Ὅσο
γιά τό Πνεῦμα τό Ἅγιο, τό τί εἶναι-ἐπειδή δέν εἶναι σαφές στήν Παλιά
Διαθήκη-διαπιστώνεται ἀπό τήν ἐμπειρία τῶν Ἀποστόλων. Διότι σ' αὐτούς
γίνεται μία ἐπανάληψις τῆς ἐμπειρίας τῶν Προφητῶν, μέ τήν διαφορά ὅμως,
ὅτι τώρα στόν Γιαχβέ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἔχει προστεθῆ ἡ ἀνθρωπίνη
φύσις τοῦ Χριστοῦ.
Μετά τούς Ἀποστόλους ἔχομε τίς ἐμπειρίες τῶν θεουμένων, πού εἶναι οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, καθώς ἐπίσης καί ὅσοι ἀπό τούς ἁγίους ἔφθασαν σέ θέωσι. Αὐτήν ἡ διαδοχή τῆς ἐμπειρίας τῆς θεώσεως συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Αὐτή λοιπόν ἡ ἐμπειρία τῆς θεώσεως
εἶναι ἡ ραχοκοκκαλικά τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως, καθώς καί τό θεμέλιο
τῶν τοπικῶν καί Οἰκουμενικῶν Συνόδων, τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου τῆς
Ἐκκλησίας καί τῆς Λειτουργικῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας μέχρι σήμερα.
ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ
Ὀρθόδοξος ἱεραποστολικός Σύνδεσμος Ἁγίων Κυρίλλου καί Μεθοδίου τῶν Θεσσαλονικέων
Φωτιστῶν Σλάβων

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου