Σάββατο 7 Απριλίου 2018

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ 8/4/2018

Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη


Πάσχα σημαίνει Διάβαση - Πέρασμα
Ο Χριστός Ανέστη αδελφοί μου.
Ο Μεσσίας αναστήθηκε, αν και ήταν νεκρός μέσα στον τάφο για τρείς ημέρες. Ο Εβραϊκός λαός έχοντας ως οδηγό του τον Μωυσή διάβηκε την Ερυθρά θάλασσα και την πέρασε χωρίς να βραχεί γλιτώνοντας από τον σκληρό δυνάστη της Αιγύπτου τον Φαραώ. Έτσι κι εμείς σήμερα μετά την απομάκρυνσή μας από τον Παράδεισο, είχαμε εισέλθει στη χώρα της σκιάς και του θανάτου. Εκεί όπου ο διάβολος ως νοητός δυνάστης και Φαραώ βασάνιζε και σκλάβωνε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη.
Ήλθε όμως ο Μεσσίας, ήλθε ο Χριστός, ο Εκλεκτός του Θεού, που ως άλλος Μωυσής άρπαξε τον λαό του Θεού από την χώρα του θανάτου και τον πέρασε στη χώρα της Ζωής. Από τη χώρα του σκότους στη χώρα του Φωτός.
Σήμερα τα βάσανα των παιδιών του Θεού τέλειωσαν. Σήμερα ως νέος λαός Ισραήλ διαβήκαμε από την θλίψη στο χώρο της Χαράς, της Ευτυχίας και του Φωτός. Σήμερα περάσαμε από την φθορά στην αφθαρσία. Τέλος ο πόνος, τέλος η θλίψη, τέλος η σκλαβιά, τα βάσανα και τα μαρτύρια. Σήμερα ο Χριστός άνοιξε για όλους μας ξανά την πόρτα του Παραδείσου.
Ο Μεσσίας, ο Χριστός, νίκησε τον θάνατο και καταπάτησε τον δυνάστη διάβολο. Σήμερα οι χριστιανοί ζούμε το δικό μας Πάσχα. Το πέρασμα και την διάβαση της ψυχής μας από την θλίψη στη χαρά, από την πτώση στην ανάσταση. Σήμερα γιορτάζουμε την δική μας πνευματική ανάσταση, την επιστροφή μας στον Παράδεισο. Όπως ο άσωτος υιός, έτσι κι εμείς σήμερα επιστρέφουμε στην αγκαλιά του Θεού Πατέρα μας. Νεκρός ήμουν και αναστήθηκα. Σήμερα δεν γιορτάζω το εβραϊκό Πάσχα, που ήταν το πέρασμα και η διάβαση της Ερυθράς θαλάσσης, αλλά γιορτάζω για το δικό μου πέρασμα, την δική μου διάβαση.
Πριν γνωρίσω τον Χριστό, ζούσα στην αμαρτία, στο σκοτάδι, ήμουν σκλάβος του νοητού Φαραώ και δυνάστη διαβόλου. Σήμερα όμως ζω στον χώρο της αγιότητος, στο χώρο του Φωτός και της ελευθερίας. Σήμερα από την εμπάθεια πέρασα στην απάθεια. Νέκρωσα την αμαρτία, τα πάθη μου και το κοσμικό μου φρόνημα. Σήμερα συναναστήθηκα μαζί με τον Χριστό μου και ζω μια νέα ζωή, την αιώνια ζωή, που μου τη χάρισε με τον θάνατο και την Ανάστασή Του ο Ιησούς Χριστός μας.
Αδελφοί μου,
Ας δοξάσουμε και ας ευχαριστήσουμε τον Ιησού Χριστό που έγινε ένας νέος Μωυσής για την ανθρωπότητα και με την δική Του Ανάσταση νίκησε τον θάνατο και την σκλαβιά του Άδη, σώζοντας και ελευθερώνοντας όσους Τον ακολουθούν από τον χώρο της σκιάς και του θανάτου.
Σήμερα ας γιορτάσουμε εν ύμνοις και ψαλμοίς και ωδές πνευματικές και το δικό μας Πάσχα, την δική μας ανάσταση και διάβαση. Διότι ο Χριστός ο οποίος πρώτος Ανέστη εκ των νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας, χαρίζει σε όλους εμάς τους πνευματικά και σωματικά νεκρούς την αιώνια ζωή και το μέγα έλεος. Αμήν. Ο Χριστός Ανέστη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου