Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014

Ἡ εἰσήγηση-βόμβα τοῦ Χρήστου Κ. Οἰκονόμου τ. Κοσμήτορα καί Προέδρου τοῦ Τμήματος Ποιμαντικῆς καί Κοινωνικῆς Θεολογίας Α.Π.Θ.

στήν ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΗΜΕΡΙΔΑ τῆς 26ης Νοεμβρίου 2014
"ἐνάντια στήν Ἵδρυση Κατεύθυνσης Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν
στήν Θεολογική Σχολή τοῦ Α.Π.Θ."
ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


http://www.imth.gr/inst/imth/gallery/slidesflashphoto/islamikon/DSC_7283.JPG
ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 ΚΑΙ Η ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εισήγηση του καθηγητή Χρήστου Κ. Οικονόμου, στην Ημερίδα των φοιτητών του Α.Π.Θ. υπό την αιγίδα του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου, την 26η Νοεμβρίου 2014 για την ίδρυση Ισλαμικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας, της Θεολογικής Σχολής  ΑΠΘ. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
τ. Κοσμήτορας και Πρόεδρος
του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ.

Η παρούσα εισήγηση, διαιρείται σε δύο μέρη· α) Στο πρώτο θα αναφερθώ αξιολογικά σε γεγονότα και πρόσωπα που ενεπλάκησαν και συνέβαλαν στο ανοσιούργημα των Ισλαμικών Σπουδών του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. β) Στο δεύτερο μέρος θα απαντήσω στα επιστημονικά κριτήρια και στα πολιτικά επιχειρήματα που προτάθηκαν για την κατεύθυνση των Ισλαμικών Σπουδών.
Α΄ Αξιολόγηση προσώπων και πραγμάτων
Διακρίνω ότι υπάρχει η πρόθεση να χαρακτηριστεί η παρούσα Ημερίδα - Σύναξη των φοιτητών του Α.Π.Θ. υπό την αιγίδα του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου ότι κινείται στα πλαίσια ακροδεξιών καταστάσεων. Επίσης ότι κυριαρχείται από φανατικούς, συντηρητικούς και αναχρονιστικούς κύκλους και τον αντιρρησία Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμο. Γι’ αυτό θέλω να δηλώσω προκαταρκτικά ότι η παρούσα Ημερίδα των φοιτητών έχει καθαρά επιστημονικό, θεολογικό, εκκλησιαστικό και εθνικό χαρακτήρα.
Ως γνωστό, οι συνάδελφοί μου της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης με τίμησαν με την εκλογή μου στην θέση του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής και δύο φορές στη θέση του Προέδρου του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας. Όταν εμείς κάναμε σκληρό αγώνα για τη διατήρηση του Επιστημονικού και Πανεπιστημιακού χαρακτήρα των Θεολογικών Σχολών, οι πρωταγωνιστές των Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης ‘‘έπαιζαν το βιολί τους’’ σε διάφορες χορωδίες. Γι’ αυτό έχω το δικαίωμα και την υποχρέωση να εκφράσω την κριτική και τις διαφωνίες μου.
Παναγιώτατε, είστε για μένα ο πατέρας Άνθιμος, ο Διευθυντής και πνευματικός πατέρας στα φοιτητικά μου χρόνια στην Αποστολική Διακονία στην Αθήνα. Σας οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ, σε Σας και στην Εκκλησία της Ελλάδος για τη φροντίδα και την καθοδήγηση σας στα νεανικά μου χρόνια. Και συμβουλεύω και τα άλλα πνευματικά σας τέκνα, όπως τον νεαρό  Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο τον νεότερο, που τον πήρατε με κοντά παντελονάκια και τον αναδείξατε διάδοχό σας να κάνει το ίδιο. Δεν αναδεικνύεται κανείς μεγάλος και σπουδαίος όταν λακτίζει τον ευεργέτη του, αλλά όταν τον σέβεται, αναγνωρίζει και τιμά την ευεργεσία.
Στους άλλους τρεις Μητροπολίτες Διδυμοτείχου, Κομοτηνής και Ξάνθης συμβουλεύω να τηρούν τους Ιερούς Κανόνες, να αποφεύγουν τις εισπηδήσεις σε ξένες Μητροπολιτικές περιοχές και προ πάντων να μην γίνονται δεκανίκια για να τους χρησιμοποιούν άνθρωποι με αδεξιότητες και ανεπάρκειες. Όσον αφορά στον Άγιο Δημητριάδος, τον οποίο σέβομαι και εκτιμώ, θέλω να του υπενθυμίσω ότι η απολυτότητα των απόψεών του και ιδιαίτερα η φανατική ισλαμολογία του, θα κάνει τον αείμνηστο αδελφό του Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο να τρίζουν τα κόκαλά του. Αν ζούσε θα συμφωνούσε μαζί του ή με τον Άγιο Θεσσαλονίκης για τις Ισλαμικές Σπουδές; Λοιπόν σήμερα του στέλλει μήνυμα από τον ουρανό.
Κύριε Δήμαρχε Θεσσαλονίκης, πέτυχε όντως το πείραμα να πουλάει ένας άνθρωπος τρέλα και να γίνεται Δήμαρχος. Οι φανατικές σας απόψεις για τα Ισλαμικά δεν ευθυγραμμίζονται με το κοινό αίσθημα του λαού της Θεσσαλονίκης. Μπορεί να εκμεταλλευτήκατε τη σύγκρουσή σας με τον Άγιο Θεσσαλονίκης, αλλά η ιστορία κατακρίνει τους ανεπαρκείς και στιγματίζει την ανευθυνότητά τους, ενώ υμνεί τους μεγάλους και σπουδαίους.
Στον φίλτατό μου Πρόεδρο του Τμήματος Θεολογίας, θέλω να συστήσω διάκριση και δημοκρατική ευαισθησία. Αν τη διέθετε δεν θα καταντούσε τη Θεολογική Σχολή σε αυτήν την κατάσταση. Η αφέλεια να παρασύρεται κανείς από υποσχέσεις ανεύθυνων Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Παιδείας, με προσωπικά κίνητρα, μέχρι τη χρηματοδότηση από Μουσουλμανικές χώρες, όπως είναι το Εμιράτο του Ομάν, των Ισλαμικών του Σπουδών δεν αποτελεί απλώς αφέλεια, ανικανότητα και ανωριμότητα, αλλά ξεπούλημα της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης και πλήρη αλλοίωση των Θεολογικών της Σπουδών. Όφειλε να μη χρεωθεί με την ανωριμότητά που έδειξε το μεγάλο κόστος, διότι ως γνωστό στο Τμήμα του είκοσι τρεις (23) θετικές ψήφους πήρε η πρόταση του και δέκα πέντε (15) αρνητικές. Εξάλλου αυτές τις ψήφους πήρε και στις προεδρικές τους εκλογές, ενώ στο Τμήμα Ποιμαντικής πήρε τριάντα μία (31) αρνητικές και δύο (2) θετικές. Συνεπώς η πρότασή του εν τοις πράγμασι απερρίφθη από τη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης. Δεν είναι το θέμα προσωπικό του ούτε η Θεολογική Σχολή τσιφλίκι κανενός. Μπορούσε να γίνει συζήτηση στη Σχολή, να υπάρχει απόφαση και να προχωρήσει κανονικά. Επειδή όμως ήταν γνωστά τα αποτελέσματα έκανε ο Πρόεδρος την απαράδεκτη αντιδημοκρατική ενέργεια να το παραπέμψει στη Σύγκλητο. Τι φοβόταν ο Πρόεδρος του θεολογικού να φέρει στη Σχολή τη συζήτηση να αναληφθεί συλλογική ευθύνη; Φοβόταν το γεγονός ότι η άποψη του μειοψηφούσε και δεν θα μπορούσε να προχωρήσει. Είναι ποτέ δυνατό, ένα συγκλονιστικό γεγονός, όπως αυτό του ξεπουλήματος της Θεολογικής Σχολής και της αλλοίωσης των Θεολογικών Σπουδών στη Θεσσαλονίκη, να αποφασίζεται από άσχετα με τη Θεολογική Σχολή και τη Θεολογική Επιστήμη πρόσωπα;
Μπορεί να πει κανείς «μα αποφάσισε η Σύγκλητος». Εκεί επικράτησε αυτό που υποστήριξε ο προσφάτως παραιτηθείς Αναπληρωτής Πρύτανης: «φασιστική νοοτροπία». Εκτιμώ το νέο Πρύτανη κ. Περικλή Μίτκα και περίμενα ένα πιο ώριμο χειρισμό του πράγματος. Να ζητήσει να προηγηθεί σύγκλησης της Σχολής και να παρευρεθεί, να ακούσει επιχειρήματα και να δει αποτελέσματα. Αλλά και στη συζήτηση της Συγκλήτου η άνωθεν εντολή του Υπουργού Παιδείας κ Λοβέρδου ήταν «περάστε το να τελειώνουμε». Από τους πενήντα τέσσερις (54) Συγκλητικούς ήταν παρόντες είκοσι πέντε (25) ούτε οι μισοί. Και από αυτούς ψήφισαν δέκα εννέα (19) υπέρ με ερωτηματικό και έξι (6) κατά. Αυτό είναι το νέο ήθος κ. Πρύτανη που εξαγγείλατε;   
Ο Υπουργός Παιδείας είναι το θύμα του Γενικού Γραμματέα κ. Γ. Καλαντζή, ο οποίος ξεκίνησε το όλο θέμα από τον προηγούμενο Υπουργό κ. Αρβανιτόπουλο εκ Πειραιώς. Σέβεται, δήλωσε, ο κ. Λοβέρδος την αυτονομία του Α.Π.Θ.. Για ποιά αυτονομία μιλά, αφού παρόλο που συντόνιζε την όλη προσπάθεια το Υπουργείο Παιδείας με όργανό του τον Πρόεδρο του Τμήματος Θεολογίας, δεν κατόρθωσε σε κανένα όργανο να έχει πραγματική πλειοψηφία· ούτε στη Θεολογική Σχολή ούτε στη Σύγκλητο. Επί συνόλου ογδόντα ενός (81) Καθηγητών της Θεολογικής Σχολής, πήρε είκοσι πέντε (25) θετικές και πενήντα έξι (56) αρνητικές και απουσίες και επί συνόλου πενήντα τεσσάρων (54) μελών της Συγκλήτου πήρε δέκα εννέα (19) θετικές και τριάντα πέντε (35) αρνητικές και απουσίες. Όταν ένα πράγμα είναι αντίθετο με τη συνείδηση της πλειοψηφίας των Καθηγητών της Σχολής, είναι αντίθετο με τη γνώμη των φοιτητών που διοργανώνουν τη σημερινή Ημερίδα - αντίσταση, είναι αντίθετο με τη συνείδηση του λαού της Θεσσαλονίκης, είναι αντίθετο με τη γνώμη του οικείου Μητροπολίτη, η επιβολή του λέγεται όντως φασισμός.
Τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, σέβομαι, εκτιμώ και έχω φιλικές σχέσεις, μου βάφτισε έναν εγγονό μου. Όμως Παναγιώτατε έχετε η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος ευθύνη· οφείλατε να το θέσετε το θέμα, γιατί δεν ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Τμήματος Θεολογίας και της Συγκλήτου του Α.Π.Θ.. Είναι θέμα ποιμαντικό, κοινωνικό, παιδαγωγικό, εκκλησιαστικό, θεολογικό, πολιτικό και φυσικά εθνικό. Οφείλει η Εκκλησία να τοποθετηθεί, να γνωρίζουμε την άποψη της Ιεραρχίας. Αυτή την στιγμή φαίνεται να παραπαίει από δηλώσεις μεμονωμένων, Μητροπολιτών και η γνώμη της Διοικούσας Εκκλησίας δεν είναι γνωστή.
Β΄ Επιστημονική προσέγγιση του θέματος
Έρχομαι τώρα στο καθαρά επιστημονικό μέρος του θέματος και θέλω να απαντήσω στα ερωτήματα που τίθενται ως πρόφαση για την Ίδρυση των Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης.
1.       Υπάρχει και λειτουργεί Τμήμα ή Πρόγραμμα ή Κατεύθυνση Ισλαμικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας; Απ’ ότι γνωρίζω δεν υπάρχει. Υπάρχει μία καθηγήτρια που ασχολείται με τον Διάλογο με το Ισλάμ και η γνώμη του Ισλάμ για τη γυναίκα είναι εξευτελιστική. Θα προκηρύξουν πέντε (5) θέσεις για πρόσληψη προσωπικού. Μα στα Πανεπιστήμια λόγω της οικονομικής κρίσης εδώ και τρία χρόνια, δεν προσλαμβάνονται Καθηγητές, θα δοθεί προτεραιότητα στις Ισλαμικές Σπουδές; Πληροφορούμαι ότι ο κ. Γ. Καλατζής έχει σχετικό Διδακτορικό. Μήπως θα είναι υποψήφιος; Είναι ποτέ δυνατό ένα Τμήμα Ορθόδοξης Θεολογίας να πάρει τους Μουσουλμάνους της Θράκης και να τους πει ελάτε να σας διδάξω τη θρησκεία σας, την πίστη σας, μέσα από την Ορθόδοξη Θεολογία; Υπάρχει άνθρωπος με στοιχειώδη λογική στον κόσμο και επιστημονική συνείδηση που θα δεχτεί ένας ορθόδοξος χριστιανός να μάθει την πίστη του Ισλάμ στους Μουφτήδες; Αυτό θεωρείται «προοδευτικότητα», ή μεσαιωνική προπαγάνδα και σκοταδισμός; Μα αφού δεν υπάρχει Καθηγητής του Τμήματος με στοιχειώδη γνώση του Κορανίου  και γενικότερα της θρησκείας του Ισλάμ, πώς θα διδάξει και μάλιστα με επιστημονικές προϋποθέσεις Ισλαμικές Σπουδές; Αυτό δεν είναι γελοιότητα; Πώς θα γίνει πρόγραμμα Ισλαμικών Σπουδών από άσχετους Καθηγητές με το γνωστικό αντικείμενο που θα διδάξουν. Απλώς για να λένε ότι διδάσκουν Ισλαμικές Σπουδές;
2.       Ο ισχυρισμός ότι στην Ευρώπη και την Αμερική υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα είναι μια απάτη και παραποίηση των γεγονότων. Όπως προκύπτει από έρευνα των σελίδων τους, τα υφιστάμενα στην Ευρώπη και την Αμερική κέντρα ή Ινστιτούτα Ισλαμικών Σπουδών λειτουργούν αυτόνομα και ένα μόνο στην Αγγλία είναι ενταγμένο σε πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών με απόλυτα εξειδικευμένους Καθηγητές. Ούτε λοιπόν στη Γερμανία, ούτε στην Αγγλία, ούτε στην Ιταλία στο Ποντιφικό Ινστιτούτο τίθεται ζήτημα ένταξης ενός προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών σε Θεολογική Σχολή ούτε και πρόσμιξης χριστιανικών και ισλαμικών θεολογικών παραδόσεων γίνεται. Το ίδιο ισχύει και στις Η.Π.Α., όπου δεν υφίσταται ζήτημα μίξης μη ομοειδών γνωστικών περιοχών, όπως είναι η χριστιανική και η ισλαμική θεολογία, κάτι που επιχειρείται να γίνει στο Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και θα είναι unicum παγκοσμίως. Υπάρχει σύγκριση των διεθνών δεδομένων με το προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Θεολογίας του Α.Π.Θ., όπου εκτός μιας επίκουρης Καθηγήτριας, η οποία, κατά το πρόγραμμα, θα διδάξει οκτώ (!) μαθήματα, τα υπόλοιπα ειδικά μαθήματα του προγράμματος θα διδαχθούν από μη υπάρχοντες διδάσκοντες, ή ορθόδοξους θεολόγους;
3.       Ισχυρίστηκε ο Πρόεδρος του τμήματος θεολογίας για να πείσει τους συγκλητικούς ότι αν το κράτος δεν μπορεί να καλύψει οικονομικά τα έξοδα του προγράμματος εξασφάλισε Πετροδόλαρα από το Εμιράτο του Ομάν. Όταν η θεολογία γίνεται πολιτική και μέσο εκμετάλλευσης, παύει να είναι επιστήμη, έρευνα και πολιτισμός. Γίνεται μέσο πολιτικό με άλλα λόγια «χανουμάκι του Πασά». Τέτοια θεολογία θέλει ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας και ο νέος Πρύτανης του Α.Π.Θ.. Αυτό είναι το όραμα τους για την Παιδεία του Ελληνικού Λαού. Όταν  οι Θεολογικές Σχολές έχουν οικονομική εξάρτηση από Μουσουλμανικά κράτη και ειδικά από το Εμιράτο του Ομάν που είναι από τις χώρες της Ισλαμικής Διάσκεψης που μαζί με την Τουρκία στηρίζουν την εισβολή στην αιματοβαμμένη Κερύνια, Μόρφου και Αμμόχωστο και στηρίζουν το ψευδοκράτος της Βορείου Κύπρου, θα δεχθείτε κύριοι συνάδελφοι να πληρώνεστε για τις Ισλαμικές Σπουδές από Τούρκους; Θα έλεγα χαριτολογόντας· σε ποιόν Αλλάχ πιστεύετε επί τέλους; Με αυθαιρεσίες, ετσιθελισμό και δημοκρατικοφανή ψευδοεπιχειρήματα προσπαθείτε να πείσετε  αυτούς που έχουν Ισλαμική Εμπειρία; Ανοίγετε την κερκόπορτα στο Ισλάμ όταν σήμερα οι ευρωπαϊκές χώρες η μία μετά την άλλη προσπαθούν να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα. Η Αυστρία κλείνει τριακόσια (300) λαθραία Τζαμιά, η Αγγλία, η Ιταλία, η Γαλλία, ακόμα και οι Η.Π.Α. και η Αυστραλία προσπαθούν να περιορίσουν την αναρχία των Μουσουλμάνων και η Γερμανία σκέφτεται τρόπους αντιμετώπισης  της Μεταναστευτικής Μουσουλμανικής λαίλαπας. Εσείς οι «προοδευτικοί», οι επιστημονικοφανείς, οι αφελείς ανοίγετε τις πύλες του Α.Π.Θ. της Θεσσαλονίκης, του Διδυμοτείχου, της Αλεξανδρουπόλεως, της Ξάνθης, της Κομοτηνής, της Ελλάδας στο Ισλάμ; Μα τέτοια καθυστέρηση, τέτοια ανιστόρητη, ανεύθυνη και αντιεπιστημονική αντιμετώπιση;
Δεν αντιλαμβάνεστε με την αφέλειά σας ότι δίνετε χρυσή ευκαιρία για προπαγανδιστική  δράση της Τουρκίας μέσα στο Α.Π.Θ.; Οι Θεολογικές Σχολές, κατά τον τρόπο αυτό, μεταβάλλονται σε θρησκειολογικές Σχολές, συνεπώς συγχωνεύονται, καταργούνται και γίνονται Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής. Συγχαρητήρια στους σοφούς πρωτοπόρους και τους Αρχιερείς συμβούλους τους που κατόρθωσαν μέσα σε ένα χρόνο να διαλύσουν της Θεολογικές Σχολές.
4.       Ακούμε τόσα σχιζοφρενικά πράγματα, γιατί το ίδιο το εγχείρημα των   Ισλαμικών Σπουδών στο Α.Π.Θ. είναι σχιζοφρενικό. Διατείνεται ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας ότι οι Θεολογικές Σχολές είναι αυτόνομες Επιστημονικές Μονάδες. Και ασφαλώς είναι. Υποστηρίζει ότι κανείς δεν μπορεί από την Εκκλησία να έχει άποψη για τις Ισλαμικές Σπουδές γιατί είναι δικό του εσωτερικό θέμα. Θα έπειθε αν ο ίδιος δεν είχε δεκανίκια τέσσερις Μητροπολίτες της Βορείου Ελλάδας και σύμβουλο Μητροπολίτη τον Άγιο Δημητριάδος, που εξέφρασε φανατική στήριξη των Ισλαμικών Σπουδών στη Θεσσαλονίκη. Κάνω στον Άγιο Δημητριάδος μια πρόταση. Να στεγάσει τις Ισλαμικές Σπουδές στην Θεολογική Ακαδημία του Βόλου. Να διορίζει τους Καθηγητές των Μουφτήδων, να εισπράττει όποια χορηγία γίνεται από το κράτος και τα πετροδόλαρα του Εμιράτου του Ομάν να ρέουν στο Βόλο. Έτσι, αδέσμευτος από τον Άγιο Θεσσαλονίκης και εμάς τους αντιφρονούντες θα υλοποιήσει ένα όραμα που είναι κοινό με τον Πρόεδρο του Τμήματος Θεολογίας και κάποιους άλλους καθηγητές. Πόσα μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο! Την ίδια πρόταση κάνω και στους άλλους σεβαστούς Σεβασμιωτάτους. Να γίνει υπό την αιγίδα τους στη Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη ή Διδυμότειχο, αφού αποκλείεται η Κομοτηνή, λόγω του Τουρκικού Προξενείου. Αυτό που γίνεται σήμερα με τους συγκεκριμένους Μητροπολίτες λέγεται στην Γλώσσα του Κανονικού Δικαίου εισπήδηση στην Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, Παναγιώτατε. Άγιε Θεσσαλονίκης οφείλετε να αποκαταστήσετε την εκκλησιαστική τάξη σύμφωνα με τους Κανόνες της Εκκλησίας και τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος. Όταν κάποιοι Μητροπολίτες δημιουργούν ποιμαντικά, κοινωνικά, εκκλησιαστικά και εθνικά προβλήματα σε άλλη Μητρόπολη, υπάρχουν οι κανόνες της εισπήδησης που προβλέπουν τα δέοντα.
