπληρώσει την εκπαιδευτική της αποστολή και ως εκ τούτου έχουν την απαίτηση να διδάσκονται τα παιδιά τους, κατά κύριο λόγο τις βασικές διδασκαλίες της Ορθοδόξου πίστεως και δευτερευόντως, να πληροφορούνται για τη διδασκαλία των άλλων θρησκειών, πάντοτε υπό το πρίσμα της αληθινής και σώζουσας Ορθοδόξου πίστεως.

Δυστυχώς η σημερινή συγκυβέρνηση αριστεράς και δεξιάς, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, περιφρονώντας τις θέσεις της διοικούσης Εκκλησίας και την ελληνορθόδοξη παράδοση αυτού του τόπου και καταπατώντας το Σύνταγμα, τον ισχύοντα εκπαιδευτικό νόμο, την ελληνική νομολογία και το ευρωπαϊκό δίκαιο, όπως θα δούμε παρά κάτω, εισήγαγε και επέβαλε για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής παιδείας, νέα προγράμματα σπουδών για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στα οποία καθιερώνεται ένα νέο θρησκειολογικό μοντέλο του μαθήματος των θρησκευτικών. Όπως πολύ εύστοχα παρατηρεί ο Καθηγητής της Χριστιανικής Παιδαγωγικής στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. κ. Ηρακλής Ρεράκης σε πρόσφατο δημοσίευμά του (13.10.2017 ιστολόγια Ακτίνες, Θρησκευτικά κ.α.), οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προχωρούν στη μετάλλαξη του μαθήματος με βάση, όχι παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά αναχρονιστικές ιδεοληψίες, που είναι αντίθετες με τον ελληνορθόδοξο πολιτισμό μας.

Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος: Το πρόσωπο και η «διόρθωση του φύλου»



Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος
Το πρόσωπο και η «διόρθωση του φύλου»
Τό νομοσχέδιο μέ τίτλο «Νομική Ἀναγνώριση τῆς Ταυτότητας τοῦ Φύλου» πού συζητήθηκε ἔντονα τόν τελευταῖο καιρό καί ψηφίσθηκε ἀπό τήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων, καί μετά τήν ὑπογραφή ἀπό τόν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας καί τήν δημοσίευσή του στήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως θά εἶναι νόμος τοῦ Κράτους, ἔχει πολλά σημεῖα τά ὁποῖα δέχονται κριτική ἀπό θεολογικῆς, ἀνθρωπολογικῆς καί ψυχολογικῆς πλευρᾶς.

Παρά τό ὅτι ἔχει γίνει κριτική ἀπό πολλούς στό νομοσχέδιο αὐτό, ἐν τούτοις δέν ἔχει ἐντοπισθῆ ἕνα ἐνδιαφέρον σημεῖο, γιά τό ὁποῖο θά ὑπογραμμισθοῦν ἐδῶ τά δέοντα μέ σύντομο τρόπο, ἐννοῶ τήν «φιλοσοφία» τοῦ νομοσχεδίου.

Σέ κάθε νομοσχέδιο πού εἰσάγεται πρός ψήφιση στήν Βουλή γιά νά γίνη νόμος τοῦ Κράτους, στά πρῶτα ἄρθρα δίνονται οἱ ἀπαραίτητοι ὁρισμοί, οἱ ὁποῖοι, ὅπως καί ὅλα τά ἄλλα ἄρθρα πού ἀκολουθοῦν, ἑρμηνεύονται ἀπό τήν «Αἰτιολογική Ἔκθεση» πού τό συνοδεύει.

Νομίζω, λίγοι διάβασαν προσεκτικά ὅλο τό νομοσχέδιο μέ τίς ὑπογραφές τῶν Ὑπουργῶν καί ἴσως ἐλάχιστοι διάβασαν τήν «Αἰτιολογική Ἔκθεση». Ἔτσι, πολλοί ὁμίλησαν χωρίς οὐσιαστική γνώση τοῦ νομοσχεδίου, ἴσως ἀρκέσθηκαν σέ ἀναλύσεις ἄλλων, γι’ αὐτό καί ἀστόχησαν στούς λόγους τους. Γιά παράδειγμα στό νομοσχέδιο δέν γινόταν λόγος γιά «ἀλλαγή φύλου», ἀλλά γιά «διόρθωση τοῦ καταχωρισμένου φύλου».

Ἐκεῖνο ὅμως πού μέ ἐνδιαφέρει στό κείμενό μου αὐτό εἶναι οἱ ὁρισμοί πού δίνονται στό νομοσχέδιο γιά τήν «ταυτότητα τοῦ φύλου» καί τήν «διόρθωση τοῦ καταχωρισμένου φύλου» καί τήν ὅλη «φιλοσοφία» του. Αὐτό εἶναι γιά μένα γεγονός ἰδιαίτερης σημασίας.