Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Αγιοκατάταξη Ιωσήφ του Ησυχαστού, Εφραίμ Κατουνακιώτη και Δανιήλ Κατουνακιώτη

ecumenical patriarchate
Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr

Στην αγιοκατατάξη του Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού προχώρησε σήμερα, Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020 η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr η Ιερά Σύνοδος προέβει και στην αγιοκατάταξη των Γερόντων Εφραίμ και Δανιήλ Κατουνακιώτη.
Να αναφερθεί ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στο Άγιον Όρος το φθινόπωρο του 2019, είχε προαναγγείλει τις αγιοκατατάξεις των τριών Αγιορειτών.

Όταν οι Χριστιανοί κάνανε ικετευτικά γονατίσματα στον Θεό και λιτανείες και δεν κλείναν τις Εκκλησιές τους [Σέρρες 1642]


serres 1642 01

Οργή Θεού οι επιδημίες στα 1642 στην περιοχή. Ναι, οργή Θεού. Οι θάνατοι ο ένας πίσω από τον άλλον. Πέρασε φθινόπωρο, χειμώνας, καλοκαίρι... κι η φοβερή επιδημία δεν άφησε σπίτι χωρίς τη θανατερή παρουσία της. Κανένας Σερραίος από τους πιο γέρους δεν θυμάται τέτοια καταστροφή. Τούρκοι, Χριστιανοί, Εβραίοι, Γύφτοι, πέθαιναν χιλιάδες από τη φοβερή επιδημία, την πανούκλα!
Μα δεν ήτανε μονάχα αυτή. Σύμμαχοί της ήρθαν στις Σέρρες η ευλογιά, η ψώρα και ο πονόματος. Στέναζε η «ωραία νύμφη του Στρυμόνος» από το φοβερό κακό.

Κάτω τά χέρια ἀπό τόν Ἄξιο Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ.


Σφοδρές αντιδράσεις και συγκίνηση προκαλεί σε όλη την Ορθοδοξία ο διωγμός του για την Ομολογία του να Λειτουργήσει.
Όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί Συμπαραστέκονται στο πλευρό του Αγίου Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ.
Κίνημα των απανταχού Ορθοδόξων Χριστιανών υπέρ του Σεβασμιωτάτου Σεραφείμ.
Τα όργανα της Νέας Τάξεως Πραγμάτων λύσσαξαν μᾶς θέλουν φοβισμένους καὶ ὑπάκουους. Ὁ φοβισμένος εἶναι πιὸ ὑπάκουος. 

Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν αὐταπάρνηση στήν ὁποία μᾶς καλεῖ ὁ Κύριος μας Ἰησοῦς Χριστός



«Τότε ὁ Ἰησοῦς εἶπε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ· Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν, καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι(:εάν κάποιος θέλει να με ακολουθήσει ως μαθητής μου, ας διακόψει κάθε σχέση με τον διεφθαρμένο από την αμαρτία εαυτό του και ας πάρει τη σταθερή απόφαση να υποστεί ακόμη και θάνατο σταυρικό και βίαιο. Και ας με ακολουθήσει μιμούμενος σε όλα το παράδειγμά μου. Και μη διστάσει να προβεί στις αποφάσεις και τις θυσίες αυτές)»[Ματθ.16,24].
«Τότε ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του», λέγει ο ιερός Ευαγγελιστής· πότε δηλαδή; Όταν ο Πέτρος προηγουμένως είχε πει: « Ἵλεώς σοι, οὐ μὴ ἔσται σοι τοῦτο(:ο Θεός να σε φυλάξει από όσα φοβερά μας είπες ότι θα σου συμβούν, Κύριε. Δεν πρέπει σε σένα τον Μεσσία να συμβεί αυτό που είπες)»[Ματθ.16,22]· και άκουσε ως απάντηση από τον Κύριο: « Ὕπαγε ὀπίσω μου, Σατανᾶ(:Πήγαινε πίσω μου και φύγε από μπροστά μου, σατανά˙ μου είσαι εμπόδιο στο δρόμο του καθήκοντός μου και πειρασμός· διότι δεν φρονείς εκείνα που αρέσουν στον Θεό, αλλά εκείνα που αρέσουν στους ανθρώπους)»[ Ματθ. 16,23]· διότι δεν αρκέστηκε στην επιτίμηση μόνο, αλλά θέλοντας να δείξει και με το παραπάνω και το ότι τα λόγια του Πέτρου ήταν άτοπα και ανάρμοστα καθώς επίσης και το κέρδος που θα πήγαζε από το Πάθος, λέγει: «Εσύ μου λέγεις: ‘’ο Θεός να σε φυλάξει και να σε ευσπλαχνισθεί, ώστε να μη σου συμβεί αυτό’’· εγώ όμως σου λέγω ότι δεν είναι μόνο επιβλαβές για σένα και ολέθριο το να με εμποδίσεις και να δυσφορείς για το επικείμενο Πάθος μου, αλλά ότι ούτε θα μπορέσεις να σωθείς εάν και εσύ ο ίδιος δεν είσαι προετοιμασμένος με κάθε τρόπο να πεθάνεις». 

Ἡ προσωρινή ἀπαγόρευση τῆς λατρείας, γιά τήν προστασία τῆς ὑγείας, παραβιάζει τή θρησκευτική ἐλευθερία.




Του Κυριάκου Κυριαζόπουλου
Καθηγητή (επ.) του Εκκλησιαστικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ, δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω, θεολόγου
Η κοινή υπουργική απόφαση 2867/Υ1, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 872/Β/16-3-2020 για την αναστολή, δηλαδή για την προσωρινή απαγόρευση της λατρείας όλων των θρησκευμάτων, για λόγους προληπτικής προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κορωναϊό, παραβιάζει ευθέως την ελευθερία της λατρείας όλων των θρησκευμάτων, για τους ακόλουθους λόγους:
1 – Η παραπάνω κοινή υπουργική απόφαση δεν περιορίζει απλώς τη συλλογική διάσταση της ελευθερίας της λατρείας, αλλά προσβάλλει τον ίδιο τον πυρήνα της, διότι την αναστέλλει, δηλαδή την καταργεί προσωρινά, μέχρι τις 30-3-2020, με δυνατότητα περαιτέρω αναστολής της, πλην της περίπτωσης της κηδείας, η οποία μπορεί να τελείται με τη συμμετοχή του απολύτως στενού συγγενικού περιβάλλοντος. Η πρόβλεψη από την παραπάνω κοινή υπουργική απόφαση της τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής κάλυψης της ορθόδοξης λατρείας δεν αποτελεί επαρκή λόγο για τη νομιμότητα αυτής της υπουργικής απόφασης δυνάμει του Συντάγματος και του διεθνούς δικαίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 
2 — Απαγορεύεται από το Σύνταγμα (αρθ. 13 παρ. 2) και από το διεθνές δίκαιο ανθρωπίνων δικαιωμάτων (αρθ. 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και αρθ. 18 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα) η πλήρης κατάργηση της συλλογικής διάστασης της ελευθερίας της λατρείας, εξαιτίας οποιουδήποτε νόμιμου συνταγματικού ή διεθνούς περιορισμού, περιλαμβανομένου και εκείνου της δημόσιας υγείας.

Μπίχατς Σέργιος: ''Ὁ κορωνοϊός θά διαχωρίσει τήν ἦρα ἀπό τό στάρι''




Του Σεβ. Μητροπολίτη Μπίχατς και Πέτροβατς Σεργίου | Romfea.gr
Η Εκκλησία ήταν πάντα καταφύγιο, καταφύγιο από το κακό αυτού του κόσμου και πέρα από τον προστατευτικό του ρόλο για όλους τους καταπιεσμένους, αποπροσανατολισμένους και διωκόμενους, η Εκκλησία ήταν και παραμένει το Αρτοφόριο των αιώνων αγαθών - του Αίματος και του Σώματος του Χριστού, χάρη με τα οποία μπορούσαμε, μπορούμε και θα μπορούμε να ενωθούμε με τον Σταυρωμένο και Αναστημένο Χριστό, ξεπερνώντας έτσι τον θάνατο, σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου: «εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐὰν μὴ φάγητε τὴν σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα, οὐκ ἔχετε ζωὴν ἐν ἑαυτοῖς. ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἐγὼ ἀναστήσω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ.» (Ιω. 6, 53-54).
Σε όλη την ανθρώπινη ιστορία, ο Χριστός είναι η μόνη υπόσχεση της αιωνιότητας.
Στην Μάρθα, στην αδελφή του Λαζάρου, ο Κύριος δεν ειπε μάταια: «ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή. ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, κἂν ἀποθάνῃ, ζήσεται· καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα. πιστεύεις τοῦτο;» (Ιω. 11, 25-26).
Ρωτώντας τη Μάρθα, ο Χριστός ρωτάει όλους μας, ανά πάσα στιγμή και όλες τις γενιές, να αμφισβητούμε τη δύναμη της πίστης μας, επιδιώκοντας να σπάσουμε τα δεσμά των αμφιβολιών μας.
Ένας μεγάλος στοχαστής είπε ότι ο διάβολος κυβερνά τον κόσμο κάνοντας τον τρελό.
Θα ήθελα να προσθέσω ότι ο ίδιος μας τρομάζει, μας σκλαβώνει με φόβο, θέλοντας να χωριστεί από την πίστη από ένα τείχος αμφιβολίας. Αυτό συνέβη εδώ και αιώνες, και σήμερα δεν διαφέρει.
Ο ιός γνωστός ως Κορωνοϊός ή Covid 19 δεν είναι παρά μια εξέταση της πίστης μας.
Πολλοί φοβούνται ότι ο ιός θα εξαπλωθεί σε εμάς εάν συμμετέχουμε στο Άγιο Ποτήριο, αν μέσω του ίδιου κουταλιού λάβουμε την Θεία Κοινωνία μετά από κάποιον που μπορεί να μολυνθεί από τον ιό που αναφέρθηκε.

Συνελήφθη ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ

kithiron serafeim
Συνελήφθη ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ καθώς την Παρασκευή άνοιξε τον Μητροπολιτικό Ναό του Εσταυρωμένου στη Χώρα των Κυθήρων και τέλεσε την ακολουθία των Χαιρετισμών, παρά την σχετική απαγόρευση λόγω κοροναϊού.
Μάλιστα ο Μητροπολίτης αφού παρουσιάστηκε στο αστυνομικό τμήμα του νησιού, είπε στους αστυνομικούς ότι δεν είχε φτάσει ακόμα η εγκύκλιος του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου.
Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία και αφέθηκε ελεύθερος. Tου έγινε σύσταση και την επόμενη φορά θα οδηγηθεί στο Αυτόφωρο.
Σημειώνεται ότι ο ναός είναι μικρός και με τους ψάλτες και τους ηλικιωμένους που ήταν μέσα ο συνωστισμός ήταν αναπόφευκτος.

Πανικός και πίστη (π. Ανδρέας Αγαθοκλέους)