5.       Έρχομαι τώρα να απαντήσω στο ψευτοδίλημμα του ομολογιακού ή μη ομολογιακού χαρακτήρα των Θεολογικών Σχολών. Ασφαλώς οι Θεολογικές Σχόλες  δεν είναι Κατηχητικά Σχολεία της Εκκλησίας. Είναι χώρος έρευνας και κέντρα επιστημονικά. Υπάρχει όμως απροϋπόθετη Θεολογία; Δηλαδή κάποιος που είναι επιστήμονας θεολόγος ξεκινά την έρευνά του από το πουθενά, χωρίς υποδομή και προϋποθέσεις; Είναι σαφές ότι έχει κριτήριο την Ορθόδοξη Θεολογία και Παράδοση ή την Ρωμαιοκαθολική ή την Προτεσταντική ή την Μουσουλμανική. Ασφαλώς η Θεολογία είναι ανοιχτή προς όλους «όστις θέλει οπίσω μου ελθείν», όμως οι προϋποθέσεις μας έχουν θεολογική αφετηρία, Ορθόδοξη, Προτεσταντική ή Ρωμαιοκαθολική. Συνεπώς είναι ανύπαρκτο τέτοιο ψευτοδίλημμα για τις Θεολογικές μας Σχολές. 
Τώρα τι συμβαίνει με τις Ισλαμικές Σπουδές; Έχουν ή δεν έχουν Ομολογιακό χαρακτήρα; Προορίζονται ή όχι πρωτίστως και κυρίως για τους Μουφτήδες και Μουσουλμάνους και το περιεχόμενό τους δεν επιδέχεται διερεύνηση και διαφωνία; Υπάρχει πιο φανατική, απολυταρχική, φασιστική διδασκαλία από τον Ισλαμισμό; Πού οδηγεί ο Ισλαμισμός; Σε τρεις βασικές κατευθύνσεις: α) Παραγωγή Τζιχαντιστών, β) Δημιουργία φανατικών εχθρών της Ορθόδοξης Εκκλησίας και του Χριστιανισμού γενικότερα και γ) παράγει Μουσουλμάνους για την καταστροφή του Ελληνισμού και του πολιτισμού. Άλλο περιεχόμενο έχει το Κοράνιο του προέδρου της Θεολογικής; Συνεπώς δεν υπάρχει δίλημμα περί ομολογιακού ή μη χαρακτήρα των Θεολογικών Σχολών. Τώρα όμως που από Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. γινόμαστε Θεολογική Σχολή του Ισλάμ υπάρχει όντως θέμα ομολογιακού χαρακτήρα· φασιστικού και προπαγανδιστικού για την Τουρκία.
Το Ισλάμ είναι μία απολυταρχική πολιτική θρησκεία που δεν διαλέγεται, δεν ερευνά και δεν επιδέχεται επιστημονική έρευνα και διάλογο. Επομένως πώς είναι δυνατό να διδάσκεται από Ορθόδοξους Θεολόγους του Τμήματος Θεολογίας; Μήπως κάποιοι από αυτούς, χάρη διαλόγου, προσχώρησαν στον Ισλαμισμό για να γίνουν δεχτοί από τους μαθητές τους Μουφτήδες και Μουσουλμάνους; Πώς θα διδάξουν Ορθόδοξοι Θεολόγοι καθηγητές Μουσουλμανισμό γαλουχημένοι σε άλλο δόγμα, άλλο ήθος, άλλη κουλτούρα και πολιτισμό. Αυτό δεν έχει ούτε επιστημονική ούτε λογική βάση, απλά πρόκειται για έναν αχταρμά, επιστημονικής γελοιότητας.
Συνεπώς, επιστημολογικά οι Ισλαμικές Σπουδές δεν έχουν δυνατότητα σύγκρισης με τις Ορθόδοξες Θεολογικές Σπουδές της Θεολογίας. Όταν όμως οι Καθηγητές της Ορθόδοξης Θεολογίας γίνονται Καθηγητές της Θεολογίας του Ισλάμ αυτό σημαίνει προπαγάνδα και προσηλυτισμός.