Σε μια πανδημία – όπως χαρακτηρίστηκε η εξάπλωση του κορωνοϊού – αναπόφευκτα δημιουργείται φόβος για τη ζωή μας και τους γύρω μας, ερωτήματα για το μέλλον, αγωνία για το «τι δέον γενέσθαι». Η έντονη παρουσία στις μέρες μας των Μ.Μ.Ε, σ’αντίθεση με το παρελθόν, έχει το πλεονέκτημα της γνώσης του τι γίνεται και έξω από τη χώρα μας. Αυξάνει όμως τους φόβους μας, όταν μαθαίνουμε τι προηγήθηκε αλλού και σε τι φοβερές καταστάσεις βρέθηκαν εκεί οι άνθρωποι.
Ενδεχομένως κάποιοι δημοσιογράφοι, βλέποντας τα γεγονότα από τη δική τους σκοπιά, να τονίζουν τους κινδύνους, για να προφυλάξουν και να βοηθήσουν. Όμως αυτό δημιουργεί πανικό στο λαό που, ο οποίος, αναπόφευκτα, συμπεριφέρεται ως μάζα με όλα τα πλην και τα συν.
Ωστόσο, ο κάθε άνθρωπος, ως πρόσωπο, έχει τη δική του στάση μπροστά στα γεγονότα που συμβαίνουν είτε εξ υπαιτιότητάς του είτε όχι. Όπως, βέβαια, και τη δική του ευθύνη.
Ο πανικός μπορεί να προκαλείται από τα πραγματικά γεγονότα που τονίζονται ή υπερ-τονίζονται από τα Μ.Μ.Ε., αλλά η βαθύτερη αιτία είναι μέσα μας.
Νομίζω πως είναι υπερβολή να πούμε πως όλα είναι μια χαρά και απλά υπερβάλλουν τα Μ.Μ.Ε. Φυσικά και υπάρχει πρόβλημα! Όμως, όλα έγιναν μαύρα; Πουθενά δεν υπάρχει ελπίδα; Δεν αγωνίζονται τόσοι συνάνθρωποί μας για να συμπαρασταθούν και να περιορίσουν την ασθένεια;
Ωστόσο, είναι ανάγκη να τονίσουμε πως πέρα από τις όποιες ανθρώπινες προσπάθειες και πέρα από τα όσα όλοι μαζί και προσωπικά ο καθένας πασχίζει να προφυλάξει από τη μόλυνση, κι ακόμα, πέρα από το τι θα συμβεί, υπάρχει ο Θεός – πατέρας που νοιάζεται για τα παιδιά Του. Δεν είμαστε πετάμενοι σ’ αυτό τον πλανήτη. Έχουμε Αυτόν που θυσιάστηκε για μας, που φροντίζει τα πετεινά του ουρανού, που, καθώς μας είπε, «δεν σπέρνουν ούτε θερίζουν ούτε συνάζουν αγαθά σε αποθήκες, κι όμως ο ουράνιος Πατέρας σας τα τρέφει• εσείς δεν αξίζετε πολύ περισσότερο απ’ αυτά;» (Ματθ. 6,26).
Χωρίς αμφιβολία, βρισκόμαστε σε μια μεγάλη δοκιμασία. Ποιος δεν τη βλέπει; Χρειάζεται πίστη-εμπιστοσύνη στο Θεό για να μην πανικοβληθούμε ώστε να έχουμε εσωτερική ισορροπία και ειρήνη. Γιατί η εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Θεού μεταθέτει τη θέα των προβλημάτων μας από τη δική μας σκοπιά στη λογική του Θεού. Μια «λογική» που δεν καταστέλλει τα συμπτώματα μόνο αλλά και θεραπεύει από τον εγωκεντρισμό, τη φιλαυτία, όλες εκείνες τις ασθένειες που δεν μας αφήνουν να χαρούμε τον εαυτό μας, τον κόσμο, τους ανθρώπους, το Θεό!
Αν και η λογική διαδικασία μπορεί κάπως να μας βοηθήσει να καταλάβουμε τις επιπτώσεις του πανικού, όμως η προσευχή που γίνεται με αφοσίωση κι εμπιστοσύνη, φέρνει μέσα μας μια άλλη εμπειρία, αυτή της Χάριτος του Θεού που «τα ασθενή θεραπεύει και τα ελλείποντα αναπληροί». Κι αν η προσευχή, ως επικοινωνία και σχέση με το Θεό, φέρνει τέτοια αποτελέσματα, αντιλαμβανόμαστε τη δυναμική της Θείας Κοινωνίας όπου, σύμφωνα με το λόγο του Χριστού, αυτός που κοινωνεί «είναι ενωμένος μαζί μου κι εγώ μ’ αυτόν» (Ιω. 6,56).
Ο Χριστός δεν υποσχέθηκε στους δικούς Του ότι θα περάσουν τη ζωή τους χωρίς προβλήματα, επειδή θα Τον πιστεύουν. Απεναντίας, τους είπε πως θα έχουν θλίψεις και δοκιμασίες, όπως, άλλωστε, πέρασε και ο ίδιος. Ο δικός μας Θεός κατανοεί και συμπαρίσταται στα πλάσματά Του γιατί έγινε ομοιοπαθής. Ο Σταυρός Του έφερε «χαρά εν όλω τω κόσμω» κι άρα οι όποιες δοκιμασίες μας, εκκολάπτουν και προαναγγέλλουν τη δική μας ανάσταση ήδη από το «νυν αιώνα». Να γιατί η «λογική του Θεού διαφέρει από τη δική μας.
Χρειάζεται να ερωτηθούμε: Μήπως πιο πολύ νοιαζόμαστε για την καλοπέρασή μας, αγνοώντας το πεπερασμένο της ύπαρξής μας και την αιώνια πορεία μας; Μήπως πίσω από τον πανικό βρίσκεται η πίστη στον εαυτό μας κι όχι στο Θεό-Πατέρα μας;
Δεν είναι η ώρα της κριτικής… Είναι η ώρα που, όποιοι θέλουμε, αρχίζουμε νέα ζωή, τη Ζωή Του, και αποκτούμε την Ειρήνη Του.

Μητροπολ Φλ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ Θα έρθει επιδημία


ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΗΣ Μητροπολ Φλ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