6.       Μήπως ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας, ως Δογματολόγος, ταυτίζει την Τριαδολογία του Χριστιανισμού με τον Αλλάχ του Ισλαμισμού; Η Χριστολογία θα ταυτιστεί με το Μωάμεθ του Ισλάμ; Η Ορθόδοξη Πνευματολογία έχει καμία σχέση με το Ισλάμ; Οι Άγιοι της Εκκλησίας και οι Νεομάρτυρες θα απεικονίζονται με τους Μουσουλμάνους εκτελεστές τους! Μα τρελαθήκαμε σε αυτόν τον τόπο. Η Παναγία θα πάψει να είναι η Θεοτόκος και ο Χριστός ο σωτήρας του κόσμου. Η Αγία Γραφή θα αντικατασταθεί από το Κοράνιο ή θα διδάσκονται οι Έλληνες πολίτες Μουσουλμάνοι και μη, πώς πρέπει να ρέει το αίμα των άπιστων Χριστιανών;
7.       Θέλω, να απαντήσω και στο παραμύθι της δακρύβρεχτης συγκίνησης ορισμένων που ισχυρίζονται ότι κάνουν τις Ισλαμικές Σπουδές στις Θεολογικές μας Σχολές για να μην φεύγουν πέντε Μουφτήδες και πέντε Μουσουλμάνοι της Θράκης στο εξωτερικό, Τουρκία, Σαουδική Αραβία κ.λπ., για λόγους δηλαδή εξωτερικής πολιτικής και προπαγάνδας. Ασφαλώς όλοι οι Έλληνες πολίτες έχουν δικαιώματα σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης. Όμως υπάρχουν αντίστοιχες σπουδές σε διάφορα Πανεπιστήμια της χώρας Αραβικές Σπουδές, Παιδαγωγικές, Παρευξείνιες κλπ. Ιδρύστε κ Υπουργέ της Παιδείας δικές τους Σχολές. Γιατί κλείνετε τις μειονοτικές και παρενοχλείτε τις Θεολογικές Σχολές; Πρέπει να διαλύσουμε της Θεολογικές Σχολές για να στεγαστούν οι Ισλαμικές; Αν αύριο ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν προτείνει στον Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολαμαίο να ακολουθηθεί και στη σχολή της Χάλκης το ίδιο μοντέλο, να διορίζουν οι Τούρκοι τους Καθηγητές, να κάνουν τα Ισλαμικά Πανεπιστήμια το πρόγραμμα που πρέπει να ακολουθήσει η Θεολογική Σχολή της Χάλκης και να διδάσκουν οι Τούρκοι Μουφτήδες την Ορθόδοξη Θεολογία, της Χάλκης, αυτό δεν είναι εθνική προδοσία όλων αυτών που είχαν την φαεινή ιδέα των Ισλαμικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ.;    
8.       Ένα άλλο επιχείρημα του Προέδρου του Τμήματος Θεολογίας και των ομοφρονούντων είναι ότι υπάρχει το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων και δεν έχουν γνώμη οι εκτός. Ως Θεολόγος γνωρίζω ότι αρχή και τέλος της ακαδημαϊκής τάξης, της Δημοκρατίας και της Εκκλησίας είναι η συνείδηση του λαού με την ευρύτερη και στενότερη έννοια. Αυτή τη στιγμή η πλειοψηφία των Καθηγητών της Θεολογικής Θεσσαλονίκης και η πλειοψηφία της Συγκλήτου του Α.Π.Θ. τήρησαν ουδέτερη ή αρνητική στάση για τις Ισλαμικές Σπουδές. Αυτή τη στιγμή η συνείδηση της πλειοψηφίας του λαού της Θεσσαλονίκης και της Ελλάδος είναι εναντίον της ίδρυσης και λειτουργίας του Τμήματος ή Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών, του Τμήματος Θεολογίας και σύσσωμος ο Κυπριακός λαός και ο Ελληνισμός της Διασποράς. Θα το αγνοήσουμε φασιστικά!
Ο Ισλαμισμός είναι ταυτόσημος με τον φανατισμό, τον φασισμό και                  την έλλειψη πολιτισμού. Καλλιεργεί μίσος, έχθρα, καταστροφικές αρχές και εγκληματικές αξίες σε ηθικό, κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο. Σε ανθρωπιστικό, κοινωνικό, πολιτιστικό επίπεδο δίνει τη δυνατότητα σ’ όποιον δεν το ακολουθήσει στην καλύτερη περίπτωση να διαλέξει τον τρόπο που θέλει να πεθάνει!
Η σημερινή εισήγησή μου αποτελεί κατάθεση της επιστημονικής, θεολογικής, κοινωνικής και πολιτιστικής αντίθεσής μου με την Ίδρυση των Ισλαμικών Σπουδών. Εύχομαι οι προσδοκίες του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ οι Ισλαμικές σπουδές να αποκτήσουν τον χαρακτήρα της αγάπης, της δικαιοσύνης, της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών και να είναι μια νέα αποκάλυψη. Μια τέτοια προσδοκία είναι δυστυχώς άστοχη, μάταιη και αδύνατη. Συνεπώς έχουν ακεραία την ευθύνη όσοι πρωτοστάτησαν στο ξεπούλημα της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης και στην πλήρη αλλοίωση των Ορθοδόξων Θεολογικών Σπουδών.
Κατάγομαι από τον Άγιο Επίκτητο της Κερύνιας της Κύπρου. Έζησα την εισβολή των Τούρκων και την κατοχή του 40% της Κυπριακής Δημοκρατίας από τις ορδές του Αττίλα. Έζησα τον πόλεμο, την προσφυγιά, τους αγνοούμενους, τους εγκλωβισμένους, τους αιχμαλώτους που μεταφέρθηκαν στην Μερσίνα. Έχω άμεση εμπειρία τι θα πει Ισλάμ. Είδα την πολιτιστική κληρονομιά της Βόρειας Κύπρου να λεηλατείται, να ληστεύεται από τους αρχαιοκάπηλους Ισλαμιστές. Είδα βιασμούς, εν ψυχρώ εκτελέσεις. Αυτή είναι η δικαιοσύνη, η ειρήνη και γενικότερα η κοινωνική προσφορά του Ισλάμ.
Στο χωριό μου, η Εκκλησία του Αγίου Επικτήτου, όπου από δύο χρονών στο αναλόγιο με τον ψάλτη πατέρα μου πρώτα είπα «Κύριε ελέησον» και μετά μίλησα, μετατράπηκε σε τζαμί και κτίστηκε ένας τεράστιος μιναρές. Μετά από σαράντα χρόνια κατοχή, αποφασίσαμε με ένα φίλο μου να πάμε το Πάσχα να ψάλλουμε την ακολουθία της Αναστάσεως. Ξέρετε ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα αν μας συλλάμβαναν; Ο αποκεφαλισμός, όπως έκαναν οι Τζιχαντιστές στον Γάλλο δημοσιογράφο. Μήπως οι Ισλαμιστές που ονειρεύεται ο Πρόεδρος του Θεολογικού να μορφώσει με τις Ισλαμικές Σπουδές στο Τμήμα Θεολογίας, θα αποκεφαλίζουν με νέο τρόπο που θα διδάξει η Θεολογία του νέου Ισλαμισμού;
Τέλος, προτείνω στους φοιτητές οργανωτές της παρούσας Ημερίδας, όταν ποτέ λειτουργήσουν οι Ισλαμικές Σπουδές να κάνουν δώρο στους συμφοιτητές τους Μουσουλμάνους τις εικόνες των Νεομαρτύρων και της Μικρασιατικής Καταστροφής. Εσείς Παναγιώτατε να κάνετε δώρο την εικόνα του Μαρτυρίου του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄ και εγώ θα τους προσφέρω ένα DVD με την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο, που θα δείχνει τους προσφυγικούς καταυλισμούς, τους αγνοούμενους, τους εγκλωβισμένους και την καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού μου.
Λαμβάνω μέρος στην αποψινή Ημερίδα - Συγκέντρωση των φοιτητών του Α.Π.Θ. και χαίρομαι για την προσέλευση τόσων φοιτητών και τόσων ενδιαφερομένων. Βρίσκομαι εδώ ως τέως Κοσμήτορας και Πρόεδρος του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας για καθαρά λόγους  ευθύνης, επιστημονικούς, θεολογικούς, εκκλησιαστικούς, κοινωνικούς και εθνικούς. Καταθέτω τις προσωπικές μου απόψεις δυναμικά μήπως οι υπεύθυνοι ακούσουν τον προφητικό λόγο και ξυπνήσουν από το λήθαργο της επιπολαιότητας, της ανευθυνότητας, του ξεπουλήματος της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης και της αλλοίωσης των Θεολογικών της Σπουδών.